Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 20:01
Verwijderd
ik heb vandaag gereageerd op een kamer in nijmegen. Ik kreeg eigenlijk direct een mail terug met meer informatie en als ik dan nog interesse had dan kon ik bellen. Ik dus bellen wat interesse had ik nog steeds en nu ga ik morgen kijken. Niet dat ik me anders wil gaan gedragen hoor maar ik vraag me toch af waar jij op zou letten als je iemand 'snel' (ik zeg 'snel' omdat het huurcontract voor vrijdag gesloten moet worden)
moest beoordelen of je deze persoon wel of niet als huisgenoot wilt hebben! dus:
waar let jij op?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 20:08
PV
PV is offline
op het moment; of diegene zin heeft om schoon te maken
vragen wat voor opleiding hij/zij doet, de leeftijd, kijken hoe hij/zij in het algemeen overkomt.. als dat bitcherig/arrogant/irritant etc is zou ik hem/haar niet de kamer geven.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:24
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Hoe diegene overkomt (gedrag), hoe die eruit ziet (qua verzorging), of die rookt maar dat weet je vaak al, hoe die reageert op de kamer, of zijn/haar 'wensen' als kamergenoot overeenkomen met het mijne
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:23
Hollandia
Hollandia is offline
Financien..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:30
thunder110
thunder110 is offline
Of het klikt.
Oud 02-12-2003, 21:36
Verwijderd
Of het klikt met de rest van de bewoners, en ja, studentenhuizen verschillen heel erg, in het ene huis eet iedereen samen en doet men samen boodschappen, in het andere huis leeft iedereen apart op zijn of haar kamer.

Ik zou letten op... of het een aardig persoon is, dat is eigenlijk het enige... (Met aardig bedoel ik dus iemand met wie je fatsoenlijk kan communiceren en waarmee het ook gezellig kan zijn ).
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 21:36
Nuck
Nuck is offline
Of het een lekker ding is
Oud 02-12-2003, 21:38
Tóney
Tóney is offline
Tsja, veel dingen.
Of ze geen grote bek hebben, gaaf willen doen, juist gezellig/vrolijk zijn, dat soort dingen.
Verder hoe ze denken over schoonmaakrooster, koken, gezamelijke inkopen enz.
En verder of ze nog een beetje actief het studentenleven in willen gaan, of alleen willen studeren en verder niets.
En verder natuurlijk je algemene indruk van iemand, soms staat iemand je vanaf het begin al tegen, soms heb je meteen zin om een biertje met hem/haar drinken...
Oud 02-12-2003, 21:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tóney schreef op 02-12-2003 @ 22:38:
En verder of ze nog een beetje actief het studentenleven in willen gaan, of alleen willen studeren en verder niets.
zijn er eigenlijk veel studentenhuizen die niet alleen maar vol zitten met feestgangers?
ik wil ook volgend jaar gaan zoeken naar een kamer, maar ben niet echt een persoon die elke week uitgaat. Wat niet is kan nog komen natuurlijk, maar ik vroeg me af of er uberhaupt van je wordt verwacht dat je toch wel meedoet met 'het studentenleven' (waarbij ik vooral uitgaan bedoel ) of dat het ook prima is als je maar heel af en toe uitgaat (of zelfs niet)
(ik kan me voorstellen dat veel van dat soort types thuis blijven wonen)
Oud 02-12-2003, 21:53
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
linda85 schreef op 02-12-2003 @ 22:43:
zijn er eigenlijk veel studentenhuizen die niet alleen maar vol zitten met feestgangers?
ik wil ook volgend jaar gaan zoeken naar een kamer, maar ben niet echt een persoon die elke week uitgaat. Wat niet is kan nog komen natuurlijk, maar ik vroeg me af of er uberhaupt van je wordt verwacht dat je toch wel meedoet met 'het studentenleven' (waarbij ik vooral uitgaan bedoel ) of dat het ook prima is als je maar heel af en toe uitgaat (of zelfs niet)
Mijn huisgenootjes zijn niet van die feestbeesten. Op zich is dat wel jammer, maar ik heb er geen problemen mee ofzo. Ik heb verder ook niet zoveel met ze te maken.
Oud 03-12-2003, 14:42
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
linda85 schreef op 02-12-2003 @ 22:43:
bij mij in huis is dat geen probleem. toen ik hier een maand of 8 geleden kwam wonen waren ze juist op zoek naar iemand die een beetje 'rustig' was en er geen behoefte aan had zich minimaal 5 dagen in de week klem te zuipen.
het is hier ook meer gewoon samenwonen dan een studentenhuis zoals de meeste andere die ik gezien heb. mij bevalt het prima.
en waar we op lettenbij een nieuwe huisgenoot: of hij/zij in het huis zou passen. en dat is dus per huis anders.
Oud 03-12-2003, 15:02
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 03-12-2003 @ 15:42:
(..) of hij/zij in het huis zou passen. en dat is dus per huis anders.
Dat is denk ik wel een erg goed antwoord.
Oud 05-12-2003, 14:58
Verwijderd
heee mensen bedankt allemaal voor jullie reactie!!

ik heb de kamer ben echt reuze gelukkig nu!! ik heb vandaag het contract getekend!

kus!!

lang leven het studentenleven!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten