Hallo mensen,
Ik heb vandaag het voetbalspel FIFA 2004 geïnstalleerd. De installatie liep goed, alleen wilde ik het toen gaan spelen en toen kwam een foutmelding in beeld:
C:\Program Files\EA SPORTS\FIFA 2004\fifa2004.exe
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.
Fout bij het starten van het programma
Het bestand D3D8.DLL is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer DDRAW.DLL:DdEntry12
Deze zelfde foutmelding kwam ook in beeld te staan toen ik een tijdje geleden FIFA 2003 weer eens wilde spelen. By the way: Ik heb begin november 2003 een nieuwe Windows '98 setup moeten doen, omdat een of andere gek het bestand SYSTEM.INI met nog wat belangrijke bestanden eraf had gegooid. Ik vermoed dat deze setup te maken heeft met deze foutmelding want voor de setup werkte FIFA 2003 nog prima.
Nu zijn mijn vragen:
- Wat is nou de oorzaak van deze foutmelding (wat ontbreekt er)?
- Heeft het met die setup eventueel te maken?
- Wat moet ik doen om deze foutmelding op te lossen zodat ik gewoon lekker kan beginnen aan FIFA 2004? Of is dat niet meer mogelijk (aangezien het een foutmelding is over een DLL-bestand en aan dat soort bestanden mag je NOOIT aankomen zegt een vriend van me)?
Ik hoop dat iemand hiero met wat meer kennis antwoord kan geven op mijn vragen en raad kan geven wat ik moet doen / wat ik kan doen / wat verstandig is om te doen.
Alvast bedankt!
Oizo