Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2003, 17:05
JJzD
JJzD is offline
Hoi,

ik heb besloten een nieuwe telefoon te gaan kopen maar had een aantal eisen. Ik kwam zelf op de Siemens S55 uit, maar wilde weten ofdat dat een goed plan zou zijn.

Ik ben op zoek naar:
- Bluetooth
- Ir Poort
- Relatief klein
- Goed te combineren met copmputer en PDA
- Zakelijk gebruik.
- GPRS
- Kleurenscherm

Voldoet de S55 hier aan?
(Wel qua objectieve eisen inderdaad maar zijn er valkuilen dat er dingen niet lekker werken of andere fouten?)

Verder zag ik ook nog dat Telfort relatief goedkoop is en hoor er goede verhalen over. In het begin van dat tijdperk had ik dezelfde provider en had geen enkele problemen, maar toen woonde ik in de randstad.
Nu woon ik in Wageningen en is het van heel groot belang goed bereikbaar te zijn.
Verder wil ik ook op langer termijn met mijn pda/laptop kunnen internetten. Zou dat mogelijk zijn met enkel die telefoon en een telfort 100 min abbonnement?
Oud 29-11-2003, 17:52
Verwijderd
Het kan wel, en gprs is bij telfort redelijk goedkoop. Maar toch... die s55 is niet echt een leuk toestel (oud, slecht kleurenscherm)

Je kan beter denken aan de Sony Ericsson t610 of z600.

Hoe het bereik is in wageningen is weet ik niet, dat kan je het beste vragen aan iemand die telfort heeft en in wageningen woont
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:57
hi
hi is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-11-2003 @ 18:52:
Het kan wel, en gprs is bij telfort redelijk goedkoop. Maar toch... die s55 is niet echt een leuk toestel (oud, slecht kleurenscherm)

Je kan beter denken aan de Sony Ericsson t610 of z600.

Hoe het bereik is in wageningen is weet ik niet, dat kan je het beste vragen aan iemand die telfort heeft en in wageningen woont
hmm t610 of z600 zijn zoals ik geinformeerd ben een duur toestel in vergelijking met s55. Het zal dus een wat duurder abonnementje worden of bijbetaling met Telfort 100 abonnementje
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 18:06
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
hi schreef op 29-11-2003 @ 18:57:
hmm t610 of z600 zijn zoals ik geinformeerd ben een duur toestel in vergelijking met s55. Het zal dus een wat duurder abonnementje worden of bijbetaling met Telfort 100 abonnementje
precies
dat is ook mijn overweging
dan zit je aan een telfort 200 abbonnement voor 10 € meer per maand.
en eigenlijk is 100 minuten al teveel.
daarnaast gebruik ik dat ding alleen om te bellen en heb ik voor de echte zaken mijn laptop of pda wel bij me.
Oud 30-11-2003, 16:17
Orion16
Orion16 is offline
Je kunt natuurlijk ook overwegen om de SE t68i erbij te nemen, goedkoper dan een T610, maar mét bluetooth, infrarood, PIM & PDA functies.. Ik heb 'm zelf ook ik vind het een prima foontje, je moet je natuurlijk wel realiseren dat-ie een gedateerd kleurenscherm heeft (256 kleuren maar toch het beste in zijn soort) en geen polyfone beltonen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:57
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-11-2003 @ 17:17:
Je kunt natuurlijk ook overwegen om de SE t68i erbij te nemen, goedkoper dan een T610, maar mét bluetooth, infrarood, PIM & PDA functies.. Ik heb 'm zelf ook ik vind het een prima foontje, je moet je natuurlijk wel realiseren dat-ie een gedateerd kleurenscherm heeft (256 kleuren maar toch het beste in zijn soort) en geen polyfone beltonen.
dank je wel dat is ook zeker een goede optie.
ik vraag me all1 af of je in het adresboek ook emailadressen enzo kwijt kan. Verder ben ik blij dat er geen camera opzit want dan betaal je er ook niet voor. Voor foto's koop ik er toch al een digitale camera naast.

en synchroniseert hij met outlook of met een eigen gemaakt programma? DSit omdat de rest van mijn spullen rondom outlook werken.

Verder is hij voor zakerlijk gebruik dus polyfoon klinkt absoluut niet en heb ik voor kleurenscherm mijn andere electronica wel bij me.
Oud 30-11-2003, 17:13
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
JJzD schreef op 30-11-2003 @ 17:57:
dank je wel dat is ook zeker een goede optie.
ik vraag me all1 af of je in het adresboek ook emailadressen enzo kwijt kan. Verder ben ik blij dat er geen camera opzit want dan betaal je er ook niet voor. Voor foto's koop ik er toch al een digitale camera naast.

en synchroniseert hij met outlook of met een eigen gemaakt programma? DSit omdat de rest van mijn spullen rondom outlook werken.

Verder is hij voor zakerlijk gebruik dus polyfoon klinkt absoluut niet en heb ik voor kleurenscherm mijn andere electronica wel bij me.
M'n T68i sychroniseerd met Outlook en wat ook erg leuk is dat je zonder speciale telefoonsoftware allerlei dingetjes naar je telefoon kunt sturen via bluetooth of infrarood; beltonen, plaatjes, contactgegevens etc.

In het telefoonboek zelf kun je e-mail adressen, fax-adressen, titel en naam van het bedrijf opslaan. Verder natuurlijk vaste en variabele wektijd, timer, stopwatch, EMS, MMS, 1mb intern geheugen, kalender en organiser functie. Ideaal zakelijk foontje dus, en als je niet van het blauw/witte uiterlijk houdt kun je 'm ook in het grijs krijgen. Erg mooi, ik heb 'm zelf ook zo.

Ik ben ook te spreken over de standbytijd; 1.5 week is normaal. De beltonen zijn luid genoeg, vrijdag en zaterdag op de HCC kon ik m'n telefoon nog goed genoeg horen en voelen (trilfunctie) toen ik gebeld werd.

Bluetooth is natuurlijk ook ideaal om handsfree mee te bellen er zijn een hoop bluetooth-carkits te krijgen.

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:15
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-11-2003 @ 18:13:
M'n T68i sychroniseerd met Outlook en wat ook erg leuk is dat je zonder speciale telefoonsoftware allerlei dingetjes naar je telefoon kunt sturen via bluetooth of infrarood; beltonen, plaatjes, contactgegevens etc.

In het telefoonboek zelf kun je e-mail adressen, fax-adressen, titel en naam van het bedrijf opslaan. Ideaal zakelijk foontje dus, en als je niet van het blauw/witte uiterlijk houdt kun je 'm ook in het grijs krijgen. Erg mooi, ik heb 'm zelf ook zo.

Ik ben ook te spreken over de standbytijd; 1.5 week is normaal.

Bluetooth is natuurlijk ook ideaal om handsfree mee te bellen er zijn een hoop bluetooth-carkits te krijgen.

[afbeelding]

[afbeelding]
hij ziet er erg goed uit.
ik denk dat ik inderdaad voor deze telefoon ga, hij is namelijk ook goedkoper dan de siemens
Oud 30-11-2003, 17:18
Orion16
Orion16 is offline
okay GPRS heeft-ie natuurlijk ook. En je kunt er je e-mail mee checken (imap en pop3!!!!) mocht je telefoonabonnement dat toelaten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:24
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-11-2003 @ 18:18:
okay GPRS heeft-ie natuurlijk ook. En je kunt er je e-mail mee checken (imap en pop3!!!!) mocht je telefoonabonnement dat toelaten.
hoe bedoel je toelaten?
weet je hoedat dat zit met telfort 100 min?
en uberhaupt met gprs en telfort?
ik wil er namelijk mee op internet kunnen als ik bij een klant zit.
moet ik daar nog speciaal abbonnement voor afsluiten?
en wat weet je over het bereik van telfort?

*gaat maar even de telfortsite goed bekijken*
Oud 30-11-2003, 17:32
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
JJzD schreef op 30-11-2003 @ 18:24:
hoe bedoel je toelaten?
weet je hoedat dat zit met telfort 100 min?
en uberhaupt met gprs en telfort?
ik wil er namelijk mee op internet kunnen als ik bij een klant zit.
moet ik daar nog speciaal abbonnement voor afsluiten?
en wat weet je over het bereik van telfort?

*gaat maar even de telfortsite goed bekijken*
Als Telfort jou de mogelijkheid biedt om te e-mailen en GPRS te gebruiken.. maar dat moet wel met een abonnement!! Een vriend van me heeft t-mobile, ook 100 min. geloof ik en hij GPRS't, mailt, MMS't, EMS't, SMS't en belt zich suf, dus het kan allemaal
In zijn geval zit het allemaal in zijn abonnement inbegrepen, behalve dat MMS'en, ik geloof dat hij nu 25 euro per maand betaald incl. 5 euro voor t-zones. Maargoe, het werkt

Over t-mobile ben ik best te spreken, hier in het boerengat waar ik woon heeft hij vol bereik, of er moet toevallig een t-mobile mast staan hier in de buurt.. Vodafone en KPN is qua bereik iets minder hier dan t-mobile, het ligt ook er maar net aan waar je woont. In de stad heb je altijd vol bereik. Ik moet wel zeggen dat t-mobile goedkoop is, goedkoper dan vodafone en KPN, maar het bereik is wel OK. Beter dan telfort... Heb ik nare ervaringen mee, bereik is hier heel erg slecht en viel telkens weg..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 17:35
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-11-2003 @ 18:32:
Als Telfort jou de mogelijkheid biedt om te e-mailen en GPRS te gebruiken.. maar dat moet wel met een abonnement!! Een vriend van me heeft t-mobile, ook 100 min. geloof ik en hij GPRS't, mailt, MMS't, EMS't, SMS't en belt zich suf, dus het kan allemaal
In zijn geval zit het allemaal in zijn abonnement inbegrepen, behalve dat MMS'en, ik geloof dat hij nu 25 euro per maand betaald incl. 5 euro voor t-zones. Maargoe, het werkt

Over t-mobile ben ik best te spreken, hier in het boerengat waar ik woon heeft hij vol bereik, of er moet toevallig een t-mobile mast staan hier in de buurt.. Vodafone en KPN is qua bereik iets minder hier dan t-mobile, het ligt ook er maar net aan waar je woont. In de stad heb je altijd vol bereik. Ik moet wel zeggen dat t-mobile goedkoop is, goedkoper dan vodafone en KPN, maar het bereik is wel OK. Beter dan telfort... Heb ik nare ervaringen mee, bereik is hier heel erg slecht en viel telkens weg..
op de site stond gewoon standaard tarief van 1,50 Per mb.
heel netjes want ik hoef enkel wat emailtjes te checken en versturen.

Ik heb ook wel weer slechte verhalen ocver T-mobile gehoord en goede over telfort.
Ik hoor hier heel goede dus ik denk dat de dekking hier wel goed is.
Ik denk dat ik gewoon de gok moet nemen en doen. Op de site staat goed bereik all1 op de veluwe niet, maar daar wil ik ook niet bereikt worden.
bedankt voor de info
Oud 30-11-2003, 18:19
Martin
Martin is offline
de T68i heb ik ook, maar ik raad mensen af om die telefoon te kopen.

Mijn telefoon is inmiddels al 4 keer kapot gegaan (normaal gebruik). Nu heb ik weer dezelfde gekregen, maar hij werkt tot nu toe nog goed. Zelf de verkoopster in de winkel durfde geen T68i`s meer te verkopen omdat dit type zo vaak naar de haaien gaat....

Je kan dan beter voor een nieuwer, ander type SE gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:31
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Martin schreef op 30-11-2003 @ 19:19:

Mijn telefoon is inmiddels al 4 keer kapot gegaan (normaal gebruik). Nu heb ik weer dezelfde gekregen, maar hij werkt tot nu toe nog goed. Zelf de verkoopster in de winkel durfde geen T68i`s meer te verkopen omdat dit type zo vaak naar de haaien gaat....

hmm nooit last van gehad.. En het lijkt me sterk dat SE (topmerk) zo'n brak type op de markt brengt, of het is een firmwarekwestie, want er zijn ook nieuwe types T68i's de eerste generatie had misschien last van vervelende dingetjes. De TS vind de T610 /z600 te duur (ja, duh, die had ik hem anders ook wel aangeraden )

Aan de andere kant heb ík vaak gehoord dat die vervloekte Nokia's vaak terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:32
JJzD
JJzD is offline
Citaat:

in de gebruikersgroepen wordt er verder geen melding van gemaakt dus miss had je pech?
Oud 30-11-2003, 18:40
Orion16
Orion16 is offline
Iedere telefoon heeft wel plussen en minnen, de ene gebruiker vind het ronduit kut en de ander is er in de wolken mee, ik zou even op Kieskeurig kijken
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:40
Martin
Martin is offline
Citaat:
JJzD schreef op 30-11-2003 @ 19:32:
in de gebruikersgroepen wordt er verder geen melding van gemaakt dus miss had je pech?
Het lijkt er idd sterk op

Maar een kennis van mij heeft ook een t68i met kuren..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:47
Koen
Koen is offline
Enige nadeel aan de T68i vind ik de vrij trage menu's. T610 is iets sneller, en heeft natuurlijk een geiler schermpje dan de 68i. Ben zelf erg tevreden over de T610 maar de 68i is volgens mij ook best een goede telefoon. Zou laatstgenoemde nemen indien je de T610 te duur vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 30-11-2003 @ 20:47:
Enige nadeel aan de T68i vind ik de vrij trage menu's. T610 is iets sneller, en heeft natuurlijk een geiler schermpje dan de 68i. Ben zelf erg tevreden over de T610 maar de 68i is volgens mij ook best een goede telefoon. Zou laatstgenoemde nemen indien je de T610 te duur vindt.
De z600 heeft pas een mooi scherm enige nadeel aan de t610 zijn de covers, die zijn niet normaal te verwisselen en kosten in de winkel 55 euro (inclusief montage) bij een webshop 40 (zonder montage) is toch wel veel centjes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 17:46
Orion16
Orion16 is offline
Voor een echt mooie telefoon hoeft helemaal geen covers verwisseld te worden, ipv. die Nokia-troep daarintegen.. Maar dat zijn toch allemaal lelijke telefoons.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:34
hi
hi is offline
Citaat:

Helaas ging die t68i bij een vriend van mij ook stuk. (na een half jaar)

Telfort GPRS schijnt relatief goedkoop te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:03
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
hi schreef op 04-12-2003 @ 20:34:
Helaas ging die t68i bij een vriend van mij ook stuk. (na een half jaar)

Telfort GPRS schijnt relatief goedkoop te zijn.
Ai.. M'n T68i doet het nog best ik heb hem al meer dan een jaar.. Alhoewel, T68i... ik heb gewoon een T68 met T68i software
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 02-12-2003 @ 18:46:
Voor een echt mooie telefoon hoeft helemaal geen covers verwisseld te worden, ipv. die Nokia-troep daarintegen.. Maar dat zijn toch allemaal lelijke telefoons.
Wat heb jij toch tegen Nokia? D'r zijn ik weet niet hoeveel mensen met een Nokia die er hartstikke tevreden mee zijn... we geilen tenslotte niet allemaal op telefoons met 40-stemmige polyfone ringtones, ingebouwde camera's met 323432x zoom en 256.000 kleuren-schermen.

En dan nog, "lelijk" is relatief... wat jij lelijk vindt kan een ander schitterend vinden.
Oud 07-12-2003, 12:36
Allstar
Allstar is offline
Ik heb een Nokia 6100 icm Telfort 100, en ik ben er zeer te spreken over.
Enige nadeel van de 6100 is dat er geen bluetooth op zit.

En wat Telfort betreft, ik heb altijd volop bereik (ik woon in de buurt van Arnhem).

Wappen valt trouwens ook onder je belbundel.
Oud 07-12-2003, 21:00
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-12-2003 @ 21:15:
Wat heb jij toch tegen Nokia? D'r zijn ik weet niet hoeveel mensen met een Nokia die er hartstikke tevreden mee zijn... we geilen tenslotte niet allemaal op telefoons met 40-stemmige polyfone ringtones, ingebouwde camera's met 323432x zoom en 256.000 kleuren-schermen.

En dan nog, "lelijk" is relatief... wat jij lelijk vindt kan een ander schitterend vinden.
Nokia is gewoon troep, achterhaalde technologie. Met moeite hebben ze afscheid kunnen nemen van de 4096-kleuren STN displays om overstappen op 65k wat de meeste fabrikanten nu doen.. en 4-toons polyfoon is ook erg slecht in vergelijking wat Samsung doet met 40-toons poly. En die lelijkheid van Nokia dan.. Ze kunnen best wat designmodelletjes in productie zetten maar niet de hele productielijn, kijk nou toch eens.. Dan richt Nokia zich meer op een bepaalde doelgroep met zulke vaag-ogende telefoons, denk je zelf ook niet? Wat jammer is want de Nokia 8910i is gewoon übergeil, maar verouderd

Nokia 3200

Nokia 7200

Nokia 3650 a.k.a 'the brick'

Nokia 8910i

Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 21:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten