Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 21:04
Verwijderd
Afgelopen weekend heb ik een aantal nieuwe dingen geplaatst in m'n pc: een 5.1 geluidskaart (en boxjes er op aangesloten) en er zit een brander in.
Nadat alles weer aangesloten was deed alles het, dus kon ik alles in m'n bureau zetten en daar opnieuw alles aansluiten. Toen ik dat had gedaan deden mij toetsenbord en muis het helemaal niet meer. Deze zitten in de daarvoor bestemde aansluitingen (ps/2 heten ze geloof ik). Ik kan nu wel werken met een toetsenbord en muis met USB aansluiting, maar deze zijn helaas niet van mezelf. Nu is mijn vraag dus: wat kan als reden hebben dat m'n muis en toetsenbord het niet meer doen (terwijl ze het 15 minuten daarvoor nog wel deden)?

ik heb meerdere muizen+toetsenborden geprobeerd, dus het ligt zeer waarschijnlijk aan die poorten.

Mijn OS is Windows XP, mocht dat misschien nog nuttige informatie zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 22:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan IRQ-conflict zijn. Wel vaag.

Ik zou het niet zo snel weten. CMOS-reset misschien?

Maar ik raad wel aan een USB muis/toetsenbord te kopen. Dat werkt wel zo fijn vind ik zelf.
Oud 24-11-2003, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-11-2003 @ 23:57:

Maar ik raad wel aan een USB muis/toetsenbord te kopen. Dat werkt wel zo fijn vind ik zelf.
wat is CMOS-reset precies?

USB zal best fijn werken, maar ik maar 2 USB poorts, waarvan er eigenlijk 1 bedoeld is voor de printer. Nu kan ik hem wel de muis of het toetsenbord eruit halen als ik moet printen, maar dat is weer zoveel gedoe. Maar ik twijfel er al langer over, wil ook nog een keer een optische muis hebben
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:43
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-11-2003 @ 23:57:

Ik zie geen voordelen tov PS2? Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat sommige moederborden usb pas ondersteunen in windows en je dus niks in je bios kan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:37
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Vaal schreef op 24-11-2003 @ 17:43:
Ik zie geen voordelen tov PS2? Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat sommige moederborden usb pas ondersteunen in windows en je dus niks in je bios kan doen.
En het nadeel is dat je gelijk twee USB-poorten kwijt bent voor een lullig muisje + toetsenbordje wat ook best op de daarvoor bedoelde PS/2 poort kan. En verschrikkelijk kneuzig ook nog: Je kan in DOS geen toetsenbord en muis meer gebruiken en idd in de BIOS wat Vaal zegt. Veilige modus "press F8 to..." kun je dus ook wel vergeten.

Topicstarter: Draai PS/2 muis en toetsenbord eens om! Misschien heb je ze toch in de verkeerde zitten, muis in toetsenbordingang en toetsenbord in muisingang.

Misschien maken ze ook wel slecht contact, beetje erop blazen en contactspray, helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:07
Verwijderd
Ik weet inmiddels wat CMOS-reset is

@Orion dat heb ik inmiddels al geprobeerd, dus daar ligt het niet aan.

De laatste tijd heb ik ook wel eens een melding dat ik te weinig virtueel geheugen heb, kan het daar ook aan liggen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:37
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 25-11-2003 @ 16:07:
Ik weet inmiddels wat CMOS-reset is

@Orion dat heb ik inmiddels al geprobeerd, dus daar ligt het niet aan.

De laatste tijd heb ik ook wel eens een melding dat ik te weinig virtueel geheugen heb, kan het daar ook aan liggen?
Nope, dat is puur je Windows-installatie zelf die brak is. Laat me raden je draait al een tijdje op je PC of je hebt veel lettertypen geïnstalleerd?

Btw heb je al een ander toetsenbord + muis geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 25-11-2003 @ 19:37:
Nope, dat is puur je Windows-installatie zelf die brak is. Laat me raden
1. je draait al een tijdje op je PC of
2. je hebt veel lettertypen geïnstalleerd?

3. Btw heb je al een ander toetsenbord + muis geprobeerd.
1. jep, al ruim een jaar , slechts een keer helemaal opnieuw begonnen.
2. nee
3. jep

nog iets: vandaag zag ik dat de zendertje van de muis wel aangesloten is, want er brandt een lichtje op het zendertje zelf (zitten geen batterijen in oid).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 00:14
Puta
Puta is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 23-11-2003 @ 22:04:
Afgelopen weekend heb ik een aantal nieuwe dingen geplaatst in m'n pc: een 5.1 geluidskaart (en boxjes er op aangesloten) en er zit een brander in.
Nadat alles weer aangesloten was deed alles het, dus kon ik alles in m'n bureau zetten en daar opnieuw alles aansluiten. Toen ik dat had gedaan deden mij toetsenbord en muis het helemaal niet meer. Deze zitten in de daarvoor bestemde aansluitingen (ps/2 heten ze geloof ik). Ik kan nu wel werken met een toetsenbord en muis met USB aansluiting, maar deze zijn helaas niet van mezelf. Nu is mijn vraag dus: wat kan als reden hebben dat m'n muis en toetsenbord het niet meer doen (terwijl ze het 15 minuten daarvoor nog wel deden)?

ik heb meerdere muizen+toetsenborden geprobeerd, dus het ligt zeer waarschijnlijk aan die poorten.

Mijn OS is Windows XP, mocht dat misschien nog nuttige informatie zijn.
en als je op je usb een hub zet?
Reageren

Regels voor berichten