Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 18:03
tacidvs
tacidvs is offline
aldvs geschreven,

slettys zeiken over slotjes
'k ben geen sletty dvs ik niet
't dichten gaat me af wat vlotjes
hopen dat je het nv ziet

art-choq was een goede daad
de forvmelite kreeg het echter te kwaad
ze jankte om bans en om slotjes
werd met art-choq gevat in kapotjes
M-A-W in de zeik genomen-

ze zijn er nog niet van bekomen,
ze hebben het nog niet verteerd
ze hebben er dvs nog niets van geleerd
het laatste kwaad van't twaalfde vvr
heet conformisme en censvvr

was getekend,

Sarcasmvs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 18:05
Kip187
Kip187 is offline
ja ik kan nu wel zeggen dat ik het niks vind maar ik vind dat hij lekker wegleest
Oud 03-12-2003, 20:22
lovetear
lovetear is offline
Die goeie oude art-shoq tijd toch(nu ik weet wat het is).

Verder is je vorm niet belangrijk en is de bedoeling een discussie over censuur op te starten?
Oud 03-12-2003, 21:06
Genesis
Genesis is offline
Dit gedicht vind ik waardeloos

ik vond de censuur zoals die zich ontwikkelde met betrekking tot de zogenaamde 'art-choq' een uitermate correcte en wenselijke ontwikkeling.

Ik neem tenminste aan dat dit gedicht niet geschreven is om het gedicht zelf, maar omdat je graag een uitgemolken discussie nieuw leven in blaast..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:15
Secreet
Secreet is offline
beetje moeite met je nederlands?
Oud 03-12-2003, 21:56
ratsja
ratsja is offline
volgens mij is er niemand meer die iets fatsoenlijks op papier krijgt.
Oud 03-12-2003, 22:15
Anne
Anne is offline
Ik voel me vereerd.
Oud 03-12-2003, 22:24
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Anneee schreef op 03-12-2003 @ 23:15:
Ik voel me vereerd.
Oud 03-12-2003, 22:38
Anne
Anne is offline
Citaat:
ratsja schreef op 03-12-2003 @ 23:24:
Was getekend, sarcasme.
Oud 03-12-2003, 22:39
murwari
murwari is offline
leuk hoor...
Oud 04-12-2003, 07:31
tacidvs
tacidvs is offline
Als men erop staat iets dat met 'Sarcasmvs' ondertekend is op te vatten als men doet, is dat zeker mogelijk. Als men me niet begrijpt in het beste, of als men mijn woorden verdraait in het ergste geval, voel ik me geroepen om me te verweren. Dat kon in het topic dat, voor de dvidelijkheid niet op mijn verzoek, gesloten was niet meer. Dvs dan maar zo. Dat ik de 'heersende' administratieve elite en aanhang herinner aan een schattig fenomeen van een jaartje geleden. Dat men zich daardoor op de nevs getrapt voelt, is begrijpelijk.

'hear no evil, see no evil'

Een obligate zinsnede, maar de conclvsie die op die 6 woorden volgt is in artistieke zin zeker op de forvmhasen en Genesis, die zich als eerste onder de barbaren schaart, van toepassing.

^^
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 08:56
Anne
Anne is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 04-12-2003 @ 08:31:
Dat kon in het topic dat, voor de dvidelijkheid niet op mijn verzoek, gesloten was niet meer.
"Het wachten is nog even op een zeurneus die hier een slotje voor aanvraagt, dan is het af."

Dat is wat je zei. Waar ik op reageerde, sarcastisch (had ik dat erbij moeten zetten?). Inderdaad geen verzoek om een slotje, maar wel het wachten op een slotje (waardoor ik dacht: goh, tacidvs wácht op een slotje, kan ik dat zien als een soort verzoek?). Ik had ook niet verwacht dat jij wilde dat het topic gesloten moest worden, gezien je verdere reactie. Dat was een geheel eigen keuze.

En waar gaan we nu over discussieren?
Oud 04-12-2003, 11:34
Genesis
Genesis is offline
tjongejongejonge wat kan jij ongelofelijk interessant doen..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 12:20
ratsja
ratsja is offline
slotje
Oud 04-12-2003, 13:23
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Genesis schreef op 04-12-2003 @ 12:34:
tjongejongejonge wat kan jij ongelofelijk interessant doen..
ownage ^^
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:25
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ratsja schreef op 04-12-2003 @ 13:20:
slotje
Tjeempie... :/

Wat zou dat een triest einde zijn voor deze openbaring.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:28
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 04-12-2003 @ 14:25:
Tjeempie... :/

Wat zou dat een triest einde zijn voor deze openbaring.
ik denk dat jouw openbaring......nee liever dit :

Niemand is perfect maar sommigen laten het wel erg merken
Oud 04-12-2003, 13:39
tacidvs
tacidvs is offline
Ja! Dat dacht ik ook toen ik dit kutwerk schreef. Zie je, sommige mensen laten wel merken dat ze stom zijn, maar anderen zien dat niet altijd. Vandaar mijn kort schrijven.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:36
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 04-12-2003 @ 14:39:
Ja! Dat dacht ik ook toen ik dit kutwerk schreef. Zie je, sommige mensen laten wel merken dat ze stom zijn, maar anderen zien dat niet altijd. Vandaar mijn kort schrijven.
vind je jezelf stom dan ?
Oud 04-12-2003, 16:39
Kip187
Kip187 is offline
en tjongejonge wat kan hij dit forum toch gruwelijk te serieus nemen.
Ik bedoel de administratieve elite, gast waar heb je het over. We leven wel in nuchter nederland

Je gehele woordkeus omtrent deze kwestie.

Oud 04-12-2003, 19:33
Woodstock
Woodstock is offline
haha ende blablabla...
Oud 04-12-2003, 19:33
Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
ratsja schreef op 03-12-2003 @ 22:56:
volgens mij is er niemand meer die iets fatsoenlijks op papier krijgt.
volgens mij heb je dan enkele dingen over het hoofd gezien....
Oud 04-12-2003, 19:39
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 04-12-2003 @ 20:33:
volgens mij heb je dan enkele dingen over het hoofd gezien....

ow ? leg eens uit
Oud 04-12-2003, 21:52
Fun4ever
Fun4ever is offline
Citaat:
ratsja schreef op 04-12-2003 @ 20:39:
ow ? leg eens uit
Dennis, waarom kom je alleen nog maar in de topics waar 'ruzie' (mijn god wat een woord voor wat hier gebeurd) in voor komt. Verder niks, geen reacties meer, geen poëzie meer. Alleen nog die negatieve shit. Bluh.

En jezus, het is zelf getekend met sarcasme. Hij mag toch schrijven over dat iedereen zichzelf gek liet maken door art-shock
Oud 04-12-2003, 22:24
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Fun4ever schreef op 04-12-2003 @ 22:52:
Dennis, waarom kom je alleen nog maar in de topics waar 'ruzie' (mijn god wat een woord voor wat hier gebeurd) in voor komt. Verder niks, geen reacties meer, geen poëzie meer. Alleen nog die negatieve shit. Bluh.

En jezus, het is zelf getekend met sarcasme. Hij mag toch schrijven over dat iedereen zichzelf gek liet maken door art-shock
pardon, ben ik ineens een veroorzaker ?
Dat hier een wisselwerking is kan ik niks aan doen ?
En dat ik niks meer plaats van mezelf staat hier los van en het waarom daar kan een ander niet over oordelen.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 22:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 23:02
Anne
Anne is offline
Gezellig hoor.

Ik vind het nu te laat om me hier nog verder mee te gaan bemoeien, we zien morgen wel verder. Maar ik gooi hem nu niet op slot, want ik zou toch eens aan andermans wensen voldoen... (sarcastisch ja)
Oud 05-12-2003, 09:02
tacidvs
tacidvs is offline
^^

Who mistook the stake for chicken?
...

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 09:06.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:08
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ratsja schreef op 04-12-2003 @ 20:39:
ow ? leg eens uit
Ik schrijf ook wel eens dingen die wat minder provocerend van aard zijn, maar die worden mogelijkerwijs nog minder gewaardeerd dan wat ik hier schreef. Mensen, ik moet aandacht hebben! Niet goedschiks, .... :/ Nee maar serieus. Dit forum is qua poëtische kwaliteit een farce, ontken dát maar eens. En zodra je er een geintje probeert te maken komen de oude mannen je ff de kop indrukken... geeft wel aan hoe hard een honar hier nodig is...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 11:09
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 05-12-2003 @ 10:08:
Ik schrijf ook wel eens dingen die wat minder provocerend van aard zijn, maar die worden mogelijkerwijs nog minder gewaardeerd dan wat ik hier schreef. Mensen, ik moet aandacht hebben! Niet goedschiks, .... :/ Nee maar serieus. Dit forum is qua poëtische kwaliteit een farce, ontken dát maar eens. En zodra je er een geintje probeert te maken komen de oude mannen je ff de kop indrukken... geeft wel aan hoe hard een honar hier nodig is...
volgens mij is dat het zelfde, jij maakt een geintje zeg je en dan moet ik ook nog eens ontkennen dat dit forum een farce is.
Daar doel ik toch op.
Oud 05-12-2003, 13:54
jsoes
jsoes is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 05-12-2003 @ 10:08:
Dit forum is qua poëtische kwaliteit een farce, ontken dát maar eens.
Hee, maar het is tenminste wel gezellig!
Oud 06-12-2003, 10:06
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Dankje voor de feedback.
Oud 06-12-2003, 11:54
tacidvs
tacidvs is offline
Ik geef geen 'feedback', ik lever kritiek. En gaan jullie nog antwoord geven op de vraag 'waarom is mijn distichon gesloten?' ?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:12
Anne
Anne is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 06-12-2003 @ 12:54:
Ik geef geen 'feedback', ik lever kritiek. En gaan jullie nog antwoord geven op de vraag 'waarom is mijn distichon gesloten?' ?
Kritiek mag altijd. Het is alleen jammer dat deze kritiek uitloopt in een discussie tussen jou en ratsja.
Ik wil dit topic niet sluiten, juist omdat je toch wel een punt hebt met die kritiek, maar zoals je misschien wel begrijpt is het moeilijk om aan alle wensen te voldoen. Gedichten als die van Floortje en annelieke (die ik dus sloot) worden door de één gewaardeerd en door de ander als totale onzin bestempeld. Als fb vind ik het zelf ook erg moeilijk om een grens te trekken tussen wel of niet onzin, maar stel dat ik die grens helemaal niet zou trekken en alles gewoon open zou laten, dan wordt het wel een enorme puinhoop op DoP, vrees ik. Dus als jij een idee hebt, een suggestie... altijd welkom!
En op die andere vraag heb ik al (min of meer) antwoord gegeven.
Oud 06-12-2003, 17:26
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Anneee schreef op 06-12-2003 @ 18:12:
Kritiek mag altijd. Het is alleen jammer dat deze kritiek uitloopt in een discussie tussen jou en ratsja.
Ik wil dit topic niet sluiten, juist omdat je toch wel een punt hebt met die kritiek, maar zoals je misschien wel begrijpt is het moeilijk om aan alle wensen te voldoen. Gedichten als die van Floortje en annelieke (die ik dus sloot) worden door de één gewaardeerd en door de ander als totale onzin bestempeld. Als fb vind ik het zelf ook erg moeilijk om een grens te trekken tussen wel of niet onzin, maar stel dat ik die grens helemaal niet zou trekken en alles gewoon open zou laten, dan wordt het wel een enorme puinhoop op DoP, vrees ik. Dus als jij een idee hebt, een suggestie... altijd welkom!
En op die andere vraag heb ik al (min of meer) antwoord gegeven.
huw, waar zie jij een discussie van mij ?
Oud 06-12-2003, 18:00
Anne
Anne is offline
Citaat:
ratsja schreef op 06-12-2003 @ 18:26:
huw, waar zie jij een discussie van mij ?
Misschien handig als jij zelf onthoudt wat je reacties zijn.
Oud 06-12-2003, 19:20
Kip187
Kip187 is offline
x
Oud 06-12-2003, 21:38
Woodstock
Woodstock is offline
ik geloof dat onze Dennis zich nog al snel aangevallen voelt...
Oud 07-12-2003, 03:29
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
hey, kinders, moeten jullie niet met jullie sinterklaaskadootjes gaan spelen? HVP.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 09:47
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Anneee schreef op 06-12-2003 @ 19:00:
Misschien handig als jij zelf onthoudt wat je reacties zijn.
ik weet niet waar je het vandaan haalt

Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 09:48
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 06-12-2003 @ 22:38:
ik geloof dat onze Dennis zich nog al snel aangevallen voelt...
en nu weer eens niet, heeft niks met aanvallen te maken.
mijn naam word genoemd voor iets wat niet waar is.
Oud 07-12-2003, 11:44
Anne
Anne is offline
Zie je, dit bedoel ik nou. (Dennis: jij reageert op tacidvs, hij op jou, jij weer op hem... dat noemen we in de volksmond ook wel een discussie) Ik wil nog even wachten of er iets zinnigs uit dit topic gaat komen, anders sluit ik hem alsnog.
Oud 07-12-2003, 12:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Anneee schreef op 07-12-2003 @ 12:44:
Zie je, dit bedoel ik nou. (Dennis: jij reageert op tacidvs, hij op jou, jij weer op hem... dat noemen we in de volksmond ook wel een discussie) Ik wil nog even wachten of er iets zinnigs uit dit topic gaat komen, anders sluit ik hem alsnog.
ik doel op een feit, dat is geen discussie
Oud 07-12-2003, 12:28
Verwijderd
Grappig dat dit nog open is...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 12:53
tacidvs
tacidvs is offline
Hee, dit is een DoP-onderonsje, feedback-hoertjes, ehm, Melding en Mederdelingen-hoertjes gaarne opsuikeren

Ik geloof niet dat ik het hier met ratsja aan de stok heb, ook met o.a. Genesis en nog wat andere aartsconservatievelingen. En dan de vraag, waarom is een discussie tussen twee personen slecht? Als iedere halve gare met een mening van tien centen mee ging doen, werd het helemaal een teringzooi.

Maar, ik ga eens even lezen waarom mijn distichon weer open is, rb.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 13:09
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Anneee schreef op 06-12-2003 @ 18:12:
Tolerantie. Omdat meningen, let op dat woord, nogal eens verschillen, vandaar ook het gezegde 'over smaak valt niet te twisten'. Misschien is het beter om te stellen 'over smaak wordt getwist', dat doet meer eer aan de werkelijkheid. Hier op dit forum voor scholieren en studenten bestaat een kleine verscheidenheid in mensen met vaardigheden en zeker op ons zo tederbeminde deelforum.

Wat je zou kúnnen doen: alles wat je niet zint, alles wat onder of boven het maaiveld uitsteekt met wortel en tak proberen uit te roeien. 't is niet aan te raden, want uitersten vormen samen je gemiddelden, je zou dus m.a.w., alles kunnen sluiten als je dat deed. Laat lekker alle dertien in een dozijn cutypoems van de scholiertjes broeder- en zusterlijk naast de dronken en verdwaasde uitingen van de meest obscure gedachten die in woorden te vatten zijn van de studentjes staan en heb plezier.

Nog een kleine noot:

Mocht iemand het gevoel hebben ondergesneeuwd te raken in 'onzin' (zie reactie elite op art-choq), bedenk dan hoe mensen die niet van puberale gedachtencirkels verwoord in AABB en een dooiehondenmetrum zich voelen hier

ps: Mom and dad, this is chasey...
-onee, niet die-
ps2: Leef op het scherp van de snede.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 13:47
Anne
Anne is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 07-12-2003 @ 14:09:
Laat lekker alle dertien in een dozijn cutypoems van de scholiertjes broeder- en zusterlijk naast de dronken en verdwaasde uitingen van de meest obscure gedachten die in woorden te vatten zijn van de studentjes staan en heb plezier.
Ja, punt. Alleen krijg je dan weer mensen die balen van de kwaliteit van het DoP-forum. Het is of het een (dan maar een mindere kwaliteit, we zijn toch allemaal maar mensen en de één heeft meer talent dan de ander) of het ander (alleen nog maar hoog niveau, alle onzin weg). Ik kies voor het eerste. Jij ook, maak ik op uit jouw reactie. Maar in hoeverre kun je topics die 'onzin' bevatten open laten, als er verzoeken om slotjes komen?
Oud 07-12-2003, 13:53
jsoes
jsoes is offline
Citaat:
Anneee schreef op 07-12-2003 @ 14:47:
Ja, punt. Alleen krijg je dan weer mensen die balen van de kwaliteit van het DoP-forum. Het is of het een (dan maar een mindere kwaliteit, we zijn toch allemaal maar mensen en de één heeft meer talent dan de ander) of het ander (alleen nog maar hoog niveau, alle onzin weg). Ik kies voor het eerste. Jij ook, maak ik op uit jouw reactie. Maar in hoeverre kun je topics die 'onzin' bevatten open laten, als er verzoeken om slotjes komen?
Even tussendoor (ik volg dit met belangstelling trouwens)
Maak je nu wel een onderscheid tussen onzin als gevolg van een gedicht en een onzingedicht? Wat dat laatste betreft kun je daarmee mensen pijnlijk voor het hoofd stoten door hun creaties te bestempelen als onzin en er een slot op te gooien. Terwijl de desbetreffende mensen hun gedicht wellicht bloedserieus hadden bedoeld.
Lijkt me ook niet echt bevorderlijk. Voor niemand.
Oud 07-12-2003, 14:12
Anne
Anne is offline
Citaat:
jsoes schreef op 07-12-2003 @ 14:53:
Maak je nu wel een onderscheid tussen onzin als gevolg van een gedicht en een onzingedicht? Wat dat laatste betreft kun je daarmee mensen pijnlijk voor het hoofd stoten door hun creaties te bestempelen als onzin en er een slot op te gooien. Terwijl de desbetreffende mensen hun gedicht wellicht bloedserieus hadden bedoeld.
Lijkt me ook niet echt bevorderlijk. Voor niemand.
Nee, dat is nou juist het probleem. Als fb heb ik de 'macht' om dingen op slot te gooien, niet alleen omdat ik dat alleen wil, maar ook op verzoek van andere mensen. En soms weet je gewoon niet of een gedicht wel of niet serieus bedoeld is.

Dit topic heb ik laatst gesloten. Waardoor tacidvs dit gedicht dus schreef. Het zou natuurlijk heel serieus kunnen zijn, maar aan de andere kant vond ik het wel een beetje teveel gedichtjes voor 1 topic. Hier heb je dus zoiets: waar trek je de grens? Bij dit topic heb ik vooral nagedacht over hoe de gemiddelde forumbezoeker hierop zou reageren, en óf ze uberhaupt wel zouden reageren. En aangezien het meer een chatsessie dan echte gedichten waren, plus de mogelijke reacties van anderen, heb ik dit gesloten. Mijn macht... tja... ik ga me er verder niet voor verantwoorden.

Ander voorbeeld. Onzin of niet? Koen dacht van wel, als ik op dat moment online geweest was, had ik hem ook gesloten. Maar ik ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken.

Voorbeeld van een gedicht dat geen onzin was, maar werd gesloten door de onzin-reacties hier. Onterecht gesloten, reacties verwijderd en weer geopend. Zo zijn we dan ook wel weer.

Overigens wordt er niet zo heel veel gesloten op DoP, als ik zo terugblader, kom ik maar een stuk of 3, 4 slotjes tegen op 3 pagina's. Vergelijk dat eens met andere fora.
Oud 07-12-2003, 14:18
jsoes
jsoes is offline
Akkoord, ik snap je punt.
Dat wilde ik even duidelijk hebben
Oud 07-12-2003, 15:14
tacidvs
tacidvs is offline
Anneee:

Het is inderdaad moeilijk het verschil tussen deviant en 'bedoeld om te spammen' te duiden, forumbazen hier op Dansen op papier hebben het in vergelijking met andere fora vrij lastig.

Naar mijn mening echter, moet je als FB een onpartijdig oordeel hebben. In geval van twijfel zou het dus open moeten blijven, met als enige mits een spamactie van een paar mensen of een mens met meerdere accounts. Toegeven aan de poëtisch streng gereformeerde mening van Genesis&Co lijkt me niet wenselijk. Ten eerste omdat het een mening is en ten tweede omdat het een bijzonder slecht onderbouwde mening is. Vrijheid blijheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten