hoi,
moet morgen op voor theorie voor auto, maar is me nog 1 ding niet helemaal duidelijk, wat zijn nou de precieze voorrangsregels als je tegelijk met een tram op een kruispunt staat, zowel gelijkwaardig kruispunt als voorrangskruispunt. Zou iemand mij deze regels m.b.t. trams kunnen uitleggen, die staan namelijk niet in mijn theorieboek.
Alvast hartelijk bedankt
als het een voorrangskruispunt is moet de tram zich gewoon aan die regels houden. Bij een gelijkwaardige kruising krijgt de tram voorrang als ie van links of rechts komt, als ie naast je rijdt en jou moet kruisen en als ie van voren komt en jou moet kruisen.
trams hebben altijd voorrang, behalve wanneer zij een voorrangskruising naderen en dat jij als auto op de voorrangweg bent.
Nog even iets extra's. Als de tram afslaat en hij kruist daarbij een zebrapad waar voetgangers overwillen steken, dan moet hij die voorrang verlenen. Maar dat is alleen als het een zebra is.
en nog eentje of je een spoorwegovergang naderde terwijl er een bord stond voor pas op tramkruising.
Maar weet je wat mij opviel, dat echt meer dan de helft zakt. Zat naast iemand die ging voor 2e keer op en bij zijn 1e keer waren er maar 3 geslaagd. Als je gewoon goed leert, elke avond een beetje, dan is het echt niet moeilijk.
Ook vandaag gehaald En 37 van de 55 gezakt, mooi aantal weer...
En! Ik had geloof ik geen enkele tramvraag Al kan ik me dat niet precies herinneren omdat ik daar niet zo mee bezig ben geweest..
Ohja. Wel eentje trouwens, gelijkwaardige kruising-tram-vraag. Mja.