Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 14:32
deathz0rz
deathz0rz is offline
hoe kan ik de upstream van eMule cappen/disablen zonder dat mijn downstream er last van heeft? Vanwege mijn verbinding (1500/128 kbit/s) heb ik er namelijk ontzettend veel last van tijdens (lees: is het onmogelijk om te) het surfen. Ik heb zonealarm (kan aan een pro versie komen mocht dat nodig zijn), en ik kan ook nog wel ergens porten blocken. hopelijk kan iemand mij uit mijn lijden verlossen

mocht dit illegaal zijn, close dit topic dan maar
Oud 09-12-2003, 14:38
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 09-12-2003 @ 15:32:
hoe kan ik de upstream van eMule cappen/disablen zonder dat mijn downstream er last van heeft? Vanwege mijn verbinding (1500/128 kbit/s) heb ik er namelijk ontzettend veel last van tijdens (lees: is het onmogelijk om te) het surfen. Ik heb zonealarm (kan aan een pro versie komen mocht dat nodig zijn), en ik kan ook nog wel ergens porten blocken. hopelijk kan iemand mij uit mijn lijden verlossen

mocht dit illegaal zijn, close dit topic dan maar

(ook chello? )

je kan via 't menu je upload cappen (in Kb/s), zet je die op 10, kun je ongelimiteerd downloaden, echter. zodra je je upload lager dan 10 Kb/s zet, moet je download er ook aan geloven. Ikzelf heb 'm altijd op 10 Kb/s staan, en dan kan ik nog gewoon lekker internetten. Als ik niet achter de PC zit zet ik 'm op 16 Kb/s
Oud 09-12-2003, 14:43
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
dafelix schreef op 09-12-2003 @ 15:38:
(ook chello? )
ja

Citaat:
dafelix schreef op 09-12-2003 @ 15:38:
je kan via 't menu je upload cappen (in Kb/s), zet je die op 10, kun je ongelimiteerd downloaden, echter. zodra je je upload lager dan 10 Kb/s zet, moet je download er ook aan geloven. Ikzelf heb 'm altijd op 10 Kb/s staan, en dan kan ik nog gewoon lekker internetten. Als ik niet achter de PC zit zet ik 'm op 16 Kb/s
ja, dat doe ik nu, maar ik heb er nog last van, en mijn vader ook (misschien is dat het probleem wel). dan blijft er namelijk zeg maar nog 1.5KBps over pp (hoger dan 13KBps kom ik niet).
Oud 09-12-2003, 14:47
Koen
Koen is offline
Emule is een typisch voorbeeld van ratio sharing; hoe meer je upped, hoe meer je downt. Veel uppen betekent veel credits, betekent vooraan in de rij komen bij queues en meer snelheid krijgen.

Daar is weinig aan te veranderen, behalve een andere internet ISP geven die wel een fatsoenlijke upstream biedt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 14:50
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Koen schreef op 09-12-2003 @ 15:47:
Emule is een typisch voorbeeld van ratio sharing; hoe meer je upped, hoe meer je downt. Veel uppen betekent veel credits, betekent vooraan in de rij komen bij queues en meer snelheid krijgen.

Daar is weinig aan te veranderen, behalve een andere internet ISP geven die wel een fatsoenlijke upstream biedt.
het is gewoon een oneerlijk protocol...
Oud 09-12-2003, 14:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 09-12-2003 @ 15:50:
Mwoah, waarom? Het is toch logisch dat je meer recht op downstream hebt als je wat kan doen voor andere gebruikers?

Je hebt daardoor alleen vrij weinig aan 't programma als je kabel hebt, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 15:11
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Koen schreef op 09-12-2003 @ 15:52:
Mwoah, waarom? Het is toch logisch dat je meer recht op downstream hebt als je wat kan doen voor andere gebruikers?
ja, maar ik kan er toch ook niks aan doen dat ik zon lage upstream en zon hoge downstream heb?

Citaat:
Koen schreef op 09-12-2003 @ 15:52:
Je hebt daardoor alleen vrij weinig aan 't programma als je kabel hebt, dat wel.
daar moeten ze dan dus rekening mee gaan houden

maar, to the point, iemand nog suggesties?
Oud 09-12-2003, 15:40
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 09-12-2003 @ 16:11:
ja, maar ik kan er toch ook niks aan doen dat ik zon lage upstream en zon hoge downstream heb?

daar moeten ze dan dus rekening mee gaan houden

maar, to the point, iemand nog suggesties?

*iewl* leechmod *iewl*

maar zodra je daar eenmaal mee bent betrapt krijg je van niemand meer wat, dus ik denk dat je er mee moet leren leven

(PS: ik haal hierzelf wel 16 Kb/s, dus hou ik opzich genoeg over. Als je eenmaal flink wat credits hebt gehaald blijft je download op full )
Oud 09-12-2003, 16:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 09-12-2003 @ 15:50:
Nee KaZaA is eerlijk wou je zeggen, sharen om mee te doen, zo werkt het. Kom nou.

Je zet je upload maar op 8KB/s en je download op 4*8=32KB/s. Je upload disablen via mods is gewoon lame. Sowieso mis je dan de credits.

Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-12-2003 @ 17:25:
4*8=24KB/s

rekenwonder
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:57
deathz0rz
deathz0rz is offline