Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 22:49
gangstah-gurl
gangstah-gurl is offline
ik heb egt een klote leven!!! me pa wilde me net vermoorde, en ik snij steeds in mezelf in de hoop dat ik dood ga. me linkerarm zit zo vol krassen, dat er niej veel meer bij kan... en me rechtse zit ook al aardig vol... begin nou niej over dat ik naar een psychiater mot gaan ofzo, want dat helpt mij niej! alsjeblieft help me!!!! ik hou ut egt niej lang meer vol...

kussies,
miranda

p.s: ik overdrijf egt niej! HET IS EGT WAAR!!!
Oud 10-12-2003, 22:55
Faery
Faery is offline
Mjwah. Neuk Guido eens goed.
Oud 10-12-2003, 23:13
gangstah-gurl
gangstah-gurl is offline
Citaat:
Faery schreef op 10-12-2003 @ 23:55:
najah zeg je kan tog wel ff normaal antwoorde?!!! godverdomme
Oud 11-12-2003, 06:17
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
als je snijd omdat je echt dood wil,
dan zou je waarschijnlijk al wel dood zijn.
conclusie; ergens diep vanbinnen wil je niet dood.
je geeft ook aan dat je wel geholpen wilt worden.
maargoed.
als dat waar is van je vader,
geef hem aan bij kinderbescherming o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 06:37
Verwijderd
Bel de kindertelefoon...
Of ga met ze chatten.. dat werkt ook wel
zij weten er vast wel raad mee denk ik..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 06:58
Verwijderd
misschien moet je ook naar jezelf kijken?

mijn pa zou me ook vermoorden als ik 's ochtends met een breezertje in de hand door het huis loop
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 08:40
gangstah-gurl
gangstah-gurl is offline
Citaat:
Dukko schreef op 11-12-2003 @ 07:58:

mijn pa zou me ook vermoorden als ik 's ochtends met een breezertje in de hand door het huis loop
najah... ehmmm. ik was mezelf aan ut snijden, en toen kwam hij binnen en toen zei hij dat hij ut wel ff voor me zou doen (en dat meende hij, dat weet ik egt heel ckr)
Oud 11-12-2003, 08:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gangstah-gurl schreef op 11-12-2003 @ 09:40:
najah... ehmmm. ik was mezelf aan ut snijden, en toen kwam hij binnen en toen zei hij dat hij ut wel ff voor me zou doen (en dat meende hij, dat weet ik egt heel ckr)
Als hij het meende, waarom leef je nu dan nog?
Verwijderd
Topics over snijden zijn niet toegestaan, zou je daar ajb rekening mee willen houden en het dus niet in elke post willen noemen ed? Ik kijk even aan hoe het loopt, de kans dat hij gesloten wordt zit er wel in.

Het enige wat ik kan 'verzinnen' is toch dat je het er met je psych over moet hebben. Als je hem negen van de tien dingen niet verteld, dan is de kans dat het helpt ook wel erg klein. Je moet zelf ook geholpen willen worden, anders lukt het niet.
Met citaat reageren
gangstah-gurl
gangstah-gurl is offline
als me ouders ook egt kwaad zijn op me (en dat zijn ze egt heeel veel vaak) dan beginnen ze opeens keihard te rijden in de auto, in de hoop dat we ergens tegen opbotse... ik word dan egt zo bang!!! maar me ouders vinden dat normaal, en ik weet ut soms ook niej, ik ben er mee opgegroeid (vroeger sloten ze me uren in ut donker in de garage/kelder op)... vinden jullie dit normaal??
Oud 11-12-2003, 08:47
Verwijderd
Als ze hard rijden en ergens tegen aan rijden, zouden ze ook zichzelf te pletter rijden, ik vermoed dat ze dat niet zo snel zullen doen.

Een kind opsluiten is niet normaal. Praat er over met je psych, misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen, in je eentje is dat er moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 09:13
Fantôme
Fantôme is offline
je hoeft jezelf niet te bewijzen tegen ons, om ons te overtuigen dat jij het 'goed' hebt en je ouders 'slecht' zijn. iig niet op de manier zoals je nu post. Als het allemaal waar is wat je zegt, is het verschrikkelijk en moet er iets ondernomen worden. Je zegt dat een psych niet helpt. Ben je al eens geweest? en hoevaak dan. Want na één keertje helpt dat natuurlijk niet gelijk.

ik ken jou niet, je ouders niet dus ik weet niet wat er allemaal aan vooraf gaat, wat er gezegd wordt en op de manier waarop. Jij zegt dat je vader het echt meende, maar misschien intepreteerde je het wel verkeerd. Misschien is je vader wel heel verdrietig om wat jij jezelf aan doet, en reageert hij daarom zo *boos* misschien om zijn verdriet niet te laten blijken.
je bent zijn dochter, en hoe hij ook doet, hij geeft wel om je, dat weet ik zeker!! alleen hoe hij doet, dat is niet normaal (althans, zoals jij het beschrijft) dat kan niet en dat MAG ook zeker niet.

je zou idd, zoals eerder gezegd de kindertelefoon oid kunnen bellen.

meid, ik ken de hele situatie niet.
maar heel veel sterkte ermee!! en probeer toch nog eens naar een psych te gaan, ze kan niet alleen jou met je gevoelens helpen, maar ook méér voor je doen, als de situatie bij jou thuis echt zo ernstig is als je beschrijft.

kus! wendy

p.s. je wilt niet dood, ik weet het zeker...
en je moet ook niet dood willen. je hebt nog een heel leven voor je, en die kan, later, net zo mooi worden als je het zelf maakt.
Oud 11-12-2003, 09:21
gangstah-gurl
gangstah-gurl is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 11-12-2003 @ 10:13:
je hoeft jezelf niet te bewijzen tegen ons, om ons te overtuigen dat jij het 'goed' hebt en je ouders 'slecht' zijn. iig niet op de manier zoals je nu post. Als het allemaal waar is wat je zegt, is het verschrikkelijk en moet er iets ondernomen worden. Je zegt dat een psych niet helpt. Ben je al eens geweest? en hoevaak dan. Want na één keertje helpt dat natuurlijk niet gelijk.

ik ken jou niet, je ouders niet dus ik weet niet wat er allemaal aan vooraf gaat, wat er gezegd wordt en op de manier waarop. Jij zegt dat je vader het echt meende, maar misschien intepreteerde je het wel verkeerd. Misschien is je vader wel heel verdrietig om wat jij jezelf aan doet, en reageert hij daarom zo *boos* misschien om zijn verdriet niet te laten blijken.
je bent zijn dochter, en hoe hij ook doet, hij geeft wel om je, dat weet ik zeker!! alleen hoe hij doet, dat is niet normaal (althans, zoals jij het beschrijft) dat kan niet en dat MAG ook zeker niet.

je zou idd, zoals eerder gezegd de kindertelefoon oid kunnen bellen.

meid, ik ken de hele situatie niet.
maar heel veel sterkte ermee!! en probeer toch nog eens naar een psych te gaan, ze kan niet alleen jou met je gevoelens helpen, maar ook méér voor je doen, als de situatie bij jou thuis echt zo ernstig is als je beschrijft.

kus! wendy

p.s. je wilt niet dood, ik weet het zeker...
en je moet ook niet dood willen. je hebt nog een heel leven voor je, en die kan, later, net zo mooi worden als je het zelf maakt.
meis, egt heel erg bedankt!!
Oud 11-12-2003, 09:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dukko schreef op 11-12-2003 @ 07:58:

zeg je dit omdat je haar kent, of omdat je dit vermoed?
Oud 11-12-2003, 09:45
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
gangstah-gurl schreef op 11-12-2003 @ 10:21:
meis, egt heel erg bedankt!!
graag gedaan hoor.
ik ben blij dat je er wat aan blijkt te hebben
kus, wen
Oud 11-12-2003, 10:13
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
gangstah-gurl schreef op 11-12-2003 @ 09:40:
Tja mijn vader zegt ook weleens wat
Oud 11-12-2003, 12:26
Nona
Nona is offline
En nu gaan we ontopic reageren zonder flames.
Citaat:
gangstah-gurl schreef op 11-12-2003 @ 09:43:
als me ouders ook egt kwaad zijn op me (en dat zijn ze egt heeel veel vaak) dan beginnen ze opeens keihard te rijden in de auto, in de hoop dat we ergens tegen opbotse... ik word dan egt zo bang!!! maar me ouders vinden dat normaal, en ik weet ut soms ook niej, ik ben er mee opgegroeid (vroeger sloten ze me uren in ut donker in de garage/kelder op)... vinden jullie dit normaal??
Als ze hard en agressief gaan rijden is dat denk ik niet echt vreemd. Ik durf te stellen dat de meeste mensen die agressief rijden even een slecht humeur hebben. Om dit enigszins af te kunnen reageren gaan ze hard en gevaarlijk rijden. Niet in de hoop op een ongeluk, want daar zijn veel makkelijkere manieren voor. Alleen om je energie kwijt te raken. Geen zorgen daar om dus.

Ik werd toen ik klein was als straf weleens op mijn kamer gezet. Dat is anders dan een garage of kelder, maar misschien wilden jouw ouders je afschermen van speelgoed en dingen om te doen. Dat is een time out; een kind even geen aanleiding of zelfs mogelijkheid geven om vervelend te doen. Of denk je dat het andere redenen had? En zo ja: welke?

Het klinkt alsof er tussen jou en je ouders enorm veel misverstanden ontstaan omdat jullie niet naar elkaar luisteren en in een opwelling allemaal dingen roepen die jullie niet menen. Denk je dat daar waarheid in zit? Probeer in ieder geval goed te luisteren naar wat je ouders zeggen en geen reacties te geven puur uit emotie.

En leer een beetje ABN typen, want dit is lastig te lezen.
Oud 11-12-2003, 18:00
Gilrups
Gilrups is offline
Ga es op school met iemand praten?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:24
Verwijderd
Als je verandering wilt dan zul je toch zelf iets moeten ondernemen, hulp komt niet naar je toe... De situatie thuis die jij beschrijft vind ik niet normaal maar dat blijft zo als jij er niets aan doet. Ik vraag me dan ook af waarom jij professionele hulp bij voorbaat al afkeurt.

Ook wil ik graag van je weten wat jij verwacht wat wij voor je kunnen doen. Jij zegt dat je leven kut is, dat het thuis niet ok is, maar dat je geen hulp wilt. Vertel mij dan eens hoe wij je kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
Als 'je pa' je had willen vermoorden was je nu waarschijnlijk niet zo rustig met de computer bezig en littekens kunnen altijd 2 keer gemaakt worden. De manier waarop jij schreef dat jij vroeger wel eens in de kelder of de garage werd opgesloten laat zien dat jij al heel goed weet dat dat niet normaal hoeft te zijn (al kennen wij de omstandigheden natuurlijk niet). Ik vraag me af hoe waar dit verhaal van jou is, maar als we er even vanuit gaan dat alles 100% waar is, dat alles klopt, dan zul je toch echt hulp moeten zoeken. Niet alleen voor jezelf, maar dan dus ook voor je ouders. Misschien ook om een uithuisplaatsing vragen?
Begin bij de vertrouwenspersoon op school, die zal je een stuk verder kunnen helpen!
Veel sterkte en succes!
Oud 11-12-2003, 18:36
BadAstronaut
BadAstronaut is offline
snijden is absoluut geen oplossing, ook al lijkt dat soms wel zo.
Maar het kan in een obsessie veranderen zodat je niet meer zonder kan.

Als ik jou was zou ik met iemand van school een keer praten en die kan je misschien doorsturen naar iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:43
Billy_bob
Billy_bob is offline
Naar de pschyciater?
Oud 11-12-2003, 20:42
Verwijderd
mja ik kan niet heel veel meer zeggen als wat de rest zegt, je moet echt met iemand gaan praten die je vertrouwt enzow, en dan miss samen met die persoon naar de psych, dan kun je daar met iemand praten. in t begin is da allemaal kut en eng, ik weet t, maar je moet gwoon doorzetten, want dit hou je niet eeuwig vol...
sterkte *knuff*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 20:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-12-2003 @ 13:26:
Ik durf te stellen dat de meeste mensen die agressief rijden even een slecht humeur hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 20:53
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Dit gelooft men toch zeker niet?! Er klopt geen zak van dat verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2003, 20:54
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
gangstah-gurl schreef op 10-12-2003 @ 23:49:
ik heb egt een klote leven!!! me pa wilde me net vermoorde, en ik snij steeds in mezelf in de hoop dat ik dood ga. me linkerarm zit zo vol krassen, dat er niej veel meer bij kan... en me rechtse zit ook al aardig vol... begin nou niej over dat ik naar een psychiater mot gaan ofzo, want dat helpt mij niej! alsjeblieft help me!!!! ik hou ut egt niej lang meer vol...

kussies,
miranda

p.s: ik overdrijf egt niej! HET IS EGT WAAR!!!
owh jeej wat errug tog
Oud 11-12-2003, 21:07
Lust of Decay
Lust of Decay is offline
hmm, een duidelijk geval van zelfmedelijden, aldus dr. phill
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:08
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
telluriet schreef op 11-12-2003 @ 21:54:
owh jeej wat errug tog
Telluriet, als je niks te doen hebt, kun je altijd nog aan origami gaan doen, of gaan fimokleien.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:09
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 11-12-2003 @ 22:08:
Telluriet, als je niks te doen hebt, kun je altijd nog aan origami gaan doen, of gaan fimokleien.
Origami is me te moeilijk en fimokleien duurt te lang. Daarom vermaak ik me hier wel.
Oud 11-12-2003, 21:17
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
telluriet schreef op 11-12-2003 @ 22:09:
Origami is me te moeilijk en fimokleien duurt te lang. Daarom vermaak ik me hier wel.
Denk dan is na voor je iets post
Anders kun je nog een loi-talencursus gaan doen, erg boeiend.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:21
BBEM
BBEM is offline
als je nou gewoon klemzuipt met breezah's voel je je een stuk beter
Oud 11-12-2003, 21:22
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 11-12-2003 @ 22:17:
Denk dan is na voor je iets post
Anders kun je nog een loi-talencursus gaan doen, erg boeiend.
Ik post hier constant onzin

Nouja wat moet je anders, zoals jij twijfel ik sterk aan de waarheid van topic + topicstarter... maar goed, ik ga hier mijn tijd niet langer aan verdoen!
Oud 11-12-2003, 21:55
Verwijderd
wat is fimo kleien??
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 22:39
BadAstronaut
BadAstronaut is offline
Citaat:
telluriet schreef op 11-12-2003 @ 21:54:
owh jeej wat errug tog
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 06:02
Verwijderd
En nou allemaal weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 11:04
Laura_89
Laura_89 is offline
Citaat:
Faery schreef op 10-12-2003 @ 23:55:
is dat nou het enige waar jij aan kan denken??
Oud 12-12-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2003 @ 07:02:
En nou allemaal weer ontopic.
Volgens mij had ik wat gezegd. Laat de offtopic reacties voor wat ze zijn en ga in op de ontopic posts, waar de topicstartster wat aan kan hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten