Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 18:32
Asperientje
Asperientje is offline
Dag mensen, ik wist het niet zeker maar ik denk dat het hier thuishoort..

Nou het zit zo.. Ken een "meisje" (26 jaar) die woont in eindhoven en kent een meisje (15 jaar) die in bergen op zoom woont via chat (ze zijn beiden bi en ouders weten het niet) Ik noem ze ff bergenaar en eindhoven ok? (denk niet dat ze het leuk vinden als ik hun namen hier ff ga noemen)
Maar eindhoven is 2 weken terug bij bergenaar thuis geweest, voor het eerst, en het bleek leuk te zijn en dat bergenaarse ouders nix van hebben gemerkt dat ze bi waren.

Een week erna bleek de vader van Bergenaar liefdesbrieven gevonden te hebben en dus achtergekomen is dat Bergenaar Bi/Les is --> bond en blauw geslagen..

Bergenaar vertelt Eindhoven dat ze OF van huis weg gaat lopen OF zelfmoord gaat plegen. Dus hierop zegt Eindhoven dat ze tijdelijk in mag trekken, waarna ze mij belt om raad te vragen. Ik heb gezegd dat ze daar problemen mee kan krijgen en dat ze opgepakt kan worden, dat ze als pedo wordt gezien (nee ze hebben nix) omdat Bergenaar nog maar 15 jaar is..

Maar Bergenaar komt dus naar Eindhoven toe, ze wordt met de trein "opgehaald" door een ander lesmeid (Amsterdammer) die ze via chat (??) kent en gaat samen met haar naar eindhoven om haar bij Eindhoven achter te laten zeg maar...

Toen zij onderweg waren zeg maar had Eindhoven mij gebeld van Bergenaar komt zometeen ga ze ophalen bla bla bla.. Zei ze dat ze tijdelijk kon blijven en dat ze zelf daar grote problemen mee kon krijgen. Ik heb der gezegd dat ze als eerste Bergenaar naar een ziekenhuis moest brengen voor controle of ze in orde was, en dat ze volgende dag naar een maatschappelijk werkster moesten gaan om raad te vragen, zodat die vader van Bergenaar haar geen kwaad meer kon doen..

Maar wat hebben die *sukkels* gedaan.. Gelijk op de dag dat Bergenaar in Eindhoven was hebben ze (weet nie hoe) met haar moeder gepraat en die moeder had haar beloofd dat ze alleen zou komen naar Eindhoven om te praten en dat ze der zorgen maakte. Maar ze beloofde dus dat ze zonder haar man zou komen. Die sukkels bellen mij niet om raad te vragen, spreken ze gewoon af met die vrouw

Nou die vrouw komt met haar man naar hun toe en die vader slaat en scheldt Bergenaar en scheldt amsterdammer voor Kutpot enz..midden op station..
Politie komt er bij enz. maar die man die dient net nog geen klacht in. Dat was geluk hebben..

Maar dat meisje, Bergenaar, werd dus meegesleurd naar bergen op zoom en haar tel is afgepakt enz, en ze komt niet meer op msn enz heb ik gehoord..

Kijk, ik ken haar niet, paar keer via Eindhoven op msn gesproken..maar.. Ik wil haar helpen. Niet omdat ik ook bi ben ofzo, ik ben Hetero (kunnen mensen denken omdat ik haar wil helpen omdat ze als mij is ofzo..) maar.. Ik kan haar alleen opgaan zoeken (heb haar adres gevonden via via, handig dat mensen uit bergen op zoom bij mij op school zitten ) en doen net of ik een klasgenoot ofzo van haar ben, en proberen haar onder 4 ogen te spreken *me kan goed toneel spelen* en haar raad geven dat ze het echt zelf moet doen. Ik vind dat ze naar haar huisarts ofzo moet gaan en daar om hulp vragen, dat ze wordt verwezen naar *jeugdzorg* ofzo.. er zijn wel wat meer organisaties die jongeren met problemen helpen enz.
Maar ze moet daar echt weg, want anders blijft er niets meer van haar over..

Nu wil ik jullie vragen of der mensen zijn die mij raad kunnen geven wat ik haar nog meer kan vertellen..
Ik voel me een beetje verplicht om haar te gaan helpen, want heb via Eindhoven gehoord dat al haar "maatjes" haar hebben laten stikken zodat ze zelf geen problemen zouden krijgen.. En zelfs Eindhoven vertelde dat ze Bergenaar zou blokken op msn en contact zou verbreken enz.. Heb der toen wel duidelijk gemaakt wat ik dan van zo'n iemand vind en dat ze dan mij ook maar moest blokken.. Ik ben van mening dat vriendschap niet alleen in goede tijden nodig is, maar juist in slechte tijden.. en als je in slechte tijden je vriendin laat stikken.. (ok ze heeft wel geholpen maar ze heeft dom gehandeld.. en komt ze pas erna raad aan mij vragen van wat hadden we beter kunnen doen enz.. ) dat dat voor mij ook niet hoeft dan die vriendschap van die persoon..

Maar .. ik ben het kwijtgeraakt..kdwaal af.. Volgen jullie het nog..?

Maar als je wilt reageren dan kan dat hier, of anders via mail: Asperientje85@hotmail.com

*Nog bedankt voor het lezen van mijn "korte" verhaal..*

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 18:41
Multilot
Multilot is offline
Jezus wat een verhaal...
Ik volg de helft maar...
Ken je dat meisje wel echt? Als ik alleen dit verhaal hoor, komt het over alsof ze gewoon om aandacht wil vragen. Jij kent haar nauwelijks. En als haar problemen echt zijn, moet ze daarmee professionele hulp gaan zoeken, anders word jij er ook nog in betrokken...

Goed, dit hoort niet op contact denk ik
Oud 05-12-2003, 19:06
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-12-2003 @ 19:41:
Jezus wat een verhaal...
Ik volg de helft maar...
Ken je dat meisje wel echt? Als ik alleen dit verhaal hoor, komt het over alsof ze gewoon om aandacht wil vragen. Jij kent haar nauwelijks. En als haar problemen echt zijn, moet ze daarmee professionele hulp gaan zoeken, anders word jij er ook nog in betrokken...

Goed, dit hoort niet op contact denk ik
*k was der al bang voor dat jullie het niet meer zouden volgen.. *

Ik ken dat meisje wel, maar 1 keer gezien, 2 keer ofzo via tel gesproken en op msn dan.. En ik weet zeker dat ze niet "faked" daar ben ik gewoon zeker van.

En dat ze zelf professionele hulp moet zoeken, daar ben ik het helemaal met je eens. Maar ze moet een zet krijgen, want ze weet daar helemaal nix van!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:09
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-12-2003 @ 20:01:
uiteraard
Nou, als het zo bedoeld is..
Ik probeer hier iemand gewoon te helpen ( ik mag haar eigenlijk niet eens!! ) Maar ze heeft op jonge leeftijd al met dit te maken, ze is bond en blauw geslagen en het bleek in het ziekenhuis dat ze een lichte hersensschudding had. Al haar vrienden hebben har gedumpt.. IK vind dat ik haar niet aan haar "lot" over mag laten..

Ik heb nu me twijfels of jullie het wel zo serieus lezen en opvatten als dat ik bedoeld had..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:14
Multilot
Multilot is offline
Jij mag dat meisje niet... Waarom zou je haar dan helpen als ze er zelf ook mee in de problemen kunt komen...

Je kunt je wel een wereldverbeteraar voelen, er een zijn is nog veel moeilijker... Laat haar hulp gaan zoeken.
Oud 05-12-2003, 19:14
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
sjek schreef op 05-12-2003 @ 19:42:
neej ik volg er vrij weinig van meid....

sopmmige mensen maken echt een drama van sommige dingen
Maar hoezo drama.. Vind je dit normaal, "dagelijks" dan??

Die vader is turks en moeder komt uit syrie, die ouders zijn islamitisch.. Ik neem aan dat je weet dat die mensen dat niet zomaar accepteren..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:17
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-12-2003 @ 20:14:
Jij mag dat meisje niet... Waarom zou je haar dan helpen als ze er zelf ook mee in de problemen kunt komen...

Je kunt je wel een wereldverbeteraar voelen, er een zijn is nog veel moeilijker... Laat haar hulp gaan zoeken.
Dat ik haar niet mag, betekent niet dat ik haar niet ga helpen, dat terwijl al haar vrienden haar gedumpt hebben..

EN ik voel me niet als een wereldverbeteraar.. al komt het zo over bij jullie..

En op "laat haar hulp gaan zoeken" ... DAT ben ik ook van plan *lees tekst maar nog eens*

Al heb ik nix aan je tekst, toch bedankt voor het reageren..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:18
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 05-12-2003 @ 20:17:
Dat ik haar niet mag, betekent niet dat ik haar niet ga helpen, dat terwijl al haar vrienden haar gedumpt hebben..

EN ik voel me niet als een wereldverbeteraar.. al komt het zo over bij jullie..

En op "laat haar hulp gaan zoeken" ... DAT ben ik ook van plan *lees tekst maar nog eens*

Al heb ik nix aan je tekst, toch bedankt voor het reageren..
Nog een keer die hele onbegrijpelijke lap?!?!
No thanks

Succes ermee
Oud 05-12-2003, 19:28
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-12-2003 @ 20:18:
Nog een keer die hele onbegrijpelijke lap?!?!
No thanks

Succes ermee
Haha..*humor*
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 20:01
Quiana
Quiana is offline
Dit past meer op Psychologie denk ik.
Oud 05-12-2003, 20:17
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Quiana schreef op 05-12-2003 @ 21:01:
Dit past meer op Psychologie denk ik.
Vind je..?

Owkee.. Jij bent de baas!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 20:45
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
omg. ik woon vlakbij Bergen op Zoom.
maargoed, dat terzijde.
is er geen manier waarop je dat meisje uit BoZ bij haar ouders weg kan krijgen. het moet toch niet mogelijk zijn dat haar vader haar ongestraft verrot slaat.. ?
misschien kun je eens met een deskundige op dat gebied praten, kinderbescherming bellen oid. of ze uit huis geplaatst kan worden.
al zou ik dat wel eerst overleggen met het meisje zelf, je weet misschien niet de gehele situatie en hoe zij er zelf over denkt / wat zij wil. ik zou zeggen, praat met dat meisje, en, indien ze dat wil hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 21:31
Prime Evil
Prime Evil is offline
Well, ik herken het wel in zekere mate. Echter, ik hoop dat je je beseft dat je je er alleen maar rot om gaat of kan voelen. Als je het mij vraagt is het rot genoeg hoor, daar niet van, maar je kunt volgens mij niet bij iedereen stil gaan staan. Als je voelt dat je iets concreets kunt doen wat haar helpt: graag. Maar als je niet weet wat je moet doen, en eigenlijk heb je geen verwantschap met die persoon, tja. Dan kun je, imo, beter afstappen van het idee dat jíj de barmahrtige samaritaan moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 11:09
Fantôme
Fantôme is offline
er bestaat toch ook zo'n nummer waar je (kinder)mishandeling kan melden? (ook als je het niet zeker weet).
misschien zou je daar eens heen kunnen bellen, en dat zij jou verder helpen, of het verder proberen op te lossen?
xxx
Oud 06-12-2003, 11:29
Charlottetje
Charlottetje is offline
(waarom moet jij eindhoven eigenlijk bij alles raad geven? Kan ze zelf niet bedenken wat ze het beste kan doen. Als zij bij alles mensen om raad moet vragen en er van uit moet gaan dat die mensen het wel weten is dat wel een beetje raar, maar goed, daar gaat het nu niet om)

Ik zou niet weten hoe jij berger kunt helpen. Daar naartoe gaan lijkt mij geen zin hebben als ik al het bovenstaande lees.
Ze zit nog op school, dus kan het beste naar een vertrouwenspersoon gaan. Die hebben als het goed is een opleiding gehad om goed met mensen om te kunnen gaan. Dat is de makkelijkste/simpelste/meest laagdrempellige stap die ze kan nemen. Vertel haar dat. Zorg er eventueel ook voor dat je haar een telefoonnummer en adres geeft van maatschappelijk werk of opvanghuizen, zodat ze daar naartoe kan. Ze zal het uiteindelijk toch echt zelf moeten beslissen. Een extra betweter heeft ze echt niets aan, sorry. Succes
Oud 06-12-2003, 14:43
Asperientje
Asperientje is offline
@ charlottetje:
Omdat ze eerst kwam vragen van wat moet ik doen, geef me raad. Ze is wel 26 jaar, maar gedraagt (en handelt) als een puber. Ik zeg niet dat ze ALLES aan mij moet vragen, maar dit is belangrijk, het gaat om de veiligheid van "Bergenaar", en ze handeld *dom* (mijn mening)... En aangezien ik eerst 2 sec denk (wat zij niet doet) voordat ik iets zeg of doe, heeft ze er wat aan. Wanneer ze pas raad aan mij vraagt wanneer het laat is.. *flip ik* dan moet ze het maar helemaal niet doen...

Begrijp je me een beetje?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 14:52
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 05-12-2003 @ 22:31:
Well, ik herken het wel in zekere mate. Echter, ik hoop dat je je beseft dat je je er alleen maar rot om gaat of kan voelen. Als je het mij vraagt is het rot genoeg hoor, daar niet van, maar je kunt volgens mij niet bij iedereen stil gaan staan. Als je voelt dat je iets concreets kunt doen wat haar helpt: graag. Maar als je niet weet wat je moet doen, en eigenlijk heb je geen verwantschap met die persoon, tja. Dan kun je, imo, beter afstappen van het idee dat jíj de barmahrtige samaritaan moet zijn.
De reden dat ik haar wil helpen is omdat ze der nu echt alleen voor staat, al haar "vriendinnen" hebben haar gedumpt.. en die vader ken ik via via en heb niet veel goeds over hem gehoord..

Maar om juist te kunnen handelen moet ik haar even spreken, hoe het nu thuis gaat en wat ze der zelf van vindt..
Pas daarna kan ik zeggen van "het beste kun je dit dit en dit doen.."
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 14:41
Verwijderd
-> l&r
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 15:01
Verwijderd
Moeilijk, ik denk dat je haar wel kan e-mailen. MIsschien kan ze die e-mail bijvoorbeeld op school lezen. Vraag haar wat ze zelf wil enzo
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 16:38
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-12-2003 @ 16:01:
Moeilijk, ik denk dat je haar wel kan e-mailen. MIsschien kan ze die e-mail bijvoorbeeld op school lezen. Vraag haar wat ze zelf wil enzo
Ik denk niet dat ze op inet mag...
Maar haar "toekomstige vriendin" heb ik gesproken en zij zei dat ze maandag (morgen) naar Bergenaar gaat.. Ik weet niet hoe ze haar wil bereiken, want ze weet niet waar ze woont en waar ze op school zit..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 16:50
Xerxes
Xerxes is offline
Ik zou zowel 'Eindhovenaar' als 'Bergenaar' hulp laten zoeken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 17:00
Asperientje
Asperientje is offline
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 18:28
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 05-12-2003 @ 19:32:

Nou het zit zo.. Ken een "meisje" (26 jaar) die woont in eindhoven en kent een meisje (15 jaar) die in bergen op zoom woont via chat (ze zijn beiden bi en ouders weten het niet) Ik noem ze ff bergenaar en eindhoven ok? (denk niet dat ze het leuk vinden als ik hun namen hier ff ga noemen)
Maar eindhoven is 2 weken terug bij bergenaar thuis geweest, voor het eerst, en het bleek leuk te zijn en dat bergenaarse ouders nix van hebben gemerkt dat ze bi waren.

Een week erna bleek de vader van Bergenaar liefdesbrieven gevonden te hebben en dus achtergekomen is dat Bergenaar Bi/Les is --> bond en blauw geslagen..

Bergenaar vertelt Eindhoven dat ze OF van huis weg gaat lopen OF zelfmoord gaat plegen. Dus hierop zegt Eindhoven dat ze tijdelijk in mag trekken, waarna ze mij belt om raad te vragen. Ik heb gezegd dat ze daar problemen mee kan krijgen en dat ze opgepakt kan worden, dat ze als pedo wordt gezien (nee ze hebben nix) omdat Bergenaar nog maar 15 jaar is..

Maar Bergenaar komt dus naar Eindhoven toe, ze wordt met de trein "opgehaald" door een ander lesmeid (Amsterdammer) die ze via chat (??) kent en gaat samen met haar naar eindhoven om haar bij Eindhoven achter te laten zeg maar...

Toen zij onderweg waren zeg maar had Eindhoven mij gebeld van Bergenaar komt zometeen ga ze ophalen bla bla bla.. Zei ze dat ze tijdelijk kon blijven en dat ze zelf daar grote problemen mee kon krijgen. Ik heb der gezegd dat ze als eerste Bergenaar naar een ziekenhuis moest brengen voor controle of ze in orde was, en dat ze volgende dag naar een maatschappelijk werkster moesten gaan om raad te vragen, zodat die vader van Bergenaar haar geen kwaad meer kon doen..

Maar wat hebben die *sukkels* gedaan.. Gelijk op de dag dat Bergenaar in Eindhoven was hebben ze (weet nie hoe) met haar moeder gepraat en die moeder had haar beloofd dat ze alleen zou komen naar Eindhoven om te praten en dat ze der zorgen maakte. Maar ze beloofde dus dat ze zonder haar man zou komen. Die sukkels bellen mij niet om raad te vragen, spreken ze gewoon af met die vrouw

Nou die vrouw komt met haar man naar hun toe en die vader slaat en scheldt Bergenaar en scheldt amsterdammer voor Kutpot enz..midden op station..
Politie komt er bij enz. maar die man die dient net nog geen klacht in. Dat was geluk hebben..

Maar dat meisje, Bergenaar, werd dus meegesleurd naar bergen op zoom en haar tel is afgepakt enz, en ze komt niet meer op msn enz heb ik gehoord..

Kijk, ik ken haar niet, paar keer via Eindhoven op msn gesproken..maar.. Ik wil haar helpen. Niet omdat ik ook bi ben ofzo, ik ben Hetero (kunnen mensen denken omdat ik haar wil helpen omdat ze als mij is ofzo..) maar.. Ik kan haar alleen opgaan zoeken (heb haar adres gevonden via via, handig dat mensen uit bergen op zoom bij mij op school zitten ) en doen net of ik een klasgenoot ofzo van haar ben, en proberen haar onder 4 ogen te spreken *me kan goed toneel spelen* en haar raad geven dat ze het echt zelf moet doen. Ik vind dat ze naar haar huisarts ofzo moet gaan en daar om hulp vragen, dat ze wordt verwezen naar *jeugdzorg* ofzo.. er zijn wel wat meer organisaties die jongeren met problemen helpen enz.

Nu wil ik jullie vragen of der mensen zijn die mij raad kunnen geven wat ik haar nog meer kan vertellen..
Ik voel me een beetje verplicht om haar te gaan helpen, want heb via Eindhoven gehoord dat al haar "maatjes" haar hebben laten stikken zodat ze zelf geen problemen zouden krijgen.. En zelfs Eindhoven vertelde dat ze Bergenaar zou blokken op msn en contact zou verbreken enz.. Heb der toen wel duidelijk gemaakt wat ik dan van zo'n iemand vind en dat ze dan mij ook maar moest blokken.. Ik ben van mening dat vriendschap niet alleen in goede tijden nodig is, maar juist in slechte tijden.. en als je in slechte tijden je vriendin laat stikken.. (ok ze heeft wel geholpen maar ze heeft dom gehandeld.. en komt ze pas erna raad aan mij vragen van wat hadden we beter kunnen doen enz.. ) dat dat voor mij ook niet hoeft dan die vriendschap van die persoon..

Maar als je wilt reageren dan kan dat hier, of anders via mail: Asperientje85@hotmail.com

Dit zie je toch alleen in films?!
No offence maar dit is een beetje een klassiek dramafilm verhaal.

Dit is een lastige. Als de vader haar echt bont en blauw geslagen heeft (er is nogal een verschil tussen slaan en slaan) is hij zelf strafbaar. Het is aleen een risico om daarmee naar de politie te stappen omdat hij dan ook een aanklacht in zou kunnen dienen tegen Eindhoven wegens ontvoering en pedofilie.

Hoe lang is dit geleden. Hij kan namelijk de pedofilie niet bewijzen als bergenaar haar sporen goed heeft gewist (logs deleten etc.) en de ontvoering al helemaal niet want ze is inmiddels weer thuis. Probleem is echter dat jullie de mishandeling ook niet hard kunnen bewijzen.

Ik weet het niet zeker hoor. Jullie hadden iig meteen naar de politie moeten gaan toen hij haar de erste keer had geslagen.
Contact zoeken met een maatschappelijk werker is sowieso een goed idee.
Oud 08-12-2003, 10:17
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 07-12-2003 @ 19:28:
Dit zie je toch alleen in films?!
No offence maar dit is een beetje een klassiek dramafilm verhaal.

Dit is een lastige. Als de vader haar echt bont en blauw geslagen heeft (er is nogal een verschil tussen slaan en slaan) is hij zelf strafbaar. Het is aleen een risico om daarmee naar de politie te stappen omdat hij dan ook een aanklacht in zou kunnen dienen tegen Eindhoven wegens ontvoering en pedofilie.

Hoe lang is dit geleden. Hij kan namelijk de pedofilie niet bewijzen als bergenaar haar sporen goed heeft gewist (logs deleten etc.) en de ontvoering al helemaal niet want ze is inmiddels weer thuis. Probleem is echter dat jullie de mishandeling ook niet hard kunnen bewijzen.

Ik weet het niet zeker hoor. Jullie hadden iig meteen naar de politie moeten gaan toen hij haar de erste keer had geslagen.
Contact zoeken met een maatschappelijk werker is sowieso een goed idee.
nou, dat van het bewijzen van mishandeling..
Ze zijn in Eindhoven naar een ziekenhuis gegaan, en daar is ze onderzocht en bleek dat ze een lichte hersensschudding had. Dus is het wel te bewijzen..toch?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 10:29
morgainemanson
morgainemanson is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 05-12-2003 @ 19:32:

je hart volgen is het enige wat ik je kan adviseren veel succes
Oud 08-12-2003, 10:30
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
morgainemanson schreef op 08-12-2003 @ 11:29:
je hart volgen is het enige wat ik je kan adviseren veel succes
Dank je wel .. (K)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 10:42
funkypunk
funkypunk is offline
het is niet jou zaak, maar ik heb respect dat je het je aantrekt en probeerd te helpen, weinig mensen zouden tegenwoordig veel moeite (willen) doen voor een ander. ik denk dat je moet proberen contact te krijgen met dat meisje en anders met hetzelfde veraal gewoon naar Jeugdzorg/jeugdbescherming stappen voor advies. geef dan niet naam/ades van dat meisje, je moet niet zomaar jeugdzorg oid er op afsturen dat a veel onnodige ellende veroorzaken. ouders moeten niet slaan, maar je hebt natuurlijk neit gezien hoe ernstig het was, maar vaak kost het ook wat tijd bij ouders om geaardheid van hun kinderen te accepteren. (maar ik weet dus neit of die vader het meisje ernstig mishandeld heeft want daarvoor zou geen excuus geldig zijn, maar dat hangt ook af van het feit of hij haar vaker heeft geslagen...)
oke, dit was mijn onduidelijke verhaal. succes! ik kon jouw verhaal wel volgen
Oud 08-12-2003, 12:41
PardonMe
PardonMe is offline
uhmzz ik weet niet hoor, maar dat meisje zal toch zelf hulp moeten zoeken om eruit te komen.
Ik vind het heel lief van je dat je haar wilt helpen enzo, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand het niet zo fijn vindt als een bijna-vreemde zich in diens zaken gaat mengen.. Want dat alles is best wel persoonlijk..

Als ik je stuk zo lees krijg ik het idee dat je vastbesloten bent om haar daar bij haar ouders weg te halen en dat je je voor jezelf het idee hebt dat jij degene bent die haar moet helpen.
Heel erg nobel van je, maar weet je zeker dat ze ècht weg wil? Misschien zou een goed gesprek met haar ouders haar wel verder helpen.

mijn advies; ik zou me niet te snel met mijn neus in andermans zaken steken..
Zeker niet als je die persoon nauwelijks kent..

Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe ernstig de zaak is enzo..
Maar als je haar dan toch perse wil helpen dan zou ik eens contact met haar zoeken en er met haar over praten; wat wil ze echt, zou ze bij haar ouders weg willen, zou ze willen proberen te praten met haar ouders? Wil ze aangifte doen.. blablabla..

Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 14:27
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 08-12-2003 @ 11:17:
nou, dat van het bewijzen van mishandeling..
Ze zijn in Eindhoven naar een ziekenhuis gegaan, en daar is ze onderzocht en bleek dat ze een lichte hersensschudding had. Dus is het wel te bewijzen..toch?
Ja, je kunt wel bewijzen DAT ze is mishandels, maar niet wie hat heeft gedaan. Dit is een geval van haar woord teen het zijne.
Reageren

Regels voor berichten