Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 09:39
Verwijderd
Hoi. Een tijdje terug heb ik voor een van mijn PC's een brandertje gekocht om een ouwe 4x8x-brander te vervangen. De keus viel op de A-Open CRW5232 (52x lezen/branden, 32x herbranden) omdat die op dit moment voor absoluut peanuts in de winkels ligt.

De brander doet het prima, dat wil zeggen hij schrijft goed. Het lezen gaat eigenlijk flink bagger. Gewone CD's leest hij prima, alleen met audio-CD's is het huilen met de pet op. Een gemiddelde leessnelheid van nog geen 10-speed (terwijl mijn oudere HP CD-writer 16r al makkelijk 32-speed met audio haalt), bij elke track wel een paar 'timing problems' (ik gebruik Exact Audio Copy).

Met de instellingen van EAC spelen helpt niet veel. Een firmware-upgrade is niet beschikbaar. De doos van de brander vermeldt wel keurig '52X Max Digital Audio Extraction'. Dat ik geen 52x in de inner tracks haal snap ik wel, maar een snelheid van hooguit 10-11x op de buitenste tracks vind ik toch wel teleurstellend. Iemand meer ervaringen met dit ding en audio?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 12:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Sorry for saying, maar AOpen vind ik een absoluut B-merk. LiteOn is de brander die je moet kopen, en voor €45 is dat ook niet veel geld. DAE is niet elke CD-ROM/RW even goed in, daar heb je een goed merk voor nodig.
Oud 10-12-2003, 14:50
Verwijderd
A-Open staat toch wel bekend als één van de betere merken op vrijwel elk componentengebied. DAE is inderdaad een kritische toepassing, maar ik vind dat ik toch wel iets meer mag verwachten dan dit, zelfs al brand ik vrijwel nooit exacte kopiëen van audio-CD's.

BTW mijn IBM 60 GXP is omgeruild en ik heb vandaag een fonkelnieuwe Hitachi Deskstar 7K250 binnengekregen, 0wnage
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:48
unpopular
unpopular is offline
bijna elk gebied ja maar een groot aantal van hun cdromspelers zijn toch echt herryschoppers.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2003 @ 15:50:
A-Open staat toch wel bekend als één van de betere merken op vrijwel elk componentengebied.
Yeah right. AOpen is echt een B-merk als je het mij vraagt. Net als die andere bedrijfjes die goedkoop spul op allerlei gebieden leveren.

Het enige waar ze in het verleden een KLEIN beetje naamsbekendheid en eer door kregen, waren hun HQ08 en HQ45 kasten. Zo'n beetje de eerste en enige kasten met een kleurtje, toendertijd. Echt een heel klein strookje van het voorfront had een kleurtje. WOEIIIIIIIIII.
De rest gewoon wit, normale kasten met onafgewerkte randen en vééls te duur. Echt bloatzooi allemaal. Sorry voor alle flames

LiteOn heeft een zeer beperkt assortiment, en in CDRW / DVDRW zijn ze gewoon heer en meester met een zeer lage prijs. DAE van LiteOn is véél beter dan jouw AOpen. En hoeveel scheelt het nou? Paar euro?

Gefeliciteerd met je Hitachi, 7K250 ruled, heeft 80GB platters meen ik.

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 20:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten