Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2003, 21:14
klasse
klasse is offline
Ik was zo boos zonet!
in de supermarkt kwam ik zo'n groepje 'breezers' tegen.
Opweg naar huis kliepen ze voor me, ze zaten de hele tijd al wat te kloten. je weet wel, 15/16 jaar, net "gelukt'
om een fles drank te kppen in de super, en zo schreeuwerig praten.
ze lipeen voorbij mijn deur en schopten m'n fiets om.
ik vind dat kansloos, dus ik zeg: "HEY!! Zet die fiets maar even weer overeind!!!"
maar de wijven doen niets, ze denken stoer te zijn, en je krijgt zoiets terug als " zoek je problemen ofzo??"

Waarom zijn die koters zo asosiaal? Zomaar tegen andermans spullen te schoppen??
voeden ouders hun kinderen niet meer op?
slenteren ze maar wat op straat?
godverdomme, ik haat dat soort schorem zo, vooral omdat ik 'ze niets mag doen', omdat ik dan weer 'fout' ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2003, 21:25
telluriet
telluriet is offline
Ik kijk neer op die lui. Ik schaam me er soms zelfs voor dat ik tot die leeftijdsgroep word gerekend. Laatst in de trein bijvoorbeeld:

Een stel (kut)marokkanen, praten over:

- hoeveel scooters ze hebben gestolen
- hoeveel mensen ze hebben 'geklapt'
- hoeveel dingen ze de afgelopen tijd wel niet stuk hebben gemaakt
- hoe je het beste andere mensen en dingen kapot kunt slaan

Alleen over dat soort dingen... ik zat me echt te ergeren. Ik snap in elk geval wel precies wat je bedoelt ja
Oud 28-11-2003, 22:10
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
lang geleden was ik ook een beetje zo. maar gelukkig ben ik verandert

nu vind ik zulk gedrag ook erg zielig. een kreet om aandacht en moeilijkheden. en als ze die eenmaal hebben is het ook niet goed.

ze voelen zich dan heel wat omdat ze 'drank' bij zich hebben. dus denken dat ze ook meteen wat fietsen omver kunnen schoppen. die breezer ....ik wou wijven zeggen dames zijn nog het ergst van allemaal. grote bek, arrogantie, zo'n uitstraling van : 'omg ik ben het heetste wijf op de wereld, kijk mij nu eens lopen'

*puke* verschrikkelijk.

maar volgens mij heeft dit vrij weinig met Psychologie te maken
Oud 28-11-2003, 23:34
Verwijderd
Dit heeft wel degelijk met psychologie te maken, want wat is het dat zo een etterbakje drijft te doen wat hij doet??
Ik denk dat het idd zo is dat dit soort jongeren thuis niet genoeg aandacht krijgen ( ik hoorde laatst een theorie van iemand die zei: ouders verwachten dat hun kind op school word opgevoed)
omdat beide ouders werken.

Vaak is het ook zo dat deze jongeren een totaal gebrek aan zelfrespect hebben, en dat dmv het kleineren van anderen op willen vijzzelen. Onder het motto : kijk mij eens stoer zijn!!

Helaas.....
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 00:42
Verwijderd
1. Ja, de jeugd wordt steeds asocialer.
2. Nee, hun ouders voeden hen niet goed meer op.
3. Inderdaad, de wereld gaat ten onder aan dom plebs.

Zorg dus dat je aan de goede kant zit en kijk toe terwijl de kloof groter wordt, lachend terwijl dat paupertuig kopje onder gaat
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:31
Verwijderd
...groepsgedrag...

Ik heb dikwijls een groep scholiertjes aan mijn kassa. Gisteren ook. Wilde 1 er stoer doen en pakt iets en wil ermee de uitgang uitlopen. Gewoon zo dat ik het kon zien... Uitlokken noem ik dat. Nu kan ik op dit moment niet zoveel hebben (net een gewapende overval meegemaakt) maar ik bleef gelukkig wel rustig. Ik liep naar dat jochie toe en keek hem aan. Keek hem nog langer aan. En hij schaamde zich dood, want hij was niet meer in zijn groep, die stond namelijk nog bij mn kassa. Hij stond er alleen voor en hij deed opeens vet nerveus en werd rood en van binnen lag ik in een deuk

Hij liep dus uiteindelijk toch maar terug om af te rekenen.

Als ik naar mezelf kijk hoe ik een paar jaar geleden was...dan had ik als ik met mijn vrienden was een grote bek tegen iedereen en stak ik prullebakken in de fik enzo. Maar als ik alleen was durfde ik mensen geeneens aan te kijken...

De 1 fokt de ander op en iedereen gaat een stapje verder om maar wat te lijken en er bij te horen. Het is ook een knokpartij hoor, als je zo oud bent...sommigen zijn bang om nergens bij te horen...Dus dan maar 'stoer' doen (en stoer zet ik tussen aanhalingstekens aangezien ik zoiets niet stoer vind, iemand helpen bijv. vind ik wel stoer).

Er zelf boven staan is het beste wat je kunt doen.

EDIT: dit heeft wel degelijk met psychologie te maken...gedrag van die lui en waarom doen ze zo.

Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:59
grandmommy
grandmommy is offline
ik denk dat het ook heel erg met vervaagde normen en waarden te maken heeft. persoonlijk is dat bij mij niet het geval, en ben ik heel braaf, tegen het watterige aan. iik moet er niet aan denken dat ik iets van een anderzou stelen of vernielen. volgens mij is het echt puur en alleen om een imago te hebben, en dat daarbij je persoonlijke normen en waarden kompleet het onderspit delven. ik vind het heel jammer dat zulke mensen bestaan, en als er bijvoorbeeld bij ons op school een paar bruggers ( want die zijn het vaak) aan het duwen en trekken en dwars aan het doen zijn, zeg ik er onmiddelijk wat van. ik kan daar gewoon echt niet tegen.
maarja, je kan ook een te groot verantwoordelijkheids gevoel hebben, zoals ik, en daar kan je weleens door in de penarie komen
Oud 29-11-2003, 13:54
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ga er een presentatie over houden en het heeft inderdaad te maken, zoals grandmommy al zei, met het vervagen van je eigen normen en waarden, zij vervelen zich rot en vinden het blijkbaar ''lollig'' om andermans spullen te vernielen en dan ook nog eens een grote bek op te zetten als iemand er iets van zegt...

Ik vind het nummer dan ook heel mooi van; waar gaat dit naartoe want dat vraag ik me soms ook heel erg af!
Oud 29-11-2003, 15:01
Nona
Nona is offline
Nare - was er in de Griekse oudheid niet ook een filosoof die precies hetzelfde verkondigde? Het kan Socrates geweest zijn, het kan ook een ander zijn...

Ja, mensen worden in zekere zin asocialer. Maar er zijn nu ook meer middelen om dat gedrag te vertonen. Je kunt tegenwoordig wel elk huis uitkiezen als je eens in wilt breken om een tv te jatten; daarvoor hoef je niet meer naar de rijke buurt. Er zijn meer dure dingen om te stelen of kapot te maken. Er is meer wapentechnologie om je overburen af te schieten. Er zijn meer wetten die een fatsoenlijke berechting tegen gaan. De maatschappij is geschikt voor criminaliteit.

Er zijn altijd jongeren geweest die eens de boel op stelten zetten. Straatjochies die marktkramen omgooiden waren er in de middeleeuwen ook wel. Maar nu houdt het denk ik langer aan. In vroegere tijden werkte je als je vijftien was allang om je eigen brood te verdienen. Meisjes werden rond die leeftijd uitgehuwelijkt en jongens bouwden een carrière op. Nu zitten ze op school en hebben ze alle tijd en gelegenheid om nog even in die periode van herrie trappen te blijven hangen. Dan worden het er dus gewoon meer en bovendien zijn aso's gewoon ouder, waardoor ze meer kunnen aanrichten.

Nee, ik mag dat soort mensen ook niet. Laatst zag ik zo'n groepje sletten in de tram - ze zaten keihard overal om te gillen en te vloeken en waren gewoon enorm vreemd bezig. Ik keur ze echt geen blik waardig.
Oud 29-11-2003, 15:21
grandmommy
grandmommy is offline
weet je waar ik ook niet tegen kan? als mensen expres, dus om een reactie uit te lokken met ziektes gaan spotten. zo was ik van de zomer op kamp met een vriendin waarvan de moeder kanker heeft. een meisje die dat wist begon echt opzettelijk het woord kanker als voorzetsel te gebruiken. voor bijna elk woord dat zezei! kankersnol, kankerslet, blaablaa, ik werd er echt ziek van! dus toen heb ik haar even apart genomen en gevraagd waarom ze dat deed. er kwam helaas niet echt een normaal antwoord uit
Oud 29-11-2003, 15:35
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Wat verschrikkelijk triest zijn dat soort mensen Vraag me echt af wat er van dit land moet worden als (mede) DAT onze toekomst is. Hopelijk is het een fase en worden ze nog volwassen. (waarschijnlijk wel)
Gelukkig heb ik er zelf niet zo veel mee te maken, op mijn school zitten dat soort mensen niet om de een of andere reden.
Oud 29-11-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
klasse schreef op 28-11-2003 @ 22:14:

godverdomme, ik haat dat soort schorem zo, vooral omdat ik 'ze niets mag doen', omdat ik dan weer 'fout' ben
Zoiets dergerlijks had ik dus laatst ook. Een 13 jarig jongetje deed heel erg bijdehand tegen mij, en schopte iets uit mijn handen. Ik zei dat hij dat onmiddelijk moest oprapen, het mannetje (getoogd in bomber en nikies) vertikte dit echter, en verkondigde dat ik geen kleine gastjes mocht slaan.

2 minuten later liep ik met een tevreden gezicht weg. Blij dat ik weer wat tuig over de knie heb gelegd. Een beter milieu begint tenslotte bij jezelf
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 16:10
Nona
Nona is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 29-11-2003 @ 17:00:
2 minuten later liep ik met een tevreden gezicht weg. Blij dat ik weer wat tuig over de knie heb gelegd. Een beter milieu begint tenslotte bij jezelf
Ik ben tegen geweld.

Maar toch: hulde aan jou!!!

Inderdaad, je mag mensen best eens confronteren met gevolgen die ze zelf uitlokken. Zeker als ze daarmee meer mensen schaden dan jij ze schaadt door ze eens op hun lazer te geven.
Oud 29-11-2003, 16:16
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Vorige week had ik ruzie met een of ander vaag turks meisje. Echt grappig. Ze denken dat ze alles zijn en doen super stoer. Ik moet dan altijd lachen zeg dat ze dan gewoon door moeten lopen.

Gewoon niets van aantrekken. Dat plebs weet niet beter!
Oud 29-11-2003, 16:39
Verwijderd
ok ff terug naar de psychologie voor dat het hier een wat-ik-nou-toch-vorige-week-heb-meegemaakt-forum wordt.

Ik zelf heb het voorrecht gehad om enkele dag in een jeugdinrichting opgesloten te worden om de nieuwe inrichting te testen, hier mee is mijn interesse en drang naar kennis over jeugdcriminelen ontstaan. ikzelf vind dan ook dat ik hier best wat over weet om d'r iets over te kunnen zeggen.

Ten eerste vraag ik me af wat de meeste van jullie onder criminaliteit verstaan: blikjes uit handen schoppen, mensen vermoorden, stelen, afpersen, prullebakken in de hens zetten...

Ikzelf vind iets (algemeen gezien dan), dat meer schade berokkent dan tien euro kan vervangen of immatrieel waar je na 2 dagen niet overheen bent.

En wat psychologie hier nou mee te maken heeft... meer dan je denkt. Het is namelijk niet alleen dat je stoer bent tegenover je vrienden als jij iets jat of iemand verkracht of een prullenbak aan steekt. Want waarom doet de ene het wel en de ander dat niet.

Het heeft veel te maken met opvoeden, sommige ouders weten gewoon niet hoe het moet. En als jongere ga je niet jezelf corrigeren...

Met het vervagen van normen en waarden denk ik niet dat het te maken heeft, in ieder geval niet bij de (echte) criminelen, die groep leeft namelijk helemaal in zijn eigen wereld, waar ze hun eigen normen en waarden kennen. Dat is ook al jaren zo, maar omdat normen en waarden zijn nog steeds een hele hippe woorden zijn kon dat natuurlijk niet uitblijven in deze discussie.

Ik denk dat het probleem is dat de jongerencriminaliteit jarenlang zonder rem heeft kunnen groeien omdat er geen passende maatregelen voor waren. Nu het escaleert hebben we in Nederland veel te weinig mogelijkheden voor het (her)opvoeden van criminele jongeren (dus niet alleen straffen), en alles loopt uit de hand.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 16:39
Another Way
Another Way is offline
Ik zat gister in een bus, en achter mij zaten 2 Maroc jongens te praten over hoe ze een meisje in elkaar hebben gelsagen die dag daarop.

We moeten gewoon werk kampen maken voor dit soort lui, laat ze maar stenen bikken ofzo.
Oud 29-11-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 29-11-2003 @ 17:39:
Ik zat gister in een bus, en achter mij zaten 2 Maroc jongens te praten over hoe ze een meisje in elkaar hebben gelsagen die dag daarop.

We moeten gewoon werk kampen maken voor dit soort lui, laat ze maar stenen bikken ofzo.
Stenen bikken, in ons landje van klei en veen????
Werken oke maar dan wel iets nuttigs, waar we hier ook nog wat aan hebben, of wilde je ze de hunnebedden in Drenthe laten wegkappen?........
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:12
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 29-11-2003 @ 17:00:
het mannetje (getoogd in bomber en nikies) vertikte dit echter, en verkondigde dat ik geen kleine gastjes mocht slaan.

2 minuten later liep ik met een tevreden gezicht weg.
Die overgang, dat is zo fakking geniaal
Oud 29-11-2003, 17:18
grandmommy
grandmommy is offline
inderdaad, maar h4et was ook wel een geniale daad natuurlijk
Oud 29-11-2003, 17:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2003 @ 01:42:
Zorg dus dat je aan de goede kant zit en kijk toe terwijl de kloof groter wordt, lachend terwijl dat paupertuig kopje onder gaat
hehe, sja maar je hebt wel een priveleger van dat tuig nodig om je eigen spulletjes veilig te stellen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:58
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ze irriteren me mateloos.
al helemaal gezellig als je 's avonds uitgaat en dat tuig zwalkt straalbezopen over straat en besluit om ruzie te gaan zoeken.

van mij mogen ze stuk voor stuk een pijnlijke dood sterven.
later worden het toch vast allemaal bloedzuigers die van een uitkering leven en hun verdere leven niks doen dan onderuitgezakt op een wansmakelijke bank liggen met een flesje bier en een peuk, kijkend naar tv-programma's van weinig tot geen niveau.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 21:18
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Another Way schreef op 29-11-2003 @ 17:39:

Nee joh, dan hebben ze het idee dat ze ergen voor deugen. Gewoon stenen bikken tot gruis, en dat gruis weer tot beton gieten om vervolgens van voren af aan te beginnen.
Oud 29-11-2003, 23:18
lalalauraatje
lalalauraatje is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2003 @ 01:42:
1. Ja, de jeugd wordt steeds asocialer.
2. Nee, hun ouders voeden hen niet goed meer op.
3. Inderdaad, de wereld gaat ten onder aan dom plebs.

k denk niet dat die ouders er wat aan kunne doen, t ligt vooral aan de mensen met wie je om gaat.. Ouders proberen hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden, maar gaat je kind met de verkeerde mensen om hebben die ouders weinig invloed meer op hen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 08:57
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
lalalauraatje schreef op 30-11-2003 @ 00:18:
k denk niet dat die ouders er wat aan kunne doen, t ligt vooral aan de mensen met wie je om gaat.. Ouders proberen hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden, maar gaat je kind met de verkeerde mensen om hebben die ouders weinig invloed meer op hen denk ik..
Tuurlijk heb je als ouder wel invloed daarop. De hele opvoeding
heeft sowieso wel invloed op het gedrag van een kind denk ik,
maar als ouder kan je nog echt wel ingrijpen als je kind de
verkeerde kant opgaat.

Dat is toch ook wel een van je verantwoordelijkheden als ouder imho... Zorgen dat je kind niet de verkeerde kant opgaat. Of de ouder(s) dat doen, is weer een andere vraag.
Oud 30-11-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
lalalauraatje schreef op 30-11-2003 @ 00:18:
aan de mensen met wie ze omgaan.....?

die mensen hebben toch ook ouders die fouten maken zodat ze zo zijn zoals ze zijn dan....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2003, 11:14
coopergirl
coopergirl is offline
Ikzelf denk dat de media er ook een rol in speeld. Misschien platitude, maar er ís veel geweld op t.v.

Verder ben ik het met bugge eens -> groepsgedrag is zeker een belangrijke factor..

Vroegah gingen kinderen uit schooltijd naar huis, een kopje thee met moeders drinken. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel tweeverdieners waardoor je meer 'hangjongeren' hebt... Misschien is het ook een soort 'verveeldheid' waardoor ze rottigehied uithalen..

(criminoloog gevraagd )
Oud 01-12-2003, 13:37
Verwijderd
Ej ik en die gangster in damsco weettok, je moet overleven enzo, fuck de scotoe thug 4 life dit dat alles kammerad
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 13:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 01-12-2003 @ 14:37:
Ej ik en die gangster in damsco weettok, je moet overleven enzo, fuck de scotoe thug 4 life dit dat alles kammerad
What the fuck?!
Oud 01-12-2003, 15:09
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-12-2003 @ 12:14:
Misschien is het ook een soort 'verveeldheid' waardoor ze rottigehied uithalen..
Dit is ook een van de factoren ja, dus ''misschien'' mag hier wel weg

Ik las vandaag (ja, ben een beetje aan t lezen erover, heb overmorgen mijn presentatie erover) en daar stond in dat allochtone jongeren heel erg met een identiteitscrisis zitten; ze wonen hier, maar hun ouders hebben een ander geloof en een andere cultuur, dus dan gaan hun zich sterk afvragen waar zij horen en willen horen...
Oud 01-12-2003, 16:02
klasse
klasse is offline
Daar ben ik weer, degene die dit onderdeel is gestart.
(btway: ja, wel psychologie, voor degene die daar nog aan twijfelt)

Het is groepsgedrag, ze fokken elkaar op, en er is geen rem/remmende ouder (onder het mom van laat ze leeker met hun vrienden buiten zijn dan ben ik daar ook weer vanaf.)
overdag heb ik geen last van ze, aangezien ik op een überkak-gymnasium zit, tussen 2 studentenverenigingen , en in een rijke wijk woon. Misschien valt de pauperwereld daarom wel op, als ik me er tussen begeef.
maar toch...
Vroeger kreeg je nog een klap als je iets gedaan had, zat je in de cel als je iets gejat had, en zeiden de mensen nog iets van je kansloze gedrag, en daar schrok je van, hield soms op met je gedrag omdat je je betrapt voelde. Maar de jongeren van tegenwoordig lijken er helemaal niet meer gevoelig voor, wanneer ze op hun vingers gewezen worden, ze lachen je uit, terwijl jij eigelijk goed zit. Nee de volgende keer laat je het wel uit je hoofd iets erover te zeggen. Vervolgens denkt iedereen 'laat maar' en laten de paupoertjes hun vrije loop.
Straffen zijn te soepel, en een winkelbediende krijgt nog meer straf dan de overvaller die de boel gemolesteerd heeft. DAT BIJ DIE RECHTERS NIET EVEN EEN ENORME BEL GAAT RINKELEN ALS ZE ZOIETS VOORGESCHOTELD KRIJGEN!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:23
Eend
Eend is offline
Ik reageer nu alleen op de eerste post:

Ik heb zelf vastgezet, dat de opvoeding van tegenwoordig er zeer slecht aan toe is. Jongeren slepen elkaar mee in dingen en durven totaal zichzelf niet meer te zijn. Ze durven geen 'nee' meer te zeggen en gaan meedoen aan het gedrag van een ander, want anders gaan ze erbuiten vallen. Dit is weer gekomen, omdat er tegenwoordig een enorm grote eis van je gesteldt wordt om totally perfect te zijn. Als je niet knap genoeg bent, lig je dr uit. Ook al heb je nog zo'n lief karakter.
Ik heb ook een antieglijke hekel aan de jeugd die er nu is, MAAR ze hoeven mij ook geen grote muil te geven, want ik geef er toch wel eentje terug. Kijk, als het nou es terecht was...

De opvoeding hebben ouders niet meer in handen. Wat 'nee' is, blijft geen 'nee' meer voor hun kinderen. Ze doen het lekker toch wel, want anders zijn ze niet goed genoeg meer.

Ik las van de week een artikel in Psychologie Magazine, dat er een Haagse School is, die hier lessen in geeft. Jongeren leren inzien dat asociaal zijn niet de oplossing is. Dat je op dingen beter rustig kunt reageren, dan dat je mensen aanvliegt en dat soort dingen. Gewoon pure sociale vaardigheids training.
Vaak is het ook zo, dat jongeren, die in dagbehandeling hebben gezeten en/of opnames hebben gehad al veel verder zijn, dan de rest van hun leeftijdsgenootjes.
Ik wete zelf nog wel van laatst, dat iemand een collega van mij helemaal de grond in zat te boren en ik maar constant zei: "Ja, dat mag je gerust allemaal vinden, maar ik vind het een aardige collega en ik ga hem/haar niet voor jou haten. En mocht hij/zij zo tegen mij zijn als jij zegt, dan val ik vanzelf wel door de mand, maar op dit moment ga ik niet iemand haten, omdat iemand tegen me zegt dat hij/zij niet te vertrouwen is."
En die persoon bleef mij er maar van overtuigen, dat het toch écht een slecht persoon was. Ja, en? Het kon me gewoon niks schelen en die persoon had daar duidelijk de pest in.
Dit is precies wat er gebeurd als iemand afgezeken word in een groep alleen durven die dan niet in hun eige standpunt te blijven staan, maar in die van de machtigste uit de groep en daardoor krijg je heel gemakkelijk dat een hele groep jongeren zich tegen 1 persoon opofferen. Hoe goed ze ook met die persoon bevriend waren geweest, het lijkt ze niks meer te kunnen schelen.
Ik heb SVT gehad, ik heb RET gehad, ik heb vanalles gehad en ik kan in mijn eige schoenen blijven staan, maar een meisje van 13, dat bang is zichzelf bloot te geven, die zal dat niet kunnen.
De jeugd van tegenwoordig zijn niks anders meer dan een stel holmaten, afgezondert van een aantal dan.
Ik vind het triest, dat meisjes van 12 jaar oud er al als hoertjes bij kunnen lopen, dat ouders dit toestaan zeg
En dan maar zeuren als ze aangerand worden en weet ik veel. Ja sorry, maar hier ben ik duidelijk in. Als je bang ben om aangerand te worden ed, kleed je dan niet als een goedkope hoer op school, kijk...als je nou een feestje hebt... Maar alsjeblieft...waar is het allemaal goed voor? Omdat je dan perfect lijkt? Nou...enorm...je ziet er dan eerder a\uit alsof je wat te kort komt.

Neemt u mij niet kwalijk.
Oud 01-12-2003, 18:10
Verwijderd
hm ik ben zelf een aantal jaar geleden ook wel beetje crimineel bezig geweest. Maar nog altijd wel met een bepaalde grens. Ik deed het niet uit verveeldheid of om er bij te horen (sterker nog, niemand wist het behalve 2 vriendinnen). Ik vond het leuk, echt het was gewoon net zoals dat je dansen leuk vind, zeg maar. Ik weet het best wel sick, maar daarom kan ik het van andere wel begrijpen.
Ik was trouwens nooit van het grote bek en respectloos tegenover mensen zijn maar goed.
Ik denk dat het grotendeels ook wel nieuwschierigheid is en die spanning van iets doen wat niet mag, kan zeker wel goed voelen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-12-2003 @ 17:23:
*verhaal*
er is vast wel een kleur die bij de staat opwinding hoort. Stel dat het rood is, en iemand kleed zich rood. IS dat dan ook aansporen tot aanranding? En jezelf 'mooi maken' met make-up e.d. dan ook? Jezelf uberhaupt kleden zoals je mooi vindt, mag dat wel?!

Kleding is geen aanleiding van aanranding
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 18:50
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-12-2003 @ 17:23:
Ik las van de week een artikel in Psychologie Magazine, dat er een Haagse School is, die hier lessen in geeft. Jongeren leren inzien dat asociaal zijn niet de oplossing is. Dat je op dingen beter rustig kunt reageren, dan dat je mensen aanvliegt en dat soort dingen. Gewoon pure sociale vaardigheids training.
mn vriend zit volgens mij bij zo'n soort verenining. iets van peacemaker. laatst heeft hij een training gehad over hoe je conflichten rustig kon oplossen. hij kan nu (zegt hij) ruzies beter oplossen, en mensen overhalen om dingen te doen, die ze normaal niet zouden doen. wat zoiets betreft is hij (voor mij dan) echt het ideale voorbeeld van een puber die zich niet zo afzet tegen zijn omgeving, die niet aan die domme gewelddadige spellen meedoet, die tenminste volwassen behandeld, en behandelt word, en die volwassen ís.
Oud 01-12-2003, 19:39
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik moet trouwens 3 stellingen bedenken voor mijn presenatie en ik heb al een goede, wie wil me helpen?
Oud 01-12-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
De opvoeding hebben ouders niet meer in handen. Wat 'nee' is, blijft geen 'nee' meer voor hun kinderen. Ze doen het lekker toch wel, want anders zijn ze niet goed genoeg meer.
Een nog groter probleem is dat ouders geen nee meer kunnen zeggen. "Mijn kind moet het net zo goed/beter hebben dan ik vroeger." dus mogen ze bijna alles. En als de ouders wel een keer nee zeggen, houdt dat niet lang stand.

Dan heb je de ouders die het helemaal niets scheelt wat er met hun kroost gebeurt. "Weer een voor de staat." zoals een onverschillige ouder ooit zei.

En dan de ouders die uberhaupt niet weten wat hun kinderen uitvreten. Ik liep laatst over het plein. Er liep een jongetje van 5 jaar de woorden kanker en slet te oefenen. Zijn moeder liep naast hem, maar omdat ze geen Nederlands sprak, wist ze niet dat hij liep te schelden.
Kinderen van 10 die tot 23.00 buiten lopen. Dan heb je dus echt totaal geen grip meer op je kinderen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:18
Pekay
Pekay is offline
Die kinderen van tegenwoordig hebben geen waarden/normen man.

Als ik vroeger een grote bek had, nou, ik kreeg er gewoon een keiharde klap op... en da werkt wel.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 22:02
Nona
Nona is offline
Citaat:
Pekay schreef op 04-12-2003 @ 19:18:
Die kinderen van tegenwoordig hebben geen waarden/normen man.

Als ik vroeger een grote bek had, nou, ik kreeg er gewoon een keiharde klap op... en da werkt wel.
Nou, ik denk toch wel dat er andere manieren zijn om een kind effectief terecht te wijzen.
Oud 04-12-2003, 22:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-12-2003 @ 23:02:
Nou, ik denk toch wel dat er andere manieren zijn om een kind effectief terecht te wijzen.
het werkte anders wel, en tegenwoordig is het ethisch neit meer verantwoord om kindjes pets te geven en de maatschappij dnedert hard achteruit. Wie weet is er wel een verband.....
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 22:11
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-12-2003 @ 23:08:
het werkte anders wel, en tegenwoordig is het ethisch neit meer verantwoord om kindjes pets te geven en de maatschappij dnedert hard achteruit. Wie weet is er wel een verband.....
Sociale controle wordt ook steeds minder, misschien moeten we eerst eens proberen die te verhogen alvorens tot geweld over te gaan.
Oud 04-12-2003, 22:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-12-2003 @ 23:11:
Sociale controle wordt ook steeds minder, misschien moeten we eerst eens proberen die te verhogen alvorens tot geweld over te gaan.
die wordt misschien wel minder, door een vermindering van gepast geweld bij kinderen tijdens de opvoeding

maarja we weten allebij, we draaien erom heen, tis de schuld van de allochtonen

(grapjuh)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 16:58
BadAstronaut
BadAstronaut is offline
is toch stoer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten