Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Kep sinds een uur of 18:00 tot nu (22:10) non stop Battlefield 1942 zitten spelen, maar hij is nog geen 1 keer uitgevallen. Kan het een verschil zijn tussen single- en multiplay??
Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 22:15. |
![]() |
||
Citaat:
bij mulitiplay heeft ie waarschijnlijk meer stroom nodig
|||
Citaat:
Beantwoord eerst eens wat gevraagd werd, namelijk hoe warm je processor wordt na een half uurtje gamen. Gebruik een utility als AIDA32 (bij "Sensors"). Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar een 2.8GHz Northwood processor in een laptop is wel een beetje vragen om moeilijkheden. Desalniettemin ligt de verantwoordelijkheid bij de leverancier, op zijn kennis en inzicht vertrouwt de consument immers.
||
Citaat:
|
Pentium is een marketingnaam. Northwood is de eigenlijke naam van de processor. Pentium 4 kent drie verschillende processors: Willamette , Northwood en Prescott.
In laptops zit meestal een low-voltage Pentium 4-M of de nieuwe Banias (vaak gemarketeered onder Centrino, icm een WiFi-adapter). Deze laatste is qua energieconsumptie en IPC duidelijk superieur aan de Northwood. Met dat laatste (IPC) bedoel ik dat een 1.7GHz Banias sneller is dan een 2.8GHz Northwood en zelfs clock-for-clock iets sneller dan een Athlon XP-M, alhoewel deze natuurlijk wel goedkoper is en hogere kloksnelheden heeft dan de Banias.
|
aha nou snap ik et...
Maar het verschil zou dan toch alleen in performance moeten liggen? dan zou ie toch alleen trager draaien? Het is toch ongeacht de hardware neit normal dat je bak gewoon uitvalt? Als ik aan het gamen ben, dan is er geen ander proggie draaiende dat volgens taskmanager dat meer dan 5% CPU vreet... Ook het geheugen is minimaal belast....470Mb beschikbare RAM lijkt me ook wel genoeg....met moeite kan ik er 480Mb beschikbaar maken, maar dat is wel het maximum. Een virus heb ik niet, anders had McAfee die er wel uitgeplukt. Ik belast mn CPU wel vaker met 100% en dan valtie niet uit..hij gaat dan alleen maar retetraag..wat logisch is. En het vreemde is ook, dat een klasgenoot exact dezelfde laptop heeft, en dat het bij hem wel goed draait..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Laptop of Desktop? FastJapie | 41 | 07-05-2005 17:18 |