Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
tenzij je bedoeld dat je het gevoel hebt dat alle andere meiden leuker/beter/knapper zijn en daarom, in jouw ogen, alle jongens vreemd gaan. toch zijn idd veel mensen 'te' jaloers. men kijkt niet naar wat hij heeft, maar naar wat een ander heeft. en als jij dat dan eindelijk ook hebt, dan wil je weer meer....
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ow wow!! die nieuwe laarsjes moet ik hebben voor dat feest. aangehad op het feest... en dan wil je weer wat nieuws. want die ander heeft ook die 'nieuwe soort' van die schoenen. maar er zijn ook dingen, die je hebt, en waarvan je weet dat ze heel dierbaar zijn. waar je dus áltijd blij mee bent. jouw vriendje is uniek... dat besef jij ook. jij hebt iemand die niemand anders (iig nu niet) kan hebben. (begrijp je?) volgens mij is het ook niet alleen zo dat jaloersheid voortkomt uit onzekerheid. andersom (onzekerheid komt voort uit jaloezie) komt zeker ook voor. jij bent onzeker over jezelf... dan heeft iemand anders een vriend. Dat populaire meisje uit de klas heeft een vriend. Jij wil ook wel eens een vriend. je voelt je onzeker, waarom zij wel, en jij niet? ben jij soms minder dan haar?!! onzekerheid dus. xxx
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik herken je verhaal best wel...
En t stomme bij mij is, dat ik zelf wel nog eens wil flirten met een andere jongen, maar als mn vriend alleen al hoi zegt tegen een meid bij het uitgaan heb ik zoiets van "daar zal toch niets achter zitten he??" Bij mij komt het denk ik deels voort uit onzekerheid, deels uit een soort van verlatingsangst. Mijn tip.. Probeer te relativeren als je zo'n gedachte krijgt.. Knuv, Laura
||
Citaat:
![]() Verder ben ik het met fantome eens... Echt niet alle mannen gaan vreemd en hij is al heel lang bij je dus ik denk echt niet dat hij het nu nog in zijn hoofd haalt om een ander meisje te zoenen ofzo! Ik denk dat je iets meer vertrouwen in je vriend moet hebben en er niet van uit moet gaan dat hij net zo is als anderen... Succes en knuff.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je kan het vergelijken met een ruimte met mensen waarbij één persoon allergisch is voor katten. Er komt een kat binnen en waar denk je dat hij naartoe gaat? Precies, die ene persoon. Hoe komt dit nou? De kat ziet allemaal gretige handen die haar willen aaien en pakken maar bij die ene persoon staat een heel groot teken: KAT!!! De kat “denkt” Ah daar moet ik zijn… De persoon met de allergie denkt: Oh god een kat, als ze maar niet bij mij komt!! Deze persoon denkt daar zo sterk aan dat er als het ware een projectie in de lucht wordt geplaatst. Een soort Bat-man teken zeg maar. En daar komt die kat op af. Zo is het ook met jaloezie. Als je blijft projecteren zal je vriend op een dag mogelijk echt vreemd gaan. Daarnaast is de greep die je op iemand houdt door jaloezie heel beklemmend en het kan zijn dat hij zich op een dag vrij breekt van jouw greep. Het hoeft niet zo te zijn dat hij daardoor vreemd gaat maar hij gaat dan wel bij je weg. Tip: geef je liefde onvoorwaardelijk aan hem en stop met het controle uitoefenen op hem. Wees open en eerlijk over je gevoelens ten opzichte van hem
||
Citaat:
Ik snap dat het een kutgevoel is! *dikke knuffel geeft* Ik weet niet zo goed wat je er tegen kunt doen...
||
Citaat:
|
Nou, dat eerste..
Mijn ex was echt ontzettend jaloers, en doordat hij zo ongelooflijk raar deed (ik had nog een beste vriend, ook zijn beste vriend, en dan zeurde hij al, dat ik hem niet meer mocht zien alleen ![]() Ik ben trouwens niet vreemdgegaan, maar heb t wel daardoor uitgemaakt.. (al vrij snel, jullie zijn al 2 jaar bij elkaar.. ik denk niet dat dit bij jou gaat gebeuren ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb gemaakt. Zelf was ik (en ben ik misschien nog wel) ook heel erg jaloers. Zo kon in het niet hebben als mijn vrienden met andere mensen omgingen. Het was echt heel erg. Tot ik er op een dag achter kwam dat het niet goed was om te doen. Het claimen van mensen en hun energie. Ik heb mijn jaloezie toen stap voor stap omgezet in verlangen en loslaten. Verlangen naar het samen zijn met die vrienden en ze los te laten in hun keuze wat betreft hun vrienden. Ook jaloezie op een manier dat je een ander niets gunt wat je zelf ook niet hebt en zelfs dingen kapot maken zodat een ander er niets meer aan heeft als jij er niets meer aan hebt is zoiets. Met het "te jaloers" zijn zit je voornamelijk jezelf in de weg.
||
Citaat:
|
Nou, ik ben vreselijk jaloers. Ik ben er nu ongeveer 1,5 maand voro in therapie. Dingen die jij zegt herken ik wel, soms zelfs nog erger...
![]() Ik vind het idee dat hij opgewonden kan worden van een andere vrouw het ergst. Ik denk niet eens dat hij vreemdgaat, want dat denk ik namelijk niet echt. Maar ik denk wel dat hij opgewonden kan raken van een andere vrouw (ik bedoel: de kans dat dat niet zo is, is wel klein... ![]() ![]() maar goed... ik wilde dus alleen maar zeggen dat ik snap wat je bedoelt. Ik hoop dat m'n therapie helpt, en dat ik over een tijdje hier kan zeggen hoe ik er (grotendeels) van af ben gekomen, goed? ![]() Sterkte...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Te jaloers? obiwan | 5 | 04-04-2009 12:56 | |
Liefde & Relatie |
Te jaloers? vrancken_anke | 32 | 01-11-2004 19:24 | |
Liefde & Relatie |
jaloers...how to handle with it medi | 20 | 03-09-2003 14:00 | |
Liefde & Relatie |