Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 06:43
Distorted
Distorted is offline
Hey,

Ik heb onlangs een Xbox gekocht en ik vind het tot nu toe een prima aankoop. Er is er echter wel een bezwaar wat mij zorgen baart. Met elk spel wat ik speel valt mij op hoeveel krassen erop de onderkant zitten. Het zijn allemaal hele fijne krasjes die in de rondte van de DVD lopen en bij KOTOR zaten ook een paar vage vlekjes op de DVD. Dit waren dus spiksplinternieuwe spellen en ik weet zeker dat dit door de Xbox komt (ik ben HEEL erg voorzichtig met mijn aparatuur).

Ik herinner me dat er kort na de USA release van de Xbox ook al veel van dit soort klachten naar voren kwamen. Ook viel mij dit op toen ik eens een paar Xbox spellen van een vriend had geleend.

Ik vraag mij af:
-Is dit normaal voor Xbox?
-Is er iemand die ooit problemen heeft gekregen met het afspelen van spellen vanwege de krasjes?
-Wat kan ik er aan doen?

Thanks....
Oud 05-12-2003, 09:46
Verwijderd
Kun je met die XBOX eigenlijk ook gewone audio-CD's en gewone film-DVD's afspelen? Zoja, dan moet je die er even indoen en als-ie dan ook krasjes genereert op die dingen zou ik teruggaan naar de winkel, een apparaat dat je CD's sloopt lijkt me niet gezond
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 10:47
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2003 @ 10:46:
Kun je met die XBOX eigenlijk ook gewone audio-CD's en gewone film-DVD's afspelen? Zoja, dan moet je die er even indoen en als-ie dan ook krasjes genereert op die dingen zou ik teruggaan naar de winkel, een apparaat dat je CD's sloopt lijkt me niet gezond
dan zou ik wel een cd of dvd van je ouders pakken ofzo

werkt de xbox nog met een naald ipv laser?
Oud 05-12-2003, 10:51
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb inderdaad ooit eens gelezen dat de Xbox krassen op je DVD's maakt.
Oud 05-12-2003, 10:53
Talon
Talon is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 05-12-2003 @ 11:51:
en dan zijn er nog mensen die dat ding helemaal geweldig vinden?
dan wil ik weleens weten wat die mensen echt slecht vinden
Oud 05-12-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 05-12-2003 @ 11:51:
Dat lijkt me uitermate slecht - of de DVD's voor de Xbox moeten zo zijn geconstrueerd dat ze geen last hebben van die krassen Als het ware een soort kopiëerbeveiliging dus

Anyway, het lijkt me niet zo horen, kijk eens of er geen meuk in het mechaniek zit?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:49
tempestas
tempestas is offline
Citaat:
Distorted schreef op 05-12-2003 @ 07:43:

-Wat kan ik er aan doen?
Tegen krasjes heb je verschillende cd schoonmaak apparaten, werken prima, ook tegen krasjes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:08
Obi Wan
Obi Wan is offline
Is dat dan alleen met CD's en DVD's? of ook met de Xbox spellen zelf? :/

Ik heb er nog geen last van gehad met mn CD's.. ook niet met mn spellen, maar ik ga pas in Jan. zon DVD kitje kopen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2003 @ 17:39:
Dat lijkt me uitermate slecht - of de DVD's voor de Xbox moeten zo zijn geconstrueerd dat ze geen last hebben van die krassen Als het ware een soort kopiëerbeveiliging dus

Anyway, het lijkt me niet zo horen, kijk eens of er geen meuk in het mechaniek zit?
Als ik het me goed herinner kwam Microsoft's reply neer op live with it...

Nogmaals, het is een hele tijd geleden dat ik dit gehoord heb, toen de XBOX net uit was, misschien dat men dit inmiddels ook al wel verholpen heeft.
Oud 05-12-2003, 19:34
Distorted
Distorted is offline
K, thanks voor alle antwoorden.
Adviseren jullie mij contact op te nemen met de winkel/ Microsoft?
Tegen "live with it" heb ik op zich geen bezwaar zolang m'n spellen allemaal maar werken.
Oud 05-12-2003, 19:50
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 05-12-2003 @ 19:15:
Als ik het me goed herinner kwam Microsoft's reply neer op live with it...

Nogmaals, het is een hele tijd geleden dat ik dit gehoord heb, toen de XBOX net uit was, misschien dat men dit inmiddels ook al wel verholpen heeft.
blaat

volgens mij komen er alleen krasjes op als je hem op z'n kant zet (zoals de ps2 staat), toen waren er idd klachten uit de US dat dvd's kapot gingen enzo en dat er krassen op kwamen... en dan kan ik de reply van MS begrijpen, wil je 'm op z'n kant zetten, moet je dat vooral doen, maar niet gaan zeiken bij ons (live with it )
Oud 06-12-2003, 07:37
Distorted
Distorted is offline
Ehhh.... Ik denk niet dat er echt veel animo was voor de verticale positionering van de Xbox en het probleem was toch best wel grootschalig destijds...

Dus ik denk niet dat MS' respons daarop sloeg.
Oud 06-12-2003, 11:09
Verwijderd
Hier is werkelijk een shitload aan topics over geweest op GoT en de uitkomst was toch dat het gewoon aan de XBOX zelf lag, maar dat het voor de CD's niet schadelijk zou zijn.

Op zich zijn krassen op een CD ook niet erg (daar hebben we foutcorrectie voor) maar het is niet netjes natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 12:14
Obi Wan
Obi Wan is offline
Het is een oude Xbox versie, tenminste een maat van me zei dat het de Xboxen zijn die in 2000 gemaakt zijn die dat doen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 15:52
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 06-12-2003 @ 13:14:
Het is een oude Xbox versie, tenminste een maat van me zei dat het de Xboxen zijn die in 2000 gemaakt zijn die dat doen
Dat heb ik idd. ook gehoord. Mijn Xbox speelt filmdvd's, spellen en audio-cd's prima af zonder ook maar 1 krasje te maken.
Oud 07-12-2003, 16:43
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 07-12-2003 @ 16:52:
Dat heb ik idd. ook gehoord. Mijn Xbox speelt filmdvd's, spellen en audio-cd's prima af zonder ook maar 1 krasje te maken.
Ja idd die van mij ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten