Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2003, 10:52
dompie
dompie is offline
wij houden een debat over de stelling: huiswerk moet schoolwerk worden en we willen graag jullie mening over de stelling horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2003, 10:56
alpha
alpha is offline
alsjeblieft niet, want dat betekend dat je elke dag de hele dag op school zou moeten zitten omdat het toch gemaakt moet worden.
Bij ons hebben de eerste klassen muv 1hv wel huiswerkvrij-onderwijs en de ouders vinden het helemaal geweldig, maar de leerlingen niet! Dus..
Oud 17-12-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 17-12-2003 @ 11:56:
alsjeblieft niet, want dat betekend dat je elke dag de hele dag op school zou moeten zitten omdat het toch gemaakt moet worden.
Bij ons hebben de eerste klassen muv 1hv wel huiswerkvrij-onderwijs en de ouders vinden het helemaal geweldig, maar de leerlingen niet! Dus..
hoe kan je nou weer als leerling niet blij zijn met huiswerkvrij-onderwijs? Of heb je dan verplichte "huiswerk maak" uren?

Ik vind dat huiswerk je eigen verantwoordelijkheid is. Je moet zelf kunnen aangeven of je er hulp bij nodig hebt of niet. Maar om het nou voor iedereen verplicht te stellen.. nee
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 11:40
Verwijderd
Hier ben ik mee oneens. Ten eerste worden de scholieren dan wel erg lui. Ga je studeren dan heb je een groot probleem als je niet gewend bent huiswerk te maken. Stof voor tentamens is vaak nog meer dan op je examen middelbare school.
En ten tweede krijg je je examenstof niet eens af als je alles binnen de lessen zou moeten behandelen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 12:46
Multilot
Multilot is offline
en hoe gaat de overstap naar HBO of Uni dan als je geen huiswerk hoeft te maken op de middelbare school? Die gaat dan niet, dus het is een slecht idee...
Het sluit nu al niet goed aan, dan sluit het helemaal niet meer aan...
Oud 17-12-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-12-2003 @ 11:59:
hoe kan je nou weer als leerling niet blij zijn met huiswerkvrij-onderwijs? Of heb je dan verplichte "huiswerk maak" uren?
omdat die arme kindertjes nu tot (als ik me niet vergis) half vijf op school zitten, ofzo.

Maar ze hoeven daarna geen huiswerk meer te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:14
Puta
Puta is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 17-12-2003 @ 12:40:
Hier ben ik mee oneens. Ten eerste worden de scholieren dan wel erg lui. Ga je studeren dan heb je een groot probleem als je niet gewend bent huiswerk te maken. Stof voor tentamens is vaak nog meer dan op je examen middelbare school.
En ten tweede krijg je je examenstof niet eens af als je alles binnen de lessen zou moeten behandelen.
Ik vind dat je in de lagere klassen van de middelbare school wel wat strenger met huiswerk moet zijn. Maar in het voorexamenjaar en in het examenjaar moeten de leerlingen het zelf weten, dat gaat ook zo op het hbo/wo.

Tuurlijk zijn de prestaties beter als je netjes je huiswerk maakt, maar als ze dan van een verplichte omgeving in een losse omgeving komen( hbo/wo) dan heb je kans dat ze het gewoon niet meer maken omdat ze al 5/6 jaar verplicht huiswerk gemaakt hebben.

Laatst gewijzigd op 17-12-2003 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:43
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Put@ schreef op 17-12-2003 @ 15:14:
Ik vind dat je in de lagere klassen van de middelbare school wel wat strenger met huiswerk moet zijn. Maar in het voorexamenjaar en in het examenjaar moeten de leerlingen het zelf weten, dat gaat ook zo op het hbo/wo.

Tuurlijk zijn de prestaties beter als je netjes je huiswerk maakt, maar als ze dan van een verplichte omgeving in een losse omgeving komen( hbo/wo) dan heb je kans dat ze het gewoon niet meer maken omdat ze al 5/6 jaar verplicht huiswerk gemaakt hebben.
Ik weet niet, maar in 4/5/6 vwo was het ook mijn eigen keus om mijn huiswerk al dan niet te maken... In de 1e/2e/3e koos ik er ook voor om het niet te maken, maar bij controle ben je dan wel de lul, dus dan doe je het wel zeg maar.. Maar 4/5/6 vwo is je eigen verantwoording, als jij het denkt zonder te kunnen, ook goed...... Zeker in 6 vwo was bij mij op school de controle geheel weg. Het niet bezoeken van lessen werd in dat jaar dan ook niet bestraft.....
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:48
Puta
Puta is offline
Citaat:
Snufje schreef op 17-12-2003 @ 15:43:
Ik weet niet, maar in 4/5/6 vwo was het ook mijn eigen keus om mijn huiswerk al dan niet te maken... In de 1e/2e/3e koos ik er ook voor om het niet te maken, maar bij controle ben je dan wel de lul, dus dan doe je het wel zeg maar.. Maar 4/5/6 vwo is je eigen verantwoording, als jij het denkt zonder te kunnen, ook goed...... Zeker in 6 vwo was bij mij op school de controle geheel weg. Het niet bezoeken van lessen werd in dat jaar dan ook niet bestraft.....
ja bij mij was het ook zo zoals jij het zei behalve dan met dat gratis spijbelen maar de stelling was dus ''huiswerk moet schoolwerk worden'' dat betekend dus dat je in die stellingsituatie in de 4/5/6 hw verplicht op school moet maken en daar reageerde ik op snappie?
Oud 17-12-2003, 17:10
Verwijderd
Dat zou betekenen dat ik per dag een uur of 3 extra op school zou moeten besteden aan huiswerk dat ik anders toch nooit zou maken. Ik vind het een slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:23
Puta
Puta is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-12-2003 @ 18:10:
Dat zou betekenen dat ik per dag een uur of 3 extra op school zou moeten besteden aan huiswerk dat ik anders toch nooit zou maken. Ik vind het een slecht idee.
is ut ook
Oud 17-12-2003, 19:12
netwerkdemon
netwerkdemon is offline
ik zie er op zich nog niet zo heel erg tegenop, aangezien ik er thuis vaak achterkom dat ik sommigde dingen van m'n huiswerk absoluut niet snap. En nadat ik me een half uur op een vraag kappot heb zitten ergeren, stop ik dan ook vaak met het huiswerk voor dat vak. Zou het verplicht zijn om je huiswerk op school te maken, dan zou ik het gelijk aan een vakleerkracht kunnen vragen. En qua schooluren zou het voor mij alleen maar prettiger kunnen worden, aangezien de meeste leraren om 4 uur toch naar huis gaan bij ons. Dus niet meer om 8 uur 's avonds naar school, maar gewoon overdag, zou een hele verbetering bij mij op school zijn dus.....

Maar goed, d'r zullen ook nadelen aan zitten. Zoals dat je ineens om 8 uur ipv 11 uur op school moet zijn, of dat je weer vaker van het ene gebouw naar het andere gebouw moet fietsen (op dit moment zit de school waar ik zit verspreid over 2 gebouwen, over een paar maanden gaan ze verhuizen naar het kleinste gebouw van de 2 )
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 13:54
Mattaba
Mattaba is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-12-2003 @ 18:10:
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
neej dat hoeft niet. maar waar ik me wel aan erger is het feit dat bijvoorbeel voor wiskunde 6 uur huiswerk staat buiten school om. en de leraren dan met van die kutsmoezen aan komen van 'ja jullie moeten nog 6 uur buiten school aan wiskunde werken' en dan bergen met huiswerk geven. zeg, als we die uren aanhouden zou het betekenen dat ik iedere dag iets van 4 uur buiten school aan mn huiswerk zit doe normáál zeg! ik ben op z'n vroegst om 4 uur thuis
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:32
Verwijderd
Alsjeblieft niet. Het zal toch gemaakt moeten worden en ik heb geen zin om nog langer op school moeten blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten