Zo dit is hoofdstuk 3 al weer. Even een vraagje wil er iemand op mijn alineaas letten of ik dat nu goed gedaan heb????
---------------------------------------------
(Hoofdstuk 3)
De volgende ochtend werd hij wakker. Hij keek op de wekker, Het was al halfnegen. Hij moest al over een halfuur op school zijn en het was zeker al een kwartier fietsen.
Hij haastte zich uit bed en stapte snel onder de douche, trok een spijkerbroek aan en stapte op de fiets.
Hij kwam natuurlijk te laat op school, en aangezien dit de derde keer was deze maand, moest hij zich melden bij de coördinator.
Bij Engels zat hij met maarten aan een bank, die vroeg meteen naar de rede dat hij er gister niet was. John gaf geen antwoord. “Is het goed als we daar zo meteen in de pauze even over hebben?”Vroeg hij. “Ja dat is best” antwoordde John.
In de pauze legde hij alles aan zijn vriend uit, maarten reageerde heel boos, “Jezus wat een kutvader heb jij zeg!” “Nee jij bent lekker, jij moest zo nodig die peuk opsteken” riep John.
Het gesprek ging nog even zo door, toen zei Maarten opeens “maar we hebben je nodig man, zeker voor dat optreden volgende week.” John wist het en wou ook zo graag optreden. “Nou ik bel je er nog wel over vanavond” zei John toen de pauzebel ging.
Toen hij s`middags klaar was met de corvee straf die hij gehad had voor het te laat komen, fietste hij naar huis. Hij had Samantha nog zien lopen vandaag op school. Maar hij had haar niet durven aan kijken.
Om halfvijf was hij thuis. Zijn moeder was al met het eten bezig. Niemand zei iets.
Hij had besloten niet meer tegen zijn ouders te praten tot dat ze hem weer bij de band lieten gaan.
Hij vroeg zich af of zijn moeder wel eten voor hem gemaakt had. Hij had bedacht gewoon aan tafel te gaan zitten als het eten er zo op stond.
En dat gebeurde ook, hij zat daar aan tafel, at snel zijn eten op en vertrok daarna meteen weer naar boven. Hij zette een cd op, en ging aan zijn huiswerk.
Een uurtje later schoot het hem te binnen dat hij Maarten nog zou bellen. Hij ging maar de kamer van zijn ouders waar een telefoon stond, hij checkte eerst even of er niemand meeluisterde en toetste daarna de cijfers in van het nummer van zijn vriend. Maarten zijn moeder nam op, “Hoi met Wilma.” John twijfelde maar zei toen toch, “hoi met John is Maarten er misschien ook?” ”Ja ik zal hem even voor je roepen John” zei de moeder van Maarten.
John mocht Wilma (zo als hij haar mocht noemen) graag, ze was aardig, gezellig en je kon bijna alles tegen haar zeggen. Dat was met zijn moeder wel anders, die kon al pissig worden over de allerkleinste dingetjes. Hij werd daar soms gek van. Hij schrok op toen hij Maarten zijn stem aan de andere kant van de lijn hoorde “hé met Maarten.” “Hai je spreekt met John, ik zou jou nog bellen over dat gezeik van me ouders dat ik niet meer in de band mocht” “ja ik weet het we moeten er echt wat aan doen” zei Maarten. “Ik zou niet weten wat, ze laten me heus zondag niet weggaan om te oefenen.” Peinsde John.
“Nee dat begrijp ik ook wel, maar wat denk je van zaterdag avond als dat optreden is, kan je dan wel wegkomen?” Vroeg Maarten. “Ik weet het niet hoor, ik ben bang dat ze nu alles gaan controleren” vertelde John. Maarten vertelde hem nog dat hij het maar onzin was en dat hij het nooit zou pikken het gesprek liep zo nog even verder en toen hingen ze op.
Op dat moment wist John het zeker, Morgen was hij weg van hier. Hij begon alvast wat spullen in te pakken.
---------------------------------------------
------------------
*loves moonspell* | *geeft kuzzie aan: Vork#0, Prada, Knijnen, Sweetgirl, Trancie, Obi wan, [sas] Q, Froukjuh, yoyo, Misjelluh en wolfjuh* fly high!!
[Dit bericht is aangepast door An (30-08-2001).]