Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 18:34
Some
Some is offline
Hoi hoiii ik heb een vraagje....

Kun je een verkering hebben met iemand ZONDER dat je van diegene houdt???

Ik bedoel als je veel naar je vriend(in) gaat, er blijft slapen, er leuke dingen meedoet, er mee zoent, en er sex mee hebt houd je toch van diegene ??? Of waar ligt die grens?? Wanneer houd je nou ECHT van iemand?

Als je een verkering heb zonder dat je van diegene houdt neem je hem of haar toch in de maling of niet?? Dan doe je het toch meer omdat JIJ het leuk vind om met hem of haar er leuke dingen mee te doen, en er sex mee te hebben en er mee te zoenen?

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 18:44
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
Sommige mensen hebben ook een vriend(in) om het vriend(in) hebben en niet de persoon en dat is best wel triest

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 18:49.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:29
ZIJ
ZIJ is offline
Verliefd zijn is iets anders dan houden van. Na verloop van tijd gaat de verliefdheid vaak weg (gedeeltelijk), en maakt plaats voor het houden van. Als dat genoeg is, blijf je bij elkaar, anders gaat het fout.

Ik vind houden van als je echt, oprecht, om elkaar geeft en je op je gemak voelt bij elkaar, en elkaar ook alles kunt vertellen, zonder dat je je ergens voor hoeft te schamen. Dit kan heel lang duren, maar het kan ook snel gaan. Ik ben verliefd. Maar ik houd ook, nu al, van mijn vriend. Het zit gewoon goed, dat merk je.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:22
MoonWolf
MoonWolf is offline
Nou, op dit moment heb ik een relatie (net een paar weken pas). En ik denk dat ik nog niet kan zeggen dat ik echt van hem hou, ja ik vind hem ontzettend leuk.
Maar voel me zoals ZIJ zegt bijvoorbeeld me nog niet helemaal op mn gemak bij hem, het is nog allemaal heel nieuw en durf dingen nog niet goed te zeggen.

Maar ik vind het heel normaal dat ik nu nog niet van hem hou, omdat ik er vanuit ga dat dat nog wel komt.

En opzich denk ik niet dat je iemand voor de gek houdt als je met iemand hebt waar je niet van houdt omdat er nou eenmaal mensen zijn die dat ook normaal vinden (ok meestal zijn die mensen nog jong en willen niet echt een vaste relatie). Maar het gebeurd.

En je zegt dat als je niet van iemand houdt maar er wel alle dingen mee doet je die gene voor de gek houdt en het meer voor jezelf doet (altans zo begreep ik het). Maar je doet het toch altijd voor jezelf?

En de grens is heel erg lastig te stellen, denk dat je zo iets inderdaad op een gegeven moment inderdaad gewoon merkt en dan moeten denk ik de kenmerken die ZIJ zegt aanwezig zijn (voor mij althans).
Oud 10-12-2003, 20:57
jet
jet is offline
bij mij is t denk ik netandersom... ik hou wel van mn vriend maar ben niet echt verliefd op m.

