Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat we best van dat compactbeleid afkunnen, als het mogelijk is om in het gooi en dat soort rijkeluis gebieden golfvelden aan te leggen, kunnen we die ruimte beter besteden voor sociale woningbouw, zodat er aan het woningtekort gewerkt kan worden.
Wel vind ik het belangrijk om te zeggen dat we de natuurgebieden zo laten als ze zijn, maar daarbuiten is er idd nog genoeg ruimte |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom zouden we villa's afbreken? Een koe heeft 10 keer zoveel ruimte als een mens in Nederland. Er is nog 80% groen. Binnen de bebouwde kom wordt alles totaal geasfalteerd. Als je de bebouwde kom nou eens weglaat en zorgt dat er in de leefgebeiden meer groen komt, dan kun je toch nog veel groen hebben in Nederland, en dan leeft de mens ook in wat meer groen. En natuurlijk bepaalde reservaten (biesbos) lekker ongerept laten.
|
![]() |
|
je mag momenteel niet meer dan 50% van je erf bebouwen, het probleem zit hem erin dat mensen 4mx3m aan tegeltjes een mooie tuin vinden! Nederlanders zijn hun groene vingers kwijt en maken zelf lelijke tuinen en gaan dan zeuren dat het grauw is.
Trouwens, Nederland is niet 'vol' maar 'druk', of nog beter 'gezellig'. Maar in Eindhoven zitten we met het probleem dat de gemeente alsmaar mooie bossen kapt om wijken te bouwen met lelijk huizen met een nog lelijker straatbeeld. Veel van deze (te) dure huizen staan leeg, terwijl er een groot tekort is aan goedkope woningen voor studenten en minder bedeelden. We hebben heir zat ruimte, maar omdat we alleen geld uitgeven aan wijken met dure huizen en geen geld.aandacht besteden aan goedkopere huizen worden dit allemaal grauwe buurten. |
![]() |
|
Ik vind het zo jammer dat iedereen altijd maar meer wil bouwen. Wat extiction zei: die stukjes natuur vind ik ook wel wat hebben.
Persoonlijk geloof ik ook niet echt in het aanleggen van meer wegen. Je verplaatst het probleem alleen maar naar de toekomst. Het zorgt alleen maar voor dat nog meer mensen gaan autorijden, tot dat ook de nieuwe weg weer vol staan. Dan kan je beter naar andere mogelijkheden kijken, zoals het aantrekkelijker maken van openbaar vervoer. Alleen dit is alweer redelijk offtopic, sorry.
|
Er is nog meeer dan genoeg ruimte. Tevens voor uitbreiding van de wegen e.d.
In twente (nederland) wordt alles op elkaar gepropt en mag alleen op bepaalde gedeelte gebouwd worden. Net iets over de grens mag overal doorgebouwd worden, en het prijzenverschil breidt flink uit, tot soms wel een half keer zoveel. Daarbij komt iedereen aan met "ik wil groen behouden", dat kan ook perfect in combinatie met bebouwing. Dat kan door verplichte grote tuinen (slechts een deel van je landgoed mag bebouwd worden) alswel riante stads/dorpparken. Alswel nog steeds een heel groot deel puur ongeschonden natuur laten zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |