Advertentie | |
|
![]() |
|
Had je beter die aldi-pc kunnen halen! Deze videokaart is iid niet geweldig, maar dr zit wel erg veel DDR-ram in!
Moet dit zo'n 'mega-pc' voorstellen? - heel veel geheugen - snelle proc - videokaart met 256mb (issie nog langzaam, maarja)
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat ik me zelft altijd afvraag bij dit soort pc's is wat voor merk de hardware is die wordt gebruikt. Een gigabyte noname geheugen zou ik zo inruilen voor 512mb geheugen van een goed merk. Het zelfde geld voor de hd en moederbord. Als het allemaal een beetje acceptabele merken zijn denk ik dat je geen slechte koop zult doen met deze pc. Al hoewel je goedkoper uit zal zijn als je een dergelijke computer zelf in elkaar zet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Voor €1300 excl. monitor vind ik het geeneens zo'n mooie config, want dit is wel érg veel geld. Daar heb je een mooie Athlon 64 voor met ultrasnelle videokaart. Want als je geen gamer bent koop je natuurlijk nooit zo'n snel systeem. Dan nog zou ik nooit het snelste kopen, want daarmee betaal je naar verhouding veels te veel. Draadloze wielmuis, klinkt goedkoop; voor gamen niet goed geschikt. Alleen MX700 en MX900 doen het naar mijn mening redelijk goed, maar er is veel draadloze rommel op de markt. Vooral voor gamen is dat funest. Zoals gezegd is die videokaart erg karig. Dat videogeheugen is om mensen te paaien die weinig verstand van computers hebben en overhaast zo'n ding kopen, zonder zich goed te laten informeren. Verder zie ik nergens merken en types erbij staan. Dus een duidelijk oordeel valt niet te geven. Wel dat ik het erg veel geld vind, en ik zeker weer dat je voor dat geld iets véél beters kunt krijgen.
|
![]() |
Ik wil hem trouwens gebruiken voor Multimedia dingen. Foto/videobewerking, 3d modelen, photoshoppen enz. Maar nu ik toch een nieuwe pc ga kopen wil ik er ook op kunnen gamen. Verder wil ik er gewoon weer een tijd mee voort kunnen.
Op die pc die ik hierboven heb vernoemd zitten aan de voorkant ook redelijk veel inputs zoals usb, firewire, cinch stereo aansluiting, line in, hoofdtelefoon en volgens mij ook video in. Dit vind ik erg handig en wil ik ook echt aan de voorkant hebben aangezien de achterkant van mn pc lastig te bereiken is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo'n front panel kun je ook voor een euro of 40 in laten bouwen, dus om op grond daarvan nou deze pc te kopen...
Ik denk dat je beter kunt doen wat Enlightenment zegt. Als zo'n frontpanel voor jou zo belangrijk is laat je die er ook even inbouwen voor ongeveer 40 euro, klaar is je pc. Voor 1300 euro zou je bijna 2 van dit soort pc's kunnen kopen, dus als je computer verouderd is koop je gewoon weer een nieuwe of upgrade je. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt bij veel winkels zelf een pc samenstellen die zij dan voor je assembleren. Uiteraard kun je je bij diezelfde winkels vaak ook laten adviseren of hier even advies vragen.
![]() Ik heb overigens veel goeds gehoord over http://www.pc-center.nl/ en zelf eens een systeempje daar samengesteld, het is vrij eenvoudig. |
![]() |
||
Citaat:
http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012 Hier zie je drie hardwarelijstjes. Ik raad het middelste systeem aan, excl. monitor komt dat neer op €685. Specificaties in het kort: AMD 3000+ 512MB DDR/400 Infineon Moederbord met Serial ATA, FSB/400, DDR/400 en 8x USB2 Maxtor 160GB Serial ATA 7200rpm 8MB cache ATi Radeon 9600 Pro 128MB (400/400 clock) LiteOn 52/32/52 CD-brander Miditower met 350W voeding, Blue LED front, front USB connectoren én front audio. ![]()
||
![]() |
Citaat:
En wat ik ook graag wil is een video+audio in aan de voorkant dus een gele, rode en witte ingang. Dan heb ik nog een vraag. Op het plaatje van die kast zie je verschillende poorten aan de voorkant. Daarbij zitten ook wat grote sleuven. Is het mogelijk dat 1 daarvan voor een minidisc is, of is dat nog niet op de markt? |
![]() |
|||
Citaat:
Processor is nagenoeg gelijk (iets sneller). Jouw processor heeft 133/533MHz FSB (en dus niet 800MHz). De 3000+ die in het lijstje staat heeft een nieuwe 200/400MHz FSB. Ook wordt er denk ik sneller geheugen gebruikt. Heb je een stuk snellere videokaart en snellere hardeschijf. Daarintegen heeft deze PC (van fluffles.net) geen DVD-brander en 'slechts' 512MB ram (mediamarkt PC heeft 1024MB). Ook heeft hij features die je wellicht niet gebruikt, zoals Firewire, WiFi, 56K modem en de Flash cardreader. De prijs is met €685 echter bijna de helft van de €1300 kostende PC die jij noemde. Beide zonder monitor. Citaat:
Minidisc connector zul je niet tegenkomen nee, maar werkt dat niet gewoon met USB dan? Uiteraard heb je 2 USB poorten op het front (voor digicam en portable media player) en tevens 6 op de achterkant (voor muis, toetsenbord, printer, scanner, joystick, etc).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Multiplier * FSB = kloksnelheid 5,75 * 533 = 3065MHz 3,75 * 800 = 3000MHz Een 3.06GHz P4 is dus eentje met 133/533MHz FSB.
||
Citaat:
Je stuude een PM met de vraag of ik soortgelijke onderdelen bij de MyCom kan zoeken. MyCom is echter erg duur, als je dan toch onderdelen doet, raad ik je dat aan bij een echte webshop te doen, zoals www.funcomputers.de of www.gistron.com
||
![]() |
Citaat:
In de pm vroeg ik ook of het mogelijk was om via die tv input op een pc de beelden van een analoge filmcamera te caputeren..zou je die vraag nog even kunnen beantwoorden? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|