Hoi, ik heb een probleempje met het GRUB bootmenu van (redhat) Linux. Ik heb een PC met daarin een 30gb harddisk die is partitioneerd in 1x 7gb voor Windows 98' en 1x 23gb voor Windows XP. Dit is IDE-0, aangegeven in de BIOS..
Ik heb echter ook nog een verwisselbare harddisk van 13gb met daarop Redhat Linux 9.0. (IDE-1 in de BIOS)
Het booten gaat helemaal goed als de verwisselbare harddisk erin zit, ik laat 'm opstarten van IDE-0 en mijn bootmenu komt in beeld en kan ik kiezen tussen Linux en multiboot Windows 98 / XP.
Totdat ik de verwisselbare schijf eruit haal, dan heb ik aan de hele PC dus niks meer. Als ik dan start vanaf IDE-0 terwijl IDE-1 er niet inzit komt-ie met de melding dat het GRUB bootmenu niet gevonden kan worden. Terwijl Linux op IDE-1 staat! Maar toch heeft-ie een soort opstartsector op IDE-0 gezet, maar dat werkt dus niet als IDE-1 er niet inzit.
Wat ik dus wil:
In de BIOS stel ik de bootvolgorde zo in:
1. cd-rom
2. IDE-1
3. IDE-0
Dus als IDE-1 er niet inzit met Redhat erop dan boot-ie gewoon verder van IDE-0, waar Windows XP en 98 opstaat. Anders gaat-ie direct van IDE-1 booten, dus ik wil dat GRUB bootmenu helemaal niet hebben. Op het moment als ik IDE-1 eruit heb kan ik dus niet booten van IDE-0 omdat-ie dan zeurt om het bootmenu op IDE-1 wat eruit is gegooid.
Linux experts, hoe los ik dit op? Zonder mijn Windows XP / 98 opnieuw te installeren