Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 14:14
aap777
aap777 is offline
Ik ben van plan om de Asus WL-500g te gaan kopen. Ik wil van de kabels af en deze draadloze router lijkt mij een prima oplossing. Ik heb overigens op het moment nog een @home aansluiting tot internet. Dit zal misschien over een paar maanden veranderen. Wellicht wordt het dan ADSL. Maar goed.

Asus heeft leuke WLAN PCMCIA kaartjes voor laptops, maar ik heb alleen desktop computers. Dus ik zoek een PCI WLAN adapter die op de Asus WL-500g functioneert. Op de WL-500g zitten wel UTP aansluitingen, maar zoals ik al zei wil ik van de kabels af en ik zoek een draadloze oplossing.

Welke Wireless PCI kaart kan ik het beste aanschaffen? Is het zo dat 'alle' pci wlan kaartjes op dat ding werken of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 14:24
Talon
Talon is offline
Citaat:
webjunk schreef op 03-12-2003 @ 15:14:
Welke Wireless PCI kaart kan ik het beste aanschaffen? Is het zo dat 'alle' pci wlan kaartjes op dat ding werken of niet?
een 54mbit moet je hebben, niet de 11mbit, die heb ik en dat is best traag als je bestanden overkopieert.
en volgens mij werken alle kaartjes wel op een router.
Oud 03-12-2003, 14:26
Martin
Martin is offline
Alle wireless kaartjes die dezelfde WiFi-versie ondersteunen kunnen met elkaar communiceren.

(Bij ons communiceren E-tech, Linksys en Belkin prima met elkaar)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:27
Martin
Martin is offline
Citaat:
Talon schreef op 03-12-2003 @ 15:24:
een 54mbit moet je hebben, niet de 11mbit, die heb ik en dat is best traag als je bestanden overkopieert.
Dan komt de vraag of hij het netwerk ook daarvoor wilt gebruiken. Als hij het acces point alleen wil gebruiken om te internetten dan heb je de 54mbit-versie niet nodig. Die snelheid zal je niet halen met een @home-abonnement.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:36
Talon
Talon is offline
Citaat:
Martin schreef op 03-12-2003 @ 15:27:
Dan komt de vraag of hij het netwerk ook daarvoor wilt gebruiken. Als hij het acces point alleen wil gebruiken om te internetten dan heb je de 54mbit-versie niet nodig. Die snelheid zal je niet halen met een @home-abonnement.
klopt, maar als je toch bezig bent met aanschaffen, doe het dan meteen goed he
zoveel kosten die dingen ook weer niet tegenwoordig.
Oud 03-12-2003, 14:45
aap777
aap777 is offline
Citaat:
Martin schreef op 03-12-2003 @ 15:26:
Alle wireless kaartjes die dezelfde WiFi-versie ondersteunen kunnen met elkaar communiceren.

(Bij ons communiceren E-tech, Linksys en Belkin prima met elkaar)
oke, mooi.
welke kun je me aanraden?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 14:48
Martin
Martin is offline
Citaat:
webjunk schreef op 03-12-2003 @ 15:45:
oke, mooi.
welke kun je me aanraden?
De Linksys van mijn ouders heeft niet zo`n geweldig bereik, de Belkin ook niet. De E-tech echter weer wel. Ik kan met de E-tech vanaf mijn kamer beneden inloggen op het station. Dat lukt niet met de Belkin en Linksys.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten