Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar toch: hulde aan jou!!! ![]() ![]() Inderdaad, je mag mensen best eens confronteren met gevolgen die ze zelf uitlokken. Zeker als ze daarmee meer mensen schaden dan jij ze schaadt door ze eens op hun lazer te geven.
|
![]() |
Vorige week had ik ruzie met een of ander vaag turks meisje. Echt grappig. Ze denken dat ze alles zijn en doen super stoer. Ik moet dan altijd lachen zeg dat ze dan gewoon door moeten lopen.
Gewoon niets van aantrekken. Dat plebs weet niet beter!
|
Verwijderd
|
ok ff terug naar de psychologie voor dat het hier een wat-ik-nou-toch-vorige-week-heb-meegemaakt-forum wordt.
Ik zelf heb het voorrecht gehad om enkele dag in een jeugdinrichting opgesloten te worden om de nieuwe inrichting te testen, hier mee is mijn interesse en drang naar kennis over jeugdcriminelen ontstaan. ikzelf vind dan ook dat ik hier best wat over weet om d'r iets over te kunnen zeggen. Ten eerste vraag ik me af wat de meeste van jullie onder criminaliteit verstaan: blikjes uit handen schoppen, mensen vermoorden, stelen, afpersen, prullebakken in de hens zetten... Ikzelf vind iets (algemeen gezien dan), dat meer schade berokkent dan tien euro kan vervangen of immatrieel waar je na 2 dagen niet overheen bent. En wat psychologie hier nou mee te maken heeft... meer dan je denkt. Het is namelijk niet alleen dat je stoer bent tegenover je vrienden als jij iets jat of iemand verkracht of een prullenbak aan steekt. Want waarom doet de ene het wel en de ander dat niet. Het heeft veel te maken met opvoeden, sommige ouders weten gewoon niet hoe het moet. En als jongere ga je niet jezelf corrigeren... Met het vervagen van normen en waarden denk ik niet dat het te maken heeft, in ieder geval niet bij de (echte) criminelen, die groep leeft namelijk helemaal in zijn eigen wereld, waar ze hun eigen normen en waarden kennen. Dat is ook al jaren zo, maar omdat normen en waarden zijn nog steeds een hele hippe woorden zijn kon dat natuurlijk niet uitblijven in deze discussie. Ik denk dat het probleem is dat de jongerencriminaliteit jarenlang zonder rem heeft kunnen groeien omdat er geen passende maatregelen voor waren. Nu het escaleert hebben we in Nederland veel te weinig mogelijkheden voor het (her)opvoeden van criminele jongeren (dus niet alleen straffen), en alles loopt uit de hand. |
![]() |
|
Ik zat gister in een bus, en achter mij zaten 2 Maroc jongens te praten over hoe ze een meisje in elkaar hebben gelsagen die dag daarop.
![]() ![]() We moeten gewoon werk kampen maken voor dit soort lui, laat ze maar stenen bikken ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Werken oke maar dan wel iets nuttigs, waar we hier ook nog wat aan hebben, of wilde je ze de hunnebedden in Drenthe laten wegkappen?........ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ze irriteren me mateloos.
al helemaal gezellig als je 's avonds uitgaat en dat tuig zwalkt straalbezopen over straat en besluit om ruzie te gaan zoeken. van mij mogen ze stuk voor stuk een pijnlijke dood sterven. later worden het toch vast allemaal bloedzuigers die van een uitkering leven en hun verdere leven niks doen dan onderuitgezakt op een wansmakelijke bank liggen met een flesje bier en een peuk, kijkend naar tv-programma's van weinig tot geen niveau. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
k denk niet dat die ouders er wat aan kunne doen, t ligt vooral aan de mensen met wie je om gaat.. Ouders proberen hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden, maar gaat je kind met de verkeerde mensen om hebben die ouders weinig invloed meer op hen denk ik.. |
![]() |
||
Citaat:
heeft sowieso wel invloed op het gedrag van een kind denk ik, maar als ouder kan je nog echt wel ingrijpen als je kind de verkeerde kant opgaat. Dat is toch ook wel een van je verantwoordelijkheden als ouder imho... Zorgen dat je kind niet de verkeerde kant opgaat. Of de ouder(s) dat doen, is weer een andere vraag. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
die mensen hebben toch ook ouders die fouten maken zodat ze zo zijn zoals ze zijn dan.... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ikzelf denk dat de media er ook een rol in speeld. Misschien platitude, maar er ís veel geweld op t.v.
Verder ben ik het met bugge eens -> groepsgedrag is zeker een belangrijke factor.. Vroegah gingen kinderen uit schooltijd naar huis, een kopje thee met moeders drinken. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel tweeverdieners waardoor je meer 'hangjongeren' hebt... Misschien is het ook een soort 'verveeldheid' waardoor ze rottigehied uithalen.. (criminoloog gevraagd ![]()
||
Citaat:
![]() Ik las vandaag (ja, ben een beetje aan t lezen erover, heb overmorgen mijn presentatie erover) en daar stond in dat allochtone jongeren heel erg met een identiteitscrisis zitten; ze wonen hier, maar hun ouders hebben een ander geloof en een andere cultuur, dus dan gaan hun zich sterk afvragen waar zij horen en willen horen...
|
![]() |
Daar ben ik weer, degene die dit onderdeel is gestart.
(btway: ja, wel psychologie, voor degene die daar nog aan twijfelt) Het is groepsgedrag, ze fokken elkaar op, en er is geen rem/remmende ouder (onder het mom van laat ze leeker met hun vrienden buiten zijn dan ben ik daar ook weer vanaf.) overdag heb ik geen last van ze, aangezien ik op een überkak-gymnasium zit, tussen 2 studentenverenigingen , en in een rijke wijk woon. Misschien valt de pauperwereld daarom wel op, als ik me er tussen begeef. maar toch... Vroeger kreeg je nog een klap als je iets gedaan had, zat je in de cel als je iets gejat had, en zeiden de mensen nog iets van je kansloze gedrag, en daar schrok je van, hield soms op met je gedrag omdat je je betrapt voelde. Maar de jongeren van tegenwoordig lijken er helemaal niet meer gevoelig voor, wanneer ze op hun vingers gewezen worden, ze lachen je uit, terwijl jij eigelijk goed zit. Nee de volgende keer laat je het wel uit je hoofd iets erover te zeggen. Vervolgens denkt iedereen 'laat maar' en laten de paupoertjes hun vrije loop. Straffen zijn te soepel, en een winkelbediende krijgt nog meer straf dan de overvaller die de boel gemolesteerd heeft. DAT BIJ DIE RECHTERS NIET EVEN EEN ENORME BEL GAAT RINKELEN ALS ZE ZOIETS VOORGESCHOTELD KRIJGEN!!!! |
![]() |
|
Ik reageer nu alleen op de eerste post:
Ik heb zelf vastgezet, dat de opvoeding van tegenwoordig er zeer slecht aan toe is. Jongeren slepen elkaar mee in dingen en durven totaal zichzelf niet meer te zijn. Ze durven geen 'nee' meer te zeggen en gaan meedoen aan het gedrag van een ander, want anders gaan ze erbuiten vallen. Dit is weer gekomen, omdat er tegenwoordig een enorm grote eis van je gesteldt wordt om totally perfect te zijn. Als je niet knap genoeg bent, lig je dr uit. Ook al heb je nog zo'n lief karakter. Ik heb ook een antieglijke hekel aan de jeugd die er nu is, MAAR ze hoeven mij ook geen grote muil te geven, want ik geef er toch wel eentje terug. Kijk, als het nou es terecht was... De opvoeding hebben ouders niet meer in handen. Wat 'nee' is, blijft geen 'nee' meer voor hun kinderen. Ze doen het lekker toch wel, want anders zijn ze niet goed genoeg meer. Ik las van de week een artikel in Psychologie Magazine, dat er een Haagse School is, die hier lessen in geeft. Jongeren leren inzien dat asociaal zijn niet de oplossing is. Dat je op dingen beter rustig kunt reageren, dan dat je mensen aanvliegt en dat soort dingen. Gewoon pure sociale vaardigheids training. Vaak is het ook zo, dat jongeren, die in dagbehandeling hebben gezeten en/of opnames hebben gehad al veel verder zijn, dan de rest van hun leeftijdsgenootjes. Ik wete zelf nog wel van laatst, dat iemand een collega van mij helemaal de grond in zat te boren en ik maar constant zei: "Ja, dat mag je gerust allemaal vinden, maar ik vind het een aardige collega en ik ga hem/haar niet voor jou haten. En mocht hij/zij zo tegen mij zijn als jij zegt, dan val ik vanzelf wel door de mand, maar op dit moment ga ik niet iemand haten, omdat iemand tegen me zegt dat hij/zij niet te vertrouwen is." En die persoon bleef mij er maar van overtuigen, dat het toch écht een slecht persoon was. Ja, en? Het kon me gewoon niks schelen en die persoon had daar duidelijk de pest in. Dit is precies wat er gebeurd als iemand afgezeken word in een groep alleen durven die dan niet in hun eige standpunt te blijven staan, maar in die van de machtigste uit de groep en daardoor krijg je heel gemakkelijk dat een hele groep jongeren zich tegen 1 persoon opofferen. Hoe goed ze ook met die persoon bevriend waren geweest, het lijkt ze niks meer te kunnen schelen. Ik heb SVT gehad, ik heb RET gehad, ik heb vanalles gehad en ik kan in mijn eige schoenen blijven staan, maar een meisje van 13, dat bang is zichzelf bloot te geven, die zal dat niet kunnen. De jeugd van tegenwoordig zijn niks anders meer dan een stel holmaten, afgezondert van een aantal dan. Ik vind het triest, dat meisjes van 12 jaar oud er al als hoertjes bij kunnen lopen, dat ouders dit toestaan zeg ![]() En dan maar zeuren als ze aangerand worden en weet ik veel. Ja sorry, maar hier ben ik duidelijk in. Als je bang ben om aangerand te worden ed, kleed je dan niet als een goedkope hoer op school, kijk...als je nou een feestje hebt... Maar alsjeblieft...waar is het allemaal goed voor? Omdat je dan perfect lijkt? Nou...enorm...je ziet er dan eerder a\uit alsof je wat te kort komt. Neemt u mij niet kwalijk.
|
Verwijderd
|
hm ik ben zelf een aantal jaar geleden ook wel beetje crimineel bezig geweest. Maar nog altijd wel met een bepaalde grens. Ik deed het niet uit verveeldheid of om er bij te horen (sterker nog, niemand wist het behalve 2 vriendinnen). Ik vond het leuk, echt het was gewoon net zoals dat je dansen leuk vind, zeg maar. Ik weet het best wel sick, maar daarom kan ik het van andere wel begrijpen.
Ik was trouwens nooit van het grote bek en respectloos tegenover mensen zijn maar goed. Ik denk dat het grotendeels ook wel nieuwschierigheid is en die spanning van iets doen wat niet mag, kan zeker wel goed voelen. |
![]() |
||
Citaat:
Kleding is geen aanleiding van aanranding ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan heb je de ouders die het helemaal niets scheelt wat er met hun kroost gebeurt. "Weer een voor de staat." zoals een onverschillige ouder ooit zei. En dan de ouders die uberhaupt niet weten wat hun kinderen uitvreten. Ik liep laatst over het plein. Er liep een jongetje van 5 jaar de woorden kanker en slet te oefenen. Zijn moeder liep naast hem, maar omdat ze geen Nederlands sprak, wist ze niet dat hij liep te schelden. ![]() Kinderen van 10 die tot 23.00 buiten lopen. Dan heb je dus echt totaal geen grip meer op je kinderen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maarja we weten allebij, we draaien erom heen, tis de schuld van de allochtonen ![]() (grapjuh) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Moet ik me nu doodschamen of wat??......... DarkMoontje | 104 | 22-09-2012 17:10 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
PO jeugdcriminaliteit (ma) Willowbellie | 10 | 07-05-2006 20:41 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands stellingen ~SmG~ | 9 | 18-09-2005 16:12 | |
Algemene schoolzaken |
Tweedefasejongeren mariek141 | 35 | 30-04-2005 16:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rotterdam wordt snel allochtoon *Burning water* | 365 | 01-09-2003 18:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Massaal protest Turken tegen extreem-rechts Joepie | 37 | 02-03-2002 21:38 |