Advertentie | |
|
![]() |
|
of er iets is...
als jij nu toch even van jezelf uitgaat, vrije wil of niet, dan neem je toch iets waar: verandering. als iets verandert, is er dus een originele situatie en een gevolg situatie. dus er zijn dingen die gerangschikt worden. ik weet niet goed waar je heen wil eigelijk. er zijn dingen is een van de weinige dingen die je enkel uit waarneming kunt opmaken (alleen het feit dat je waarneemt al...) en dus is het enige antwoord dat er is JUIST "dat zie je toch". verder wil ik opmerken dat al die filosofie voortkomt uit wat we zien, en hoewel het aardig is om te zeggen dat je "dat zie je toch" geen argument vind, is het wel degelijk een argument dat niet uigesloten mag worden. ik denk niet dat iets ons boven de pet kan gaan. wel denk ik dat we nog niks hebben ontdekt dat aanleidt tot de oplossing, dus gaat het in zekere zin boven de pet. ontstaan... kun jij zo een twee drie iets in jue omgeving aanwijzen dat ooit is ontstaan? die monitor misschien? nee, want daarvan betsaan de moleculen ook al een tijdje hoor. eigelijk kennen we helemaal niets dat is ontstaan, hoogstens geherrangschikt, zodat het op een monitor gaat lijken. waarom is onstaan dan een criterium voor zijn? misschien is het een onvolledigheid in de taal.
||
Citaat:
Vragen wat er vóór de oerknal was heeft geen zin, omdat met de oerknal ook de tijd ontstond.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk dat je alles een hele tijd kan blijven beargumenteren. Door als het ware terug in de tijd te gaan, maar daarna kom je toch op een punt, bijv. bij de oerknal, waarbij je het niet meer sterk kan beargumenteren. Er mist iets, en wat dat is...who knows
![]() Supertoffe vraag zonder antwoord. ![]()
|
dat gaat ons boven de pet, dat zie je toch.
Het is op zich best te bedenken dat de tijd een soort cirkel is, dat nadat de wereld vernietigd is alles weer overnieuw begint. dan zou je dus kunnen zeggen dat we uit onszelf ontstaan zijn.
||
Citaat:
misschien leren we het ooit nog.. ![]()
|
Het iets is niet ontstaan is er altijd al geweest denk ik..
Mijn visie is dat de schepper van dit "iets"der altijd al is geweest.. Wegens tijd zeer relatief kan zijn.. het kan er bv niet zijn geweest.. maar dis echter wel heeel raar voor te stellen.. Maar je je wou niet horen dat het boven onze pet gaat.. dus probeert tijd dan maar als een papier met maar 1 kant te zien..ofzo...hihi p.s: beetje mijn visie niet perce heilig voor me ofzo.. boel zit vast wel een lek in..
||
Citaat:
dus hoe kan het dan met de oerknal ontstaan Edit: als het offtopic is, negeer me maar ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Het is alleen de plek waar alles wat we kennen (en waarschijnlijk nog veel meer) zich in bevind. Misschien is daar buiten nog wel iets heel anders.
||
Citaat:
||
Citaat:
Hmm. Ik moet hier even over nadenken. |
![]() |
|
Het oppervlak is eindig in omvang maar kent geen begrenzingen. (oneindig in de tweede dimensie) De lucht binnen en buiten de ballon is voor een twee dimensionaal wezen op de ballon niet waar te nemen, maar het is er uiteraard wel. Vergelijk het heelal eens met het oppervlak en de mens met een twee dimensionaal wezen wat op dat oppervlak woont. Het lijkt oneindig, maar dat komt alleen door onze beperkingen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De perfecte staat LMP | 61 | 27-12-2004 18:08 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Theo van Gogh doodgeschoten deel II Chimera | 500 | 02-11-2004 15:57 | |
Big bang Mu | 64 | 15-06-2004 15:25 | |
Bewustzijn<=>Hersenen Riconoscente | 49 | 29-05-2004 09:39 | |
Hoe zal de Aarde zijn ontstaan?? PsychoBoy | 74 | 15-01-2003 22:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 |