Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 19:11
JantjePietje
JantjePietje is offline
Waarom is het vak Engels zo leuk???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 19:21
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 20:11:
Kunnen jullie een paar argumenten geven?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Because it's not all that difficult?

As a matter of fact, I think it's quite easy.

Which doesn't take away the fact that my written English s*cks . However, my knowledge of the English language was sufficiently good to get me through my VWO-level exam.
So I guess it's not all that bad either.

English is quite easy to read, speak and understand, though writing it is slightly more difficult. That's how I feel about it.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:50
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-12-2003 @ 20:47:

Which doesn't take away the fact that my written English s*cks . However, my knowledge of the English language was sufficiently good to get me through my VWO-level exam.

English is quite easy to read, speak and understand, though writing it is slightly more difficult. That's how I feel about it.
But why would you choose the subject english? Is it because of the culture? Or do you have other reasons? Name a few.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 20:50:
But why would you choose the subject english? Is it because of the culture? Or do you have other reasons? Name a few.
First of all, it's the international language in which most business is conducted.
Aside from that, it is the national language of the most important country on Earth, it is the language of the internet, and it is the language in which most medical literature is written.

If you consider each of these things, you will eventually see that the English language is predominantly a language of international affairs. 95% of the worlds diplomats speak English, and it is nearly impossible to follow a universitary study in which you won't have to use your English language skills at some point, because (unless you're studying Dutch ) you'll have to work with English (or American) books.

So, if you can't read English books (of some level, that is), you will not be able to follow a study like medicine, biomedical science, or any of the beta-sciences.

(My English s*cks today, please forgive me...)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:09
RD
RD is offline
Thou shall be forgiven.

En waarom Engels zo leuk is? Hebben we het allebei over die TAAL???
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:42
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-12-2003 @ 21:04:
First of all, it's the international language in which most business is conducted.
Aside from that, it is the national language of the most important country on Earth, it is the language of the internet, and it is the language in which most medical literature is written.

If you consider each of these things, you will eventually see that the English language is predominantly a language of international affairs. 95% of the worlds diplomats speak English, and it is nearly impossible to follow a universitary study in which you won't have to use your English language skills at some point, because (unless you're studying Dutch ) you'll have to work with English (or American) books.

So, if you can't read English books (of some level, that is), you will not be able to follow a study like medicine, biomedical science, or any of the beta-sciences.

Aside the fact that english is the most spoken language what other interests do you have in english?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:43
Balance
Balance is offline
Citaat:

*kots*

ontopic: engels is niet leuk.
Oud 03-12-2003, 20:50
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-12-2003 @ 21:43:

*kots*

ontopic: engels is niet leuk.
Kun je je voorstellen dat er mensen zijn die dit wel leuk vonden? Doe eens gek en doe mee met deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:55
LangBaard
LangBaard is offline
Ik ben Engels, dus voor mij is het altijd eigenlijk een uurtje basisschool gedoe.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:56
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
LangBaard schreef op 03-12-2003 @ 21:55:
Ik ben Engels, dus voor mij is het altijd eigenlijk een uurtje basisschool gedoe.
OKe, kun je argumenten geven waarom engels zo leuk is. Wat trekt je zo in die taal?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:56
Nebula
Nebula is offline
Citaat:

Over onnodig Engels gesproken.... ( )

Ik vind het gewoon leuk omdat ik veel naar Amerikaanse (en ook wel Britse) series en films kijk. Daardoor haal ik er ook mijn hoogste cijfers voor. Hoezo televisie is een slechte invloed?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik vind het wel leuk. Voornamelijk omdat ik er goed in ben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 21:50:
Kun je je voorstellen dat er mensen zijn die dit wel leuk vonden? Doe eens gek en doe mee met deze discussie.
die *kots* is niet gericht op de taal Engels, maar meer op het opscheppen van FA (daar begin ik inmiddels echt braakneigingen van te krijgen).

Ontopic: ik kan me best voorstellen dat mensen Engels leuk vinden, aangezien iedereen ergens anders goed in is en andere interesses heeft. IK daarentegen vind Engels niet leuk en vind het dan ook niet nodig om deze tekst in het Engels te zetten
Oud 03-12-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 03-12-2003 @ 21:59:
Ontopic: ik kan me best voorstellen dat mensen Engels leuk vinden, aangezien iedereen ergens anders goed in is en andere interesses heeft. IK daarentegen vind Engels niet leuk en vind het dan ook niet nodig om deze tekst in het Engels te zetten
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:03
JantjePietje
JantjePietje is offline
Jongens jongens en meisjes, kunnen jullie allemaal argumenten geven wat er zo aantrekkelijk aan die taal is?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:07
JantjePietje
JantjePietje is offline
Fleet Admiral, could you also tell me something what attracts you in the english culture?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:11
fractuur
fractuur is offline
Citaat:

*sluit zich he-le-maal bij linda85 aan* Donder ff een end op ofzo..

Engels is niet leuk. De taal is lelijk, en de grammatica is veel te moeilijk. (als in: alle werkwoorden zijn uit deze tekst gehaald, nu mogen jullie ze in de juiste vorm terugzetten. WAAR IS DAT KOTSICOONTJE????)
Oud 03-12-2003, 21:12
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
UK isn't the most important country in the world.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 08:36
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 22:03:
Jongens jongens en meisjes, kunnen jullie allemaal argumenten geven wat er zo aantrekkelijk aan die taal is?
N-E-E, ik vind de taal zoals misschien al duidelijk was nl niet aantrekkelijk. Ik kan dus wel argumenten geven wat er niet aantrekkelijk is aan 'die taal', maar dat wil je niet weten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 20:11:
Ik vind het vak engels niet leuk. Waarom niet? Omdat het nogal makkelijk is. (dat krijg je als je alleen maar engels met je vriendje praat..)
De taal vind ik ook niet speciaal leuk, maar het is wel erg handig om deze te beheersen. Waarom wil je dit weten?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:01
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 22:12:
UK isn't the most important country in the world.
volgens mij heeft hij het ook over de Verenigde Staten.

Het probleem met de VS is dat ze zichzelf het belangrijkste land vinden, maar dat dat eigenlijk nergens op gebaseerd is. (en het feit dat ze zich met elk conflict waar ook ter wereld is een gevolg van die houding en niet de oorzaak)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:06
Dolores
Dolores is offline
Het vak Engels is NIET leuk!!! Gewoon omdat ik er niks van kan en altijd kutcijfers haal voor dat vak, en ik de taal qua klanken enzo ook niet mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
fractuur schreef op 03-12-2003 @ 22:11:
Engels is niet leuk. De taal is lelijk, en de grammatica is veel te moeilijk.
Wat vind je dan zo lelijk aan de taal en wat vind je zo moeilijk aan de grammatica? Grammaticaal gezien vind ik Frans moeilijker dan Engels. Een van de voordelen van het Engels is dat je voor de tweede persoon enkelvoud en de tweede en derde persoon meervoud dezelfde aanspreekvorm gebruikt, namelijk you. In het Nederlands heeft de tweede persoon enkelvoud de aanspreekvorm jij/jou, de tweede persoon meervoud heeft de aanspreekvorm jullie en de derde persoon meervoud heeft de aanspreekvorm u. Je hebt daar (net als in het Duits en Frans) dus voor iedere persoon een verschillende aanspreekvorm. Voor de werkwoordsvormen in het Engels geldt in dat verband iets soortgelijks. Bij de tweede persoon enkelvoud en de tweede en derde persoon meervoud zijn die ook hetzelfde, terwijl dat in het Nederlands, Duits en Frans weer niet het geval is. Iedere taal heeft wat dat betreft zijn voor- en nadelen.

@dionnetje: Heb je al eens overwogen om hulp te zoeken voor Engels, bijvoorbeeld door middel van bijlessen?

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:39
Verwijderd
Ik ben er zeker niet slecht in maar ik vind het eigenlijk een beetje saai. Vooral 'Milestones' is echt super saai!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 21:28
Konijn
Konijn is offline
Ik vind engels erg leuk! Ik ben er ook goed in, dus de lessen zelf vind ik vrij saai, maar ik vind de taal gewoon erg mooi, lange tijd heb ik gedacht dat ik t wilde studeren.
Vooral t brits en iers, schots etc.. eigenlijk alles behalve amerikaans.
Oud 04-12-2003, 22:33
Verwijderd
Of het leuk is of niet is meer gevoelsmatig dan dat je kan zeggen dat het op basis van een paar argumenten leuk is of niet.
Ik studeer Engels omdat ik me erin wou verdienen op gebied van Taal- en letterkunde, maar dat niet alleen, ook het cultuur en de denkwijze van de britten spreekt me aan. Dus je waarom het leuk is? Omdat ik raar ben misschien
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 11:22
Verwijderd
@mathfreak: Omdat ik hetzelfde vind als fractuur reageer ik ook maar. Het ging over Engels, niet over Frans (Frans is nog moeilijker nl, maar daar ging het dus niet over). Nederlands is makkelijk omdat je dat met de paplepel ingegoten krijgt, Engels niet. Engels (en ook Frans, voor het geval dat) is volgens mij geen fonetische taal en dat maakt het bv. voor mij zo'n moeilijke taal. En wat jij als voordeel noemt "Een van de voordelen van het Engels is dat je voor de tweede persoon enkelvoud en de tweede en derde persoon meervoud dezelfde aanspreekvorm gebruikt, namelijk you." kan ook juist een nadeel zijn, juist omdat dat in het Nederland anders is. (Ik vind dat dus eerder een nadeel dan een voordeel.) In de werkwoorden is een beetje een verband, maar je hebt weer zoveel uitzonderingen dat het verband weer totaal weg is. Verder zijn de regels met onvoltooid verleden tijd, voltooid verleden tijd, enz. zo ingewikkeld dat de regels veel te ingewikkeld zijn en je dus niet eens zo ver komt dat je wat aan die regelmaat hebt die er is. Om maar een paar dingen te noemen.

Tuurlijk heeft iedere taal zijn voor- en nadelen, maar daar ging het hier toch niet om? Het gaat hier om Engels, en oa fractuur en ik vinden Engels niet leuk om verschillende redenen. De nadelen van het Engels wegen bij ons dus kennelijk zwaarder dan de voordelen.

Over Frans ga ik het helemaal niet hebben, die taal zuigt compleet.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-12-2003 @ 12:22:
[BOver Frans ga ik het helemaal niet hebben, die taal zuigt compleet. [/B]
dat klopt, maar ik vind het nog wel iets makkelijker dan engels.
het is wel heel lastig, maar er zijn tenminste regels (en uitzonderingen ja).
bij Engels worden de helft van alle regels uitgelegd met 'dat moet je op je gevoel doen'.
tja... dan heb ik nog liever dat ik 20 regels en uitzonderingen uit m'n hoofd moet leren, dan dat ik het op m'n gevoel moet doen, aangezien ik daar heel veel fouten mee maak.

qua lezen vind ik Engels wél makkelijker dan Frans, aangezien ik wel veel woorden ken (meer dan bij Frans), maar spreken en vooral schrijven is een ramp.

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 12:07
Mani
Mani is offline
English is much more better than any other language even though I like learning as many languages as I can.

Its work is not ass complicated and the pronounciation of words and certaing letters is MUCH better than others. Come to think of it, I believe that I am better at it than I am at my mother tongue (which is not Dutch).
Oud 05-12-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 04-12-2003 @ 17:06:
Het vak Engels is NIET leuk!!! Gewoon omdat ik er niks van kan en altijd kutcijfers haal voor dat vak, en ik de taal qua klanken enzo ook niet mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:27
Gatara
Gatara is offline
Doubt that the stars are fire
Doubt that the sun doth move
Doubt truth to be a liar
but never doubt I love.

Nou, is dat niet sweet? Komt uit Hamlet van Shakespeare.

Maar voor de meer smeuiige (als in veel bloed vloeiende) verhalen verwijs ik naar MacBeth.

Anyway,
Engels is een leuk vak pas dan wanneer het je lukt om te gaan met de tijden als je vanuit het Nederlands naar het Engels vertaalt Ik denk dat dat het lastigste is binnen de Engelse taal.
Oud 05-12-2003, 20:00
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
@mathfreak: Omdat ik hetzelfde vind als fractuur reageer ik ook maar.
Nou, vooruit dan maar...

Citaat:
Het ging over Engels, niet over Frans.
Dat weet ik (ik kan ook lezen namelijk), maar het ging er mij om, om duidelijk te maken dat het Engels in bepaalde opzichten van andere talen zoals het Frans afwijkt, vandaar dat ik Frans er als voorbeeld bijhaalde om die verschillen aan te kunnen geven.

Citaat:
Engels (en ook Frans, voor het geval dat) is volgens mij geen fonetische taal en dat maakt het bv. voor mij zo'n moeilijke taal.
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat je dyslectisch bent?

Citaat:
En wat jij als voordeel noemt "Een van de voordelen van het Engels is dat je voor de tweede persoon enkelvoud en de tweede en derde persoon meervoud dezelfde aanspreekvorm gebruikt, namelijk you." kan ook juist een nadeel zijn, juist omdat dat in het Nederlands anders is. (Ik vind dat dus eerder een nadeel dan een voordeel.)
Het kan voor sommigen inderdaad een nadeel zijn en voor anderen weer een voordeel, maar dat is uiteraard per persoon verschillend.

Citaat:
In de werkwoorden is een beetje een verband, maar je hebt weer zoveel uitzonderingen dat het verband weer totaal weg is. Verder zijn de regels met onvoltooid verleden tijd, voltooid verleden tijd, enz. zo ingewikkeld dat de regels veel te ingewikkeld zijn en je dus niet eens zo ver komt dat je wat aan die regelmaat hebt die er is. Om maar een paar dingen te noemen.
Ik neem aan dat je hier van je eigen ervaringen uitgaat, maar in feite gaan die dingen ook op voor iemand uit het buitenland die zich de Nederlandse taal probeert eigen te maken.

Citaat:
Tuurlijk heeft iedere taal zijn voor- en nadelen, maar daar ging het hier toch niet om? Het gaat hier om Engels, en oa fractuur en ik vinden Engels niet leuk om verschillende redenen. De nadelen van het Engels wegen bij ons dus kennelijk zwaarder dan de voordelen.
Even een kleine nuancering van mijn kant: het ging jullie (inclusief de topicstarter) misschien niet om de voor- en nadelen van de taal, maar ik ben van mening dat dit wel degelijk een rol speelt als je aan wilt geven waarom een bepaalde taal je wel of niet aanspreekt. Ik weet dat het hier om Engels gaat (zie wat dat betreft mijn eerstgenoemde opmerking) en dat de nadelen daarvan bij jou en anderen zwaarder wegen dan de voordelen is me wat dat betreft ook duidelijk, maar ik wil je er (al is het misschien ten overvloede) wel even op wijzen dat ik anders tegen taal aankijk dan jij of anderen en er dus de voorkeur aan geef om een en ander op mijn manier te benaderen.

Citaat:
Over Frans ga ik het helemaal niet hebben, die taal zuigt compleet.
Dat is dan jouw mening, maar ik denk daar anders over.
*en ja, ik weet dat het daar in dit geval niet over gaat, voor het geval je dààr weer over meent te moeten beginnen... *

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 05-12-2003 @ 21:00:
Dat weet ik (ik kan ook lezen namelijk), maar het ging er mij om, om duidelijk te maken dat het Engels in bepaalde opzichten van andere talen zoals het Frans afwijkt, vandaar dat ik Frans er als voorbeeld bijhaalde om die verschillen aan te kunnen geven.
Gelukkig maar, zou rot wezen als je niet kon lezen.

Tuurlijk wijkt Engels van Frans af, alle talen wijken van elkaar af.

Citaat:
Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat je dyslectisch bent?
Dat zal er best mee te maken hebben dat ik het moeilijk vind, maar dat het geen fonetische taal is is een feit.

Citaat:
Het kan voor sommigen inderdaad een nadeel zijn en voor anderen weer een voordeel, maar dat is uiteraard per persoon verschillend.
Precies, dat wou ik daar dus ook duidelijk mee maken.

Citaat:
Ik neem aan dat je hier van je eigen ervaringen uitgaat, maar in feite gaan die dingen ook op voor iemand uit het buitenland die zich de Nederlandse taal probeert eigen te maken.
Je hoort mijn nergens zeggen dat het anders is.

Citaat:
maar ik wil je er (al is het misschien ten overvloede) wel even op wijzen dat ik anders tegen taal aankijk dan jij of anderen en er dus de voorkeur aan geef om een en ander op mijn manier te benaderen.
Daar was ik me voor jouw post gelukkig ook al volledig van op de hoogte.

Citaat:
Dat is dan jouw mening, maar ik denk daar anders over.
Dat is idd mijn mening.

Om er toch nog een beetje een ontopic post van te maken: Engels is een belangrijke taal, daarom vind ik het op zich wel handig om het bv te kunnen spreken, maar ik vind het nou ook weer niet van levensbelang. Ik woon in Nederland en ik verwacht dat ik daar ook de rest van m'n leven zal blijven wonen (en anders verhuis ik zeker niet naar een Engelstalig land ). Ik ben niet van plan internationaal werk te gaan doen, daar heb ik het dus ook niet heel erg voor nodig.

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 09:10.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 10:44
LangBaard
LangBaard is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 03-12-2003 @ 21:56:
OKe, kun je argumenten geven waarom engels zo leuk is. Wat trekt je zo in die taal?

Engelse taal vind ik meer diepgang hebben dan Nederlandse taal, dat merk ik vooral als ik boeken lees of conversaties met Engelse mensen houd.
Leuk is een taal niet te noemen, maar wat mij zo trekt is dat het internationaal veel gesproken wordt, dus je hebt er ook bij wijze van veel meer aan, aangezien ik ook veel naar het buitenland ga.

Edit: En natuurlijk films, vanzelfsprekend, Engels klinkt veel beter dan Nederlands IMO.

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 10:53
kast
kast is offline
Ik vind engels geen leuk vak, omdat het bij ons op school onnodig
moeilijk gemaakt word.

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 10:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-12-2003 @ 10:07:
Tuurlijk wijkt Engels van Frans af, alle talen wijken van elkaar af.
Dat gaat alleen op als het om talen in verschillende taalfamilies gaat. Nederlands, Duits en de Scandinavische talen Deens, Noors en Zweeds vallen onder de Germaanse talen, terwijl het Frans weer onder de Romaanse talen valt. Engels is weliswaar ook een Germaanse taal, maar heeft wel invloeden van andere talen, met name Latijn en Frans, waardoor het Engels weer in een aantal opzichten van de overige Germaanse talen afwijkt.

Citaat:
Dat zal er best mee te maken hebben dat ik het moeilijk vind, maar dat het geen fonetische taal is is een feit.
Dat is inderdaad zo, en ik zal dat ook niet ontkennen
*sterker nog, ik zou het niet eens durven... *

Citaat:
Precies, dat wou ik daar dus ook duidelijk mee maken.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens
*dus wat zeur je dan eigenlijk?*

Citaat:
Je hoort mij nergens zeggen dat het anders is.
Ik heb ook nooit beweerd dat ik dat wel deed, in ieder geval niet dat ik me kan herinneren, maar goed, ik stel voor om dat verder maar te laten rusten. Laten we het er bij wijze van compromis maar op houden dat ieder zo zijn of haar eigen voorkeuren heeft wat het gebruik van een bepaalde taal betreft.

Citaat:
Daar was ik me voor jouw post gelukkig ook al volledig van op de hoogte.
Mooi zo, dan hoef ik dat in ieder geval niet meer toe te lichten...

Citaat:
Dat is idd mijn mening.
En wàt voor een...

Citaat:
Om er toch nog een beetje een ontopic post van te maken: Engels is een belangrijke taal, daarom vind ik het op zich wel handig om het bv te kunnen spreken, maar ik vind het nou ook weer niet van levensbelang. Ik woon in Nederland en ik verwacht dat ik daar ook de rest van m'n leven zal blijven wonen.
Zo denk ik er ook over. Overigens is Engels voor mij gemakkelijker omdat ik thuis een aantal Engelstalige naslagwerken heb, en dus, doordat ik veel Engels lees, gewend ben om in het Engels te kunnen denken.

Citaat:
Ik ben niet van plan internationaal werk te gaan doen, daar heb ik het dus ook niet heel erg voor nodig.
Toen ik vorig jaar psychologisch werd getest, met het doel om voor mij een passende functie te vinden, was een van de mogelijke opties het doen van vertaalwerk, hetzij eenvoudig of (in verband met mijn wiskunde-achtergrond) meer specialistisch. Vooral dat laatste spreekt me op zich wel aan, evenals het schrijven van een Engelstalig boek over wiskunde overigens. Voorlopig moet ik het helaas met produktiewerk doen, in afwachting van een voor mij geschikte functie.

Laatst gewijzigd op 06-12-2003 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 06-12-2003 @ 11:54:
Dat gaat alleen op als het om talen in verschillende taalfamilies gaat. Nederlands, Duits en de Scandinavische talen Deens, Noors en Zweeds vallen onder de Germaanse talen, terwijl het Frans weer onder de Romaanse talen valt. Engels is weliswaar ook een Germaanse taal, maar heeft wel invloeden van andere talen, met name Latijn en Frans, waardoor het Engels weer in een aantal opzichten van de overige Germaanse talen afwijkt.
Ook talen uit verschillende taalfamilies verschillen van elkaar, anders was het allemaal dezelfde taal geweest.
Citaat:
*dus wat zeur je dan eigenlijk?*
Wie zeurt er nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten