Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2003, 09:09
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
als die wannabe hardcore ventjes, die kids die denken te weten waar de core over gaat. dingen als hatebreed VETTE hardcore noemen, terwijl het voor metal nog te slecht is.

"Be a part of a music scene that was not and still isn't a swindle. Chain of Strength brings you hardcore straight edge in the purest form. Most of you already know, others are still learning...."

Deze band uit 1988 is een favoriet van menig hardcore liefhebber. Klasieke straight edge band uit zuid-california

ze hebben 2 7"s uitgebracht: true till death op revelation records
en what holds us apart die ze zelf gereleased hebben.
deze 2 zijn op een LP (of cd natuurlijk) gezet en makkelijk verkrijgbaar... + een extra nummer (mijns inziens hun vetste!)

Wat valt er van de band te verwachten?
Mooie hardcore, een samenkomst van agressie en melodie. Zonder blij te worden. Veel drama in de teksten over 'let downs', veranderingen van 'point of views'...

Voor teksten: http://www.hardcorelyrics.com/viewlyric.aspx?idNum=1296

mp3's: geen idee, soulseek ofzo?

MIJN favoriete hardcore band ooit .
niks over gewaardeerd, want als dit over gewaardeerd is, welke band krijgt dan wel goede waardering???
uitchecken is wat ik je brom!
en waarderen, anders weet je duidelijk NIET what's up!
Oud 25-11-2003, 09:28
Nomen Nescio
Nomen Nescio is offline
brakke overgewaardeerde zooi die onstrak is, maarach het is hip om te scanderen dat je al jaren 'down bent met de Chain', zou het nog niet eens aan mn hond voeren (als ik die had)
Oud 25-11-2003, 09:33
DeadNation
DeadNation is offline
Overgewaardeerd as fuck. Goede band in wat ze deden, maar de band die in dit genre 10x beter is is Youth of Today. Duidelijk.
Oud 25-11-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 25-11-2003 @ 10:33:
Overgewaardeerd as fuck. Goede band in wat ze deden, maar de band die in dit genre 10x beter is is Youth of Today. Duidelijk.
ik vind de chain beter dan yot,
ik vind yot een beetje gay. een beetje.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:03
86dagreed
86dagreed is offline
Ik vind Hatebreed vette hardcore, dat betekent niet dat ik er geen reet verstand van hebt De hardcore scene altijd....*wijst met vinger*

Chain of strength vind ik wel cool, wel cooler trouwens dan YOT, maar ikb en ook niet zo'n ray cappo fan.
'What Holds Us Apart' vind ik wel een kicken cdtje.

die shit kun je wel krijgen via direct connect en soulseek.
Oud 25-11-2003, 12:21
DeadNation
DeadNation is offline
YOT is pure agressie(op break down the walls). Ja het is cool om Cappo te haten. Weet ik wel.

Chain is een van de meest overgewaardeerde hc bands. Een band waarbij het om imago en de juiste kleren draait. Nieteens om de edge.....want we weten allemaal dat ze nieteens volledig edge waren. Die verhalen worden zelfs geweldig gevonden door kids die Cappo neersabelen om t feit dat ie niet meer edge is.

Ik vind t persoonlijk supertriest, ook al is chain muzikaal gezien best aardig. Maargoed eenieder moet doen wat hij wil. Ik doe niet mee aan deze verheerlijking. Ik ga Black Flag luisteren.....
Oud 25-11-2003, 12:23
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
YOT gay???
man man man

ray cappo heeft vast niet altijd achter zn woorden gestaan, maar iedereen heeft fucked up tijden. omdat hij sxe zo groot heeft gemaakt wordt hij aan de schandpaal gehangen, terwijl 1000den anderen 10x harder hebben gesellout. ik kan wel begrijpen dat hij een keer een wijntje op heeft als ie enorm in de put zit. het is niet iets wat ik mezelf nou zou zien doen. maar ach porcell heeft ook een keer geblowed met walter, waar zeurt iedereen over. mij boeit t geen drol of hij altijd achter zn speeches stond. hij zal vast vaker dan een keer alcohol ophebben, ik weet niet. maar mijn oordeel over de vetheid van YOT wordt daar niet door beinvloed!

check die platen van YOT, valt weinig gays aan te ondekken.
en ik snap de overwaardering van the chain niet...

dat sommigen YOT vetter vinden dan COS wel, maar deze 2 bands zijn de meest gewaardeerde 88 bands. en terrecht.
toch?
Oud 25-11-2003, 12:25
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
naar mijn weten was alleen de gitarist niet edge. en dat werd ook niet ontkent. alleen die verhalen zijn vet opgeblazen natuurlijk zoals het altijd gaat in de hardcore (zo ook dat spul over cappo)
Oud 25-11-2003, 12:26
DeadNation
DeadNation is offline
De overwaardering gaat imo over het onnodig ophemelen van bepaalde bands. Het is niet slecht. Maar het is niet de definitie van hardcore zoals zovelen je willen doen geloven. De definitie van cleancut yxc....dat zijn ze zeker.

En over YOT heb je helemaal gelijk.
Oud 25-11-2003, 12:30
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
het gaat mij in dit geval om de songs. de drama in de nummers.

daarbij speelt natuurlijk ook hoezen en een image mee.

een vette band heeft niet alleen de songs.
en vette band is af.
en bij COS heb ik dat gevoel.
Oud 25-11-2003, 12:35
DeadNation
DeadNation is offline
Dat kan ook, maar ik vind dat de nadruk soms teveel op imago ligt. Thats all.
Oud 25-11-2003, 12:43
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
het zijn alleen vaak de fans die zo'n imago creeeren, zonder dat de band daar iets voor doet.

zie american nightmare bijv.
Oud 25-11-2003, 12:44
DeadNation
DeadNation is offline
Jaja daar ben ik me ook van bewust. Ik haat die AN kids net zo goed. Eigenlijk haat ik al t fanboy gedoe...

Heeft imo geen plaats in hc.
Oud 25-11-2003, 12:45
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ik haat hatebreed
Oud 25-11-2003, 12:47
DeadNation
DeadNation is offline
Ik vind Satisfaction en Under the knife wel te pruimen. De rest sucked. Het is echt de pennywise van hardcore. Bro Mosh!!!
Oud 25-11-2003, 13:20
86dagreed
86dagreed is offline
hahaha
ik wordt een beetje een Hatebreed Guerilla op dit forum krijg ik het idee. Ik blijf achterstaan dat Perserverance en Rise of brutality geweldige HC cd's zijn.

Ik haat Cappo overigens niet. Ik ben niet zo'n fan van zijn stem.
En het is idd triest dat mensen hem veroordelen op een glaasje wijn drinken. Zijn hele persoon wordt meteen daarop veroordeeld, erg kortzichtig. maar ja, then again, die straight edge scene, als ik dan soms van die bekrompen shit hoor (niet tolereren van alcoholgebruik door anderen) dan denk ik ook wel van 'wie de fuck zijn jullie om dat te bepalen'.

maar goed.
het hypen is idd irritant. Voorbeeldje hier op forum. Dat je opeens krijgt dat iedereen GUTG geweldig vind, terwijl het normaliter totaal niet in hun straat zou passen. Maar goed. het is populair om HC cool te vinden. Sowieso, die trendshit komt mijn neus uit.
Dat hele image-gedoe eromheen, brengt de muziek beetje op de achtergrond, dat lijkt me nooit de bedoeling.
Oud 25-11-2003, 13:34
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
elke muziekstroming is mijns inziens gekoppeld aan een image / lifestyle. natuurlijk hoeft niemand zich daaraan te houden. maar bij mij gaat het geleidelijk aan merk ik wel. hoe verder je into een bepaalde stijl muziek gaat, hoe meer dat je beinvloed...

ook al luister ik veel punkrock en emo.

en de edge scene, bekrompen dat denk ik niet. Als er al sprake is van zo'n scene in Nederland, want het meerendeel is niet edge. Het is meer bekrompenheid tegen mensen die de edge breken, maar ook de meeste van die gasten zijn nog even aardig en niemand doet anders tegen ze. het is alleen een soort eed die je aflegt tegenover jezelf, dat je (hoe het er nu voor staat) voor altijd van die troep afblijft (en heeft dus niks met labelen te maken) als dit zichtpunt veranderd, is het ERG jammer natuurlijk. Want het is vet om dezelfde idealen te delen, maakt je sterker in je standpunt. En dat is het statement in veel edge nummers. En soms kan je je wel eens boos maken over hoe mensen terug komen op hun woorden, maar dat is mijns inziens een preek en geen haat...

Ook al sta ik hier nog buiten, maar elke edge kid krijgt te maken met twijfels en edge brekende makkers. Ik ken ook wel personen die mijns inziens de edge niet echt serieus nemen, ik vind het jammer, soms wel erg jammer. Maar waarom zo'n persoon de deur wijzen (om die reden dan)
Oud 25-11-2003, 16:00
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 25-11-2003 @ 12:57:

ik vind yot een beetje gay. een beetje.
je vond anders die reunion show wel erg vet zei je :p
Oud 25-11-2003, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 25-11-2003 @ 17:00:
je vond anders die reunion show wel erg vet zei je
die show was ook vet, omdat je toch een 'belangrijke' band ziet en nummers live ook anders zijn, maar ik zet yot nou niet dagelijks op, ofzo. en soms trek ik cappo's stem ook echt niet.

so there.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:18
Fjall
Fjall is offline
chain of strength zie ik wel vaak voorbij komen. ken dr echter geen ene ruk van.... download tips? (als in nummers en locatie, aangezien mp3.com down is)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:20
DeadNation
DeadNation is offline
De sjaan zit natuurlijk niet op mp3.com aangezien de band uit 88 is.
Oud 25-11-2003, 17:50
skarhead
skarhead is offline
i'm down with cos

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:04
Verwijderd
over dat gehype:
dat was eerst ook zo met emo, toen moest ook ineens iedere debiel een emo cd/bril/kapsel hebben

waait wel weer over, nu is het hardcore, morgen is het triphop oid.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:13
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ok dan niet tering :p

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 19:44
Roxy
Roxy is offline
zullen we het wel of niet trendy zijn van hc niet in dit topic bespreken, dit gaat om chain of strength.
Oud 25-11-2003, 20:00
DeadNation
DeadNation is offline
Trends en imago zijn een hot item binnen de core. Dus ook bij de chain
Oud 25-11-2003, 21:28
Verwijderd
trends zijn inderdaad overal
en ik moet het weten als communicatie student
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:57
strafcorner
strafcorner is offline
COS = coel .
Oud 25-11-2003, 23:55
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 25-11-2003 @ 14:34:
elke muziekstroming is mijns inziens gekoppeld aan een image / lifestyle. natuurlijk hoeft niemand zich daaraan te houden. maar bij mij gaat het geleidelijk aan merk ik wel. hoe verder je into een bepaalde stijl muziek gaat, hoe meer dat je beinvloed...

ook al luister ik veel punkrock en emo.

en de edge scene, bekrompen dat denk ik niet. Als er al sprake is van zo'n scene in Nederland, want het meerendeel is niet edge. Het is meer bekrompenheid tegen mensen die de edge breken, maar ook de meeste van die gasten zijn nog even aardig en niemand doet anders tegen ze. het is alleen een soort eed die je aflegt tegenover jezelf, dat je (hoe het er nu voor staat) voor altijd van die troep afblijft (en heeft dus niks met labelen te maken) als dit zichtpunt veranderd, is het ERG jammer natuurlijk. Want het is vet om dezelfde idealen te delen, maakt je sterker in je standpunt. En dat is het statement in veel edge nummers. En soms kan je je wel eens boos maken over hoe mensen terug komen op hun woorden, maar dat is mijns inziens een preek en geen haat...

Ook al sta ik hier nog buiten, maar elke edge kid krijgt te maken met twijfels en edge brekende makkers. Ik ken ook wel personen die mijns inziens de edge niet echt serieus nemen, ik vind het jammer, soms wel erg jammer. Maar waarom zo'n persoon de deur wijzen (om die reden dan)
Nou, maar dat is jouw mening. En zo hoort het in principe ook. Want het is nogal krom. In een scene waar respect vrij centraal staat, wordt er toch weinig respect getoond bij sommige groepen vanwege een bepaalde levenshouding.

Wat die trends heb je natuurlijk gelijk. Maar ik krijg gevoel dat hardcore laatste tijd beetje trend aan worden is. het is 'cool' om naar een HC show te gaan, lijkt het soms.
Oud 26-11-2003, 07:30
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
mp3's:

Too deep until now

true till death

Hurts to ask

Best of times
Oud 26-11-2003, 07:53
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 26-11-2003 @ 00:55:
Maar ik krijg gevoel dat hardcore laatste tijd beetje trend aan worden is. het is 'cool' om naar een HC show te gaan, lijkt het soms.

Hoe merk je dat concreet dan? want ik merk er eigelijk bar weinig van
Oud 26-11-2003, 10:27
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ja volgens mij is hardcore nou ook niet bepaald populair onder de kids...
Oud 26-11-2003, 10:55
86dagreed
86dagreed is offline
Dat is mijn gevoel.
Om 'gezien' te worden.
Dat kan ik niet hard maken.
het is meer een gevolg op een 'trend'.

maar oged, dat komt ook bij metal voor. alleen heb ik het idee dat het iets meer verschuift naar de 'core'. dat idee wordt bevestigd door sommige messageboards waarop ik meelul uit vs.

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 11:05.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 11:10
DeadNation
DeadNation is offline
Hardcore word wel iets populairder onder de nu-metalkids en dergelijke, maarja de bands die groter worden zijn niet echt representatief voor de hele hc scene natuurlijk. Voornamelijk 1 soort stijl hc.

Maar slechts weinig kids weten echt whatsup.
Oud 26-11-2003, 11:16
86dagreed
86dagreed is offline
het zijn vaak ook de 'kids' die een jaartje wat shows uitchecken en vervolgens hun heil zoeken in andere muziek.
Oud 26-11-2003, 12:01
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
like me.
Oud 26-11-2003, 12:32
DeadNation
DeadNation is offline
Niks mis met je horizon verbreden. Er is alleen geen enkele scene zoals hardcore/punk. Ja misschien underground hiphop. Maar verder niet echt.
Oud 27-11-2003, 11:27
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 26-11-2003 @ 13:32:
Niks mis met je horizon verbreden. Er is alleen geen enkele scene zoals hardcore/punk. Ja misschien underground hiphop. Maar verder niet echt.

jawel
russische folkmetal
Oud 27-11-2003, 13:40
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-11-2003 @ 20:44:
zullen we het wel of niet trendy zijn van hc niet in dit topic bespreken, dit gaat om chain of strength.
......
Oud 27-11-2003, 13:41
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 26-11-2003 @ 11:55:
Dat is mijn gevoel.
Om 'gezien' te worden.
Dat kan ik niet hard maken.
het is meer een gevolg op een 'trend'.

maar oged, dat komt ook bij metal voor. alleen heb ik het idee dat het iets meer verschuift naar de 'core'. dat idee wordt bevestigd door sommige messageboards waarop ik meelul uit vs.
ik denk dat het vooral zo is op scholieren.com
en in de VS

maar niet in nederland, waar de hardcorescene zo klein is dat je in twee stappen naar iedereen kan komen bij wijze van spreken
Oud 27-11-2003, 14:01
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
ja want ik ben een scenestar...
als IK dat al ben

in de VS is het nooit uitgeweest.
op scholieren.com komen gewoon steeds meer core kids, of meer kids raken overtuigd...
Oud 27-11-2003, 14:05
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 27-11-2003 @ 15:01:

op scholieren.com komen gewoon steeds meer core kids, of meer kids raken overtuigd...
en dat is eigenlijk helemaal niet zo erg, vind ik
ik bedoel de messages bereiken wel meer mensen zo
Oud 27-11-2003, 14:12
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 27-11-2003 @ 15:05:
en dat is eigenlijk helemaal niet zo erg, vind ik
ik bedoel de messages bereiken wel meer mensen zo
ik vind het ook niet erg hoor.
hopelijk krijgen wel meer kids door what's up...
hoe dieper je into muziek raakt hoe beter je smaak en verstand ontwikkeld, mijns inziens.
Oud 27-11-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 27-11-2003 @ 15:12:
hoe dieper je into muziek raakt hoe beter je smaak en verstand ontwikkeld, mijns inziens.
ik ben daarop de uitzondering
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:50
sickboy
sickboy is offline
chain is wel oke. Geef mij maar Uniform Choice.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:55
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 26-11-2003 @ 08:30:
mp3's:

Too deep until now

true till death

Hurts to ask

Best of times
werken allemaal niet
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 20:49
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
X Belle X schreef op 27-11-2003 @ 17:38:
ik ben daarop de uitzondering
goed dat je t zelf inziet yo!

uniform choice is geen slechte keus!!!

en probeer soulseek of kaazaa anders ddeftones!
Oud 28-11-2003, 11:33
sickboy
sickboy is offline
Ik lach me dood. dat 18 jarige kids zich druk maken dat hardcore een hype is. dan hoop ik het wel in onze platenverkoop te zien. Ik luister nu 12 jaar naar alle stromingen van hardcore en ik heb veel lui zien komen en gaan. En er zijn goeie bands die lof krijgen en goeie bands die ondergewaard worde.

Ik vind dat jullie niet zo druk moeten maken gewoon lekker muziek luisteren naar de teksten kijken. Showtjes aflopen zelf iets ondernemen. In plaats van hier de hardcore purist uittehangen.

Doesn't matter if your are newskool or oldskool if your heart is fuckking true.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 11:38
DeadNation
DeadNation is offline
Je hebt helemaal gelijk dude. Zolang de nieuwere kids ook idd maar echt dingen ondernemen.

Bands, zines, shows organiseren.
Oud 28-11-2003, 11:44
sickboy
sickboy is offline
komt wel maak je maar niet druk gaat al sind eind zeventiger jaren goed. Ze moeten gewoon beetje bij beetje alles ontdekken zelf. en door hulp van de ouderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten