Advertentie | |
|
![]() |
|
Tsja, commentaar staat hierboven, ik kan nooit zo kritisch lezen dat ik die dingen opmerk
![]() Maar ik vond het wel een grappig en waar stukje ![]() Leuk hoe jij altijd weer originele onderwerpen weet ![]()
|
![]() |
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Ik hou van douchen, thuis is het op schrijven na mijn favoriete bezigheid nummer een, maar -------------------------------------------------------------------------------- favoriete en nummer een is dubbelop dit klopt dus niet wat je zegt, want er staat NA MIJN FAVORIETE BEZIGHEID (lees komma) nummer 1 oftwel na mijn favorite bezigheid schrijven, is het nummer 1 zo moet je het lezen dus ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zeg, ik las het nog een keer en volgens mij heb je het toch niet bij het rechte eind, P&C. Ze zegt namelijk: Ik hou van douchen, thuis is het op schrijven na mijn favoriete bezigheid nummer een, maar . Ze zegt dus: het is 'op schrijven na' 'mijn favoriete bezigheid' 'nummer één'. Er staat dus dat Schrijven haar meest favoriete bezigheid is en dat douchen daarNA op nummer twee komt. 'Nummer één' voegt ze vervolgens toe.
Jij zegt dat er Na mijn favoriete bezigheid staat als je de komma's bekijkt. Dat is dus niet zo want er staat voor 'schrijven' nog het woordje op, waardoor het woord na niet bij de favoriete bezigheid douchen hoort, maar bij de meest favoriete bezigheid schrijven. Stel dat je komma's toe zou voegen, die het allemaal wat duidelijker zouden maken, zou je de volgende zin krijgen: 'Ik hou van douchen, thuis is het, op schrijven na, mijn favoriete bezigheid nummer één". En 'nummer één' is dus dubbelop. Ik heb lekker gelijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[In dit geval dus eerder een tautologie dan pleonasme...] ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] De mens is niet monogaam, en jongens van 16 al helemaal niet. RedWarrior | 43 | 10-06-2005 20:06 | |
ARTistiek |
meningen graag??(verhaal) Verwijderd | 8 | 02-05-2002 09:17 |