Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien hecht jouw lijm niet aan glad plastic? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (wij hebben thuis nu tweesecondenlijm in een soort druppelaartje, dan komt er maar 1 druppel tegelijk uit en die krijg je eruit door op een knopje aan de zijkant te drukken, da's wel handig...) |
![]() |
||
Citaat:
Zouden ze er echt met een stopwatch bijzitten?? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of misschien dat mensen liever 2-seconden lijm hebben, omdat ze denken dat ze meer risico hebben op aan elkaar geplakte vingers bij 1-seconde lijm... ('Hmm... nou, als het mis gaat, hebben we in ieder geval nog een seconde om het te corrigeren!') Ennehm, bij de meeste seconde-lijmen moet je de twee voorwerpen toch nog steeds een paar minuten stevig op elkaar houden? |
![]() |
|
'k Werk in ijzerhandel, dus 'k verkoop die dingen.
Het antwoord is: De dop van een tube seconde lijm hecht niet goed genoeg aan de lijm. (kracht)lijm werkt op het principe dat beide te lijmen oppervlakken een beetje worden 'gesmolten' als het ware, waarbij dus in principe een las onstaat tussen beide oppervlakken. Daarom kun je bijvoorbeeld met sommige secondelijmen geen mineralen aan elkaar lijmen. De dop is gemaakt van gehard PolyVinylChloride samen met een werkend bestanddeel, hetgeen ervoor zorgt dat de stalen tube geen las kan maken met de dop. De dop lost wel op (en plakt dus vast), maar de las is dermate slap dat deze met weinig kracht verbroken kan worden. Daarom zit er bijvoorbeeld wel lijm vastgehecht aan de dop. PS als je je vingers aan elkaar hebt gesecondelijmd, kun je deze vrij eenvoudig lostrekken. Mij is het iig ook gelukt. Je vel gaat er overigens bij een dergelijke poging wel af.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Die lijm van de pattex ofzo, die troep die veel aangeprezen wordt werkt eigenlijk best slecht.
Stiekem kan je het beste naar het kruidgat gaan, en daar lijm voor van die nepnagels kopen. Dat is stiekem hele goede lijm, maar met een of ander prutserig etiketje erop geplakt. Discusseer ook eens over de gevolgen als ik een paar liter van dat soort spul over je heen gegooid heb.. (en ja, ook in je gezicht).
|
![]() |
|
lijm hard pas op als het in aanraking komt met zuurstof. Als je de dop er goed opdraait kan er dus geen zuurstof meer bij en word hij dus niet hard.
Als je de dop er niet goed op draait gaat het wel fout... ik spreek niet uit ervaring hoor...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|