Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2003, 23:37
goodfella
goodfella is offline
ik denk dat er wat makkelijk gedaan word over het paranormale en over magie. Geesten oproepen, glaasje draaien doe maar leuk. Als ik me hierin zou verdiepen zou ik dit net zo serieus nemen als een studie voordat ik ook maar ergens mee begin te experimenteren, want hoewel ik redelijk nuchter ben denk ik toch dat je hier niet mee moet focken. Ook denk ik dat je vantevoren zeker moet weten wat je ermee wilt bereiken en of je sterk genoeg bent om de lange weg te doorlopen en niet de makkelijke weg te kiezen die meestal tot het 'slechte' lijdt. Stel dat je de krachten krijgt die je begeert, wat dan? Het is verkeerd om als sterveling te bemoeien met de natuur, al doe je het ten goede. (Bv: genees een vogel met je krachten, dan zal die in zn leven 100 vissen eten die eigenlijk niet dood gegaan zouden zijn) Als laatste wou ik nog even zeggen dat ik denk dat mensen te graag iets willen zien en vaak bedrogen uit zullen komen, het kan natuurlijk ook zijn dat er wel meer is dan dat de gewone mens weet en dat de kennis van magie zo oud is dat geen levende het kan herinneren of er bewijzen van heeft, en dus herontdekt kan worden.

wat ik dus ff wil zeggen tegen de harry potters onder ons---> denk eerst ff na over wat je gaat doen en of je er wel goed aan doet voordat je zelf of anderen ermee bezeert

en mn vraag is: Doe je aan magie, en vooral wat wil je ermee bereiken???
Oud 05-11-2003, 02:23
Verwijderd
We wijzen hier vaak genoeg op de gevaren, zeker ivm glaasje draaien en geesten oproepen. En de 'Harry Potters' ons zullen nooit echte krachten bezitten, daar is hun visie te eenzijdig voor. En dan, je hebt het over bjiv. genezen met een kracht, dat dat tegen een bepaald 'lot' zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Als jij de gave hebt levende wezens te genezen, dan heb je die gave niet zomaar, en is het wel degelijk de bedoeling dat die 100 vissen opgegeten worden. Die gave is dan ook ingecalculeerd bij wijze van. Hetzelfde doen we in veel ergere en grotere mate in de medische industrie: we genezen mensen en houden ze in leven die eigenlijk al lang gestorven zouden moeten zijn, daardoor vergrijst onze maatschappij ook. Dat is toch ook niet zomaar af te keuren? Een gave die je door de natuur is gegeven om dingen te doen voor de natuur is dan toch veel minder bemoeien dan mensen kunstmatig in leven houden met apparatuur?

Maar magie... Ik gebruik het om dingen ten goede te keren, levende wezens te helpen, eigenlijk stukjes beter te maken van een verrotte wereld. Vooral het helpen is mijn doel.
Oud 05-11-2003, 17:33
goodfella
goodfella is offline
owke owke, maar ff ander voorbeeld:, stel je bent een boer en je land staat droog, maar je hebt de mogenlijkheid een regenspreuk te doen.....het lukt en voila...het gaat regenen. Maar die regen moet ergens vandaan komen en omdat jij de regen laat komen staat het ergens anders droog.

Ik denk gewoon dat er veel haken en ogen aan zitten waar sommige mensen niet bij stilstaan. Al weet ik verder niks van magie/paranormale zou ik toch wat willen horen van mensen die er wel mee bezig zijn
Oud 06-11-2003, 12:37
Snow
Snow is offline
Citaat:
goodfella schreef op 05-11-2003 @ 18:33:
owke owke, maar ff ander voorbeeld:, stel je bent een boer en je land staat droog, maar je hebt de mogenlijkheid een regenspreuk te doen.....het lukt en voila...het gaat regenen. Maar die regen moet ergens vandaan komen en omdat jij de regen laat komen staat het ergens anders droog.

Ik denk gewoon dat er veel haken en ogen aan zitten waar sommige mensen niet bij stilstaan. Al weet ik verder niks van magie/paranormale zou ik toch wat willen horen van mensen die er wel mee bezig zijn
ik denk dat gebruik van magie of het buigen van energie op grote schaal idd nogal een gevaarlijke aangelegenheid is, aangezien je niet weet wat er van komt. veranderen van weersomstandigheden vind ik zelfs helemaal onverantwoord, omdat je geen idee kunt hebben van de resultaten op grote schaal, je beinvloedt zoveel dingen tegelijk, dat je het hele overzicht kwijt bent (voor zover je al geloofde dat je het had).

maar een tweede vraag: in hoeverre is uberhaupt het gebruik van magie verantwoord. want verander je niet altijd iets waarvan je de gevolgen niet weet?
ik ben overigens zelf van mening van niet, maar ik wil graag weten wat anderen er van vinden...
Oud 07-11-2003, 08:49
AngelLena
AngelLena is offline
Magie heeft altijd consequenties. Ik raad mensen ook altijd aan er niet aan te beginnen als ze de consequenties niet precies kennen en ze beseffen en vooral er verantwoordelijkheid voor te nemen. Alles wat je doet komt 3 keer naar je terug.

Ik gebruik magie ook alleen in uiterste noodgevallen en dan niet zozeer de magie die jij als voorbeelden hebt gegeven. Meer in de zin van, geluk en voorspoed wensen voor personen/dieren en andere wezens die het nodig hebben. Nooit voor mezelf. In principe heb ik geen enkele reden om ongelukkig te zijn. Dus als ik dan een deel van mijn geluk af kan staan om een ander daarmee te helpen, dan doe ik dat.

Geesten oproepen doe ik nooit. Als naief klein meisje heb ik ooit een paar dingen meegemaakt die ik het liefst zou vergeten, maar dat gaat me nooit lukken. Aan de andere kant blij dat ik ze heb meegemaakt, het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu weet wat ik moet doen en vooral wat ik moet laten en anderen in die kennis te laten delen die een grote fout hebben gemaakt of op het punt staan om die te maken. Ik heb wel een soort van aanleg voor geestelijke activiteiten, als er iets aanwezig is merk ik het meteen en kan ik zonder moeite in contact komen, maar meestal laat ik het contact zitten. Tenzij ik denk: dit spoort niet, dan neem ik de nodige voorzorgsmaatregelen voor mijn eigen bescherming en dan pas stel ik mezelf open. Meer hoef ik niet te doen.

Maar da's een beetje een ander verhaal, met magie ben ik gewoon uiterst voorzichtig en gebruik ik alleen als het echt niet anders kan.
Oud 08-11-2003, 11:47
Razza
Razza is offline
- World Soulvation !
Oud 10-11-2003, 15:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Razza schreef op 08-11-2003 @ 12:47:
- World Soulvation !
Mag ik vragen waar dit op slaat?
Oud 10-11-2003, 16:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Niet aan magie, wel iets soortgelijks. Beetje aankloten en tarten met het onbekende, altijd leuk en leerzaam. Tenslote leven we in onsenergiewereldje
Oud 16-11-2003, 13:06
Debje
Debje is offline
Met magie wil ik het onmogelijke bereiken
Oud 17-11-2003, 08:35
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
Debje schreef op 16-11-2003 @ 14:06:
Met magie wil ik het onmogelijke bereiken
wat vind jij onmogelijk dan?
Oud 17-11-2003, 13:46
Debje
Debje is offline
Citaat:
maupydos schreef op 17-11-2003 @ 09:35:
wat vind jij onmogelijk dan?
Dingen die je normaal niet kunt...
Paranormale dingen
Oud 17-11-2003, 14:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Debje schreef op 17-11-2003 @ 14:46:
Dingen die je normaal niet kunt...
Paranormale dingen
Is dat meteen volstrekt onmogelijk?
Oud 17-11-2003, 16:56
goodfella
goodfella is offline
volgens mij is het woord paranormaal een beetje een misvatting geworden. door ons gebrek aan kennis over iets word het paranormaal, het is gewoon een normale waar wij niks van weten. Ik geloof niet echt in magie, al is het wel mooi om te geloven. Maar ik denk wel dat ons bewustzijn nog zo ondermaats is dat we meer met de geest kunnen als we denken
Oud 18-11-2003, 15:54
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik doe niet aan magie. Waarom niet?
Ik denk dat ik te nuchter ben om er echt in te geloven. Er zijn vast ook bij mij wel eens dingen die ik niet kan verklaren vanuit mijn eigen kennis, maar ik neem aan dat er altijd wel iets logisch achter zit, waar ik zelf niet van op de hoogte ben maar anderen wel bewijzen voor hebben.
Oud 22-11-2003, 18:30
Debje
Debje is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-11-2003 @ 15:46:
Is dat meteen volstrekt onmogelijk?
Neej maar ik denk voor mij wel...
Oud 23-11-2003, 20:47
Verwijderd
Nou... een vuurballetje gooien lijkt me wel aardig.
Oud 23-11-2003, 21:20
Verwijderd
Ik wou dat ik genoeg reden had om er in te geloven... als iets me mooi lijkt dan is het wel magie....
En aangezien ik me een btje evil voel de laatste tijd, beschik ik het liefst over magie om schade toe te brengen...
Iets als telekinese, waarbij je geen bewegingen hoeft te maken of iets uit te spreken... gewoon je wil werkelijkheid maken, om het leven draaglijker te maken en iets tegen de mensen te doen, die je kwetsen, zij het lichamelijk of geestelijk... De geest van een ander binnen dringen om mn gedachten naar hen over te brengen lijkt me ook heel fijn... zo kan ik mensen die me niet begrijpen, maar wie ik wel mn gevoelens wil vertellen, duidelijk maken wat ik denk...
En mensen die mij kwaad doen (dit klinkt wel heel erg cruel maja) geestelijk helemaal breken, met stemmen en beelden in hun hoofd.

Nu ik dit truglees schrik ik er wel een btje van... Raar dat ik zulke erge dingen wil met magie... Tis gewoon beter dat ik er nie over beschik
Oud 23-11-2003, 22:00
Weylyn
Weylyn is offline
welke reden heb je om er niet in te geloven vriend?

Offtopic: ps Zit jij tegenwoordig ook al hier?
Oud 24-11-2003, 14:57
Verwijderd
bewijzen dat het bestaat
Oud 24-11-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Weylyn schreef op 23-11-2003 @ 23:00:
welke reden heb je om er niet in te geloven vriend?

Offtopic: ps Zit jij tegenwoordig ook al hier?
Ik ben nogal nuchter... en er is niet genoeg wetenschappelijk bewijs dat het bestaat... Voordat je hier een discussie van maakt, niet genoeg om mij te overtuigen van het bestaan ervan

Offtopic: Nee dit zal wss mn eerste en enige post blijven... het gaat hier zo mogelijk nog langzamer dan op psychologie

Offtopic: voor iets da offtopic is bestaat trouwes een aparte tag
Oud 24-11-2003, 15:33
Sadowan
Sadowan is offline
EEHhhm het is misschien raar, maar ik heb een probleem, ik droom... over andere mensen die ik ken.. wat ze meegemaakt hebben. ten ik er laatst een grapje over maakte over wat diegeen eerst had meegemaakt!!(wat ik dus had gedroomd) keek hij me bevreemd aan en vroeg ho ik dat wist, omdat ik toen nog niet met m omging. Ik hb het afgewimpeld met ohh verzonnen, soms heel soms gebeurt het dat ik bij iemand door zijn of haar ogen kijk. Hoe kom ik hier van af. ik wil dit niet. heeft iemand een idee hoe ik er vanaf kom. please help me
Oud 25-11-2003, 16:58
Verwijderd
Ik geloof eigenlijk maar half in magie.. ik heb nog nooit direct duidelijk resultaat gemerkt, maar ik probeer weleens kleine dingen als een ritueeltjes voor geluk/succes in financiën, liefde, school/werk enz. gewoon voor de lol en omdat het misschien zou kunnen werken.
Oud 25-11-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Sadowan schreef op 24-11-2003 @ 16:33:
EEHhhm het is misschien raar, maar ik heb een probleem, ik droom... over andere mensen die ik ken.. wat ze meegemaakt hebben. ten ik er laatst een grapje over maakte over wat diegeen eerst had meegemaakt!!(wat ik dus had gedroomd) keek hij me bevreemd aan en vroeg ho ik dat wist, omdat ik toen nog niet met m omging. Ik hb het afgewimpeld met ohh verzonnen, soms heel soms gebeurt het dat ik bij iemand door zijn of haar ogen kijk. Hoe kom ik hier van af. ik wil dit niet. heeft iemand een idee hoe ik er vanaf kom. please help me
Waarom post je dat in een topic over magie? We hebben een apart dromentopic.
Oud 26-11-2003, 19:51
Sadowan
Sadowan is offline
sorry !!! mijn eerste keer hier vandaar
Advertentie

Regels voor berichten