maar houden van is zo'n relatief begrip... de een zegt het ok al na 1 week en de ander pas na een half jaar, tis maar net wat jij er onder verstaat en wat het voor jou waard is. Voor mij is het iets heel bijzonders... maar ik denk dat het wel een tijdje kan duren voordat je van iemand houd.
Oud 10-12-2003, 21:01
Last Resort
Last Resort is offline
kan wel denk ik, maar zie er het nut niet van in
Oud 11-12-2003, 09:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet iedereen heeft verkering om dezelfde reden. Sommige mensen hebben alleen verkering omdat iemand wel makkelijk te krijgen was en al hun vriendin bezet waren en hij/zij er anders zo allenig bij stond... Weer anderen gaat het alleen om de seks. En die hebben dus seks met hun vriend(in), niet omdat ze van die persoon houden, maar omdat ze graag seks hebben, en dit is een makkelijke manier.... En dan heb je nog de mensen die verkering hebben omdat juist die ene persoon zo speciaal en lief is.
Als dat laatste het geval is, denk ik niet dat je in het begin meteen van 'houden van' kunt spreken. Dat moet opgebouwd worden. Je kunt stapelverliefd zijn op iemand, maar als je deze nog niet zo heel lang (en goed) kent, zul je waarschijnlijk -nog- niet van hem/haar houden.
Ik zou geen relatie kunnen hebben zonder gevoelens. Ik ben echt stapelgek op mijn vriend om wie hij is, en daarom hou ik intussen ook echt van hem.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:50
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
In het begin van een relatie hou ik nog niet van mijn vriend denk ik, dan ben ik verliefd op hem. Dat houden van komt meestal wat later!
Oud 11-12-2003, 18:24
Verwijderd
Ja, je kunt wel verkering met iemand hebben ook al hou je niet van hem.. In het begin van de verkering houd je toch niet direct van iemand?! Ik vind het ook heel schijnheilig als een jongen na een weekje verkering al tegen mij zegt: ik hou van je.. dat kan niet na zo'n korte tijd.. Houden van moet groeien. Maar als je na een paar maanden gewoon nog bij m bent, voor je eigen plezier en je houdt niet echt van hem, dan is het niet serieus. Dan gaat het je gewoon om verkering hebben en hou je hem, maar ook jezelf voor de gek..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
CharlotteRooz schreef op 11-12-2003 @ 19:24:
Ja, je kunt wel verkering met iemand hebben ook al hou je niet van hem.. In het begin van de verkering houd je toch niet direct van iemand?! Ik vind het ook heel schijnheilig als een jongen na een weekje verkering al tegen mij zegt: ik hou van je.. dat kan niet na zo'n korte tijd.. Houden van moet groeien. Maar als je na een paar maanden gewoon nog bij m bent, voor je eigen plezier en je houdt niet echt van hem, dan is het niet serieus. Dan gaat het je gewoon om verkering hebben en hou je hem, maar ook jezelf voor de gek..
Ik schreef eens op Psychologie:
"Liefde is slechts een woord met een interpretatie, overgelaten aan de willekeur van de omstandigheden. Als iemand zo -het hier bovenstaande- zijn heil wil zoeken, dan is dat zijn goed recht.
Een mens heeft in principe geen liefde nodig. Of een mens zonder contact -of in ieder geval wederhoor- kan is een andere vraag. Seneca zei immers -in parafrase-:"zoek een vriend, liefst 3, maar vind je 'r geen dan is dat ook goed. De mens heeft aan zichzelf al genoeg.""

Ik heb 'r nogal moeite mee om te zeggen dat ik van iemand houdt en dus lijkt het af en toe nogal inhoudsloos. Maar, nogmaals, de grens is moeilijk te trekken. 'Houden van' heeft altijd wel een kern van waarheid in zich.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 08:24
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
ZIJ schreef op 10-12-2003 @ 20:29:
Verliefd zijn is iets anders dan houden van. Na verloop van tijd gaat de verliefdheid vaak weg (gedeeltelijk), en maakt plaats voor het houden van. Als dat genoeg is, blijf je bij elkaar, anders gaat het fout.

Ik vind houden van als je echt, oprecht, om elkaar geeft en je op je gemak voelt bij elkaar, en elkaar ook alles kunt vertellen, zonder dat je je ergens voor hoeft te schamen. Dit kan heel lang duren, maar het kan ook snel gaan. Ik ben verliefd. Maar ik houd ook, nu al, van mijn vriend. Het zit gewoon goed, dat merk je.
totally agree.

ik denk dat je ook zelf wel voelt of je van elkaar houdt. er is niet echt een grens tussen verliefd zijn en echt houden van elkaar.
dat komt gewoon ineens en dat voel je vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 09:32
Optima
Optima is offline
houden van is een stadium apart

mijn relaties beginnen met affectie en verliefdheid, en natuurlijk een hoge dosis lichamelijk aantrekkingskracht. Op een gegeven moment is die endorfine rush afgelopen, en moet je beslissen of je van die persoon houdt, of dat het gewoon een leuke verliefdheid was.

Die keuze, of die bewustwording, is houden van, iets compleet anders dan verliefdheid.

dus ja, je kunt een relatie hebben zonder van iemand te houden, amar dit is meestal in het beginstadium van 1-2 maanden.
Reageren

Regels voor berichten