Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 21:26
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hallo mensen,

Ik heb vandaag het voetbalspel FIFA 2004 geïnstalleerd. De installatie liep goed, alleen wilde ik het toen gaan spelen en toen kwam een foutmelding in beeld:

C:\Program Files\EA SPORTS\FIFA 2004\fifa2004.exe
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Fout bij het starten van het programma
Het bestand D3D8.DLL is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer DDRAW.DLL:DdEntry12

Deze zelfde foutmelding kwam ook in beeld te staan toen ik een tijdje geleden FIFA 2003 weer eens wilde spelen. By the way: Ik heb begin november 2003 een nieuwe Windows '98 setup moeten doen, omdat een of andere gek het bestand SYSTEM.INI met nog wat belangrijke bestanden eraf had gegooid. Ik vermoed dat deze setup te maken heeft met deze foutmelding want voor de setup werkte FIFA 2003 nog prima.

Nu zijn mijn vragen:
- Wat is nou de oorzaak van deze foutmelding (wat ontbreekt er)?
- Heeft het met die setup eventueel te maken?
- Wat moet ik doen om deze foutmelding op te lossen zodat ik gewoon lekker kan beginnen aan FIFA 2004? Of is dat niet meer mogelijk (aangezien het een foutmelding is over een DLL-bestand en aan dat soort bestanden mag je NOOIT aankomen zegt een vriend van me)?

Ik hoop dat iemand hiero met wat meer kennis antwoord kan geven op mijn vragen en raad kan geven wat ik moet doen / wat ik kan doen / wat verstandig is om te doen.

Alvast bedankt!

Oizo
Oud 27-01-2004, 21:31
Koen
Koen is offline
Volgens mij is dat een spel.

-> Games.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 22:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-01-2004 @ 22:31:
Volgens mij is dat een spel.

-> Games.
Jaha maar je kunt het ook onder software interpreteren
Want volgens mij is het meer een fout van mijn computer en niet van het spel zelf.
Oud 28-01-2004, 04:36
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Heeft dit niet met de Directx drivers te maken?
Oud 28-01-2004, 10:41
machina82
machina82 is offline
ja denk het ook,

of je videokaart ondersteund de shizzle niet (maar je zei dat 2003 eerst wel werkte) of je moet je drivers een update.
Oud 28-01-2004, 11:04
Verwijderd
Eerst even de nieuwste DirectX (9.0b, zie www.microsoft.com/directx/ ) installeren en in elk geval zorgen dat je de nieuwste drivers voor je videokaart hebt. Mocht dat niet helpen, Windows XP installeren. Met Windows 98 is het gewoon alleen maar huilen met de pet op, dat is gewoon een feit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Maar als je die drivers installeert, heeft dat geen gevolgen voor de snelheid / het werken van je computer? Want mijn computer zit vol met foutmeldingen en zo, ben een beetje bang voor het risico dat-ie nog minder snel gaat lopen en zo.

Maar goed, ik zal eens kijken he...
Oud 01-02-2004, 15:50
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Update je drivers, of gooi er een nieuwe grafische kaart in. Wellicht is dat het probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten