Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2003, 18:37
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik ben zelf niet paranormaal begaafd (gelukkig), maar heb wel altijd de angst dat er iemand om me heen is die wel paranormaal begaafd is en die mijn gedachten zal lezen. Is die angst terecht? Zal iemand die gedachten kan lezen altijd van ieder willekeurig persoon automatisch de gedachten oppikken? Zo niet, kan iemand als ie expres mijn gedachten zou willen lezen dat kunnen doen?
Advertentie
Oud 13-10-2003, 20:53
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
ik weet wel wat mensen elkaar boodschappen kunnen sturen door telepathy, maar dan is de een ook echt bezig met zenden en de ander met vangen, (denk dan aan een kleur of een fruitsoort ofzo) dus niet meteen complete gedachten of emoties...

dat gaat al weer een stuk verder, dus dan moeten ze zegmaar "inbreken" , dat is als een stuk moeilijker dan het hiervoorgenoemde voorbeeld.

het kan vast wel... maar dan heb je met een zeer professionele persoon te maken, maar wees daar maar niet al te bang voor...

Kortom: het is een vrij land dus denk lekker wat je wilt, en niemand kan er van meesnoepen
Oud 13-10-2003, 21:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Die angst is idd terecht. Al zijn er weinig die geneog geofend hebben om niet gerichte zuivere gedachte fatsoenlijk kunnen "lezen".
Oud 13-10-2003, 21:17
lifeafterdeath
Citaat:
Fade of Light schreef op 13-10-2003 @ 22:02:
Die angst is idd terecht. Al zijn er weinig die geneog geofend hebben om niet gerichte zuivere gedachte fatsoenlijk kunnen "lezen".
beter kan het niet samengevat worden
Oud 14-10-2003, 20:09
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Maar stel dat je in een drukke straat loopt, weet zo iemand die gedachten kan lezen dan ook van wie hij 'nu weer een gedachte in zijn hoofd hoort'?
Oud 14-10-2003, 21:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 13-10-2003 @ 22:17:
beter kan het niet samengevat worden
ik hoop wel met minder typfouten
Oud 14-10-2003, 21:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 14-10-2003 @ 21:09:
Maar stel dat je in een drukke straat loopt, weet zo iemand die gedachten kan lezen dan ook van wie hij 'nu weer een gedachte in zijn hoofd hoort'?
veel naturals met telepathie worden gek, omdat ze dingen 'horen'... Een dubieus spel tussen schizofrenie (stemmen in je hoofd?) en telepathie is het gevolg. Psychologen en wetenschap houden het natuurlijk altijd bij het eerste.

Je kan het overigens wel blokken.
Oud 14-10-2003, 22:02
Bludjinni
Bludjinni is offline
Oppervlaktegedachtes vangt iedereen van iedereen op: zelfs jij ontvangt weleens de gedachtes van iemand op. Misschien heb je eens meegemaakt dat jij en een vriend van je precies op het zelfde moment hetzelfde zeiden bijvoorbeeld. Denk je echt dat dat toeval is? Van ALLE dingen die je kan zeggen zeg je uitgerekend dát ene tegelijkertijd.
Maar te zien aan je posts had je geen idee dat ook jij gedachtes ontving. Leg me dan maar es uit waarom anderen opeens wél zouden weten dat het niet hun eigen gedachtes zijn.
Zoals eerder in deze posts genoemd kunnen veel telepaths wel weten wanneer gedachtes de hunne zijn en wanneer ze dat niet zijn; maar telepaths ontvangen zoveel (meer dan niet-telepaths) dat ze dat lang niet altijd met zekerheid weten, laat staan dat ze weten van wíe die gedachtes komen. Het ís mogelijk, maar heel weinig mensen zullen daar de moeite voor willen doen, vooral omdat oppervlaktegedachtes en gedachtes van een ander in het algemeen zó warrig zijn voor iemand van wie de gedachtes niet zijn, dat er weinig uit op te maken valt, en dus absoluut geen behoefte opwekt om uit te vinden van wie die gedachtes zijn.

Stel je maar es voor: Duizenden kleuren, vormen, geluiden, flarden herinneringen zoals snelle beelden van gezichten of kleine, onduidelijke flarden van gesprekken.. Ik kan daar absoluut niks uit opmaken.. De persoon aan wie deze gedachtes toebehoort echter wel.
Oud 15-10-2003, 21:25
Tulpje6
Tulpje6 is offline
aha weet ik dat ook weer...naja ik vroeg het me af omdat ik me soms heel sterk aan iets denk....en me soms ook onbewust richt tot een persoon...en dan ben ik benieuwd of ze mijn luide gedachtes op kunnen pikken...
Oud 16-10-2003, 09:57
legatus
legatus is offline
Citaat:
Psychologen en wetenschap houden het natuurlijk altijd bij het eerste.
Ik zou zeggen dat het onmogelijk is. Elk mens heeft een verschillend neurologisch systeem, met andere schakelingen.

Hoe kun jij een onbekende code voor jouw goed vertalen?

Gedachtenlezen valt bij mij onder het zogenaamde coldreading. Mensen kunnen aan de hand van gezichtsuitdrukkingen, antwoorden en lichaamstaal "gedachten lezen".
Oud 16-10-2003, 15:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
legatus schreef op 16-10-2003 @ 10:57:
Ik zou zeggen dat het onmogelijk is. Elk mens heeft een verschillend neurologisch systeem, met andere schakelingen.

Hoe kun jij een onbekende code voor jouw goed vertalen?
ik hoef niet te weten hoe een vliegtuig in elkaar zit, om te weten dat het kan vliegen.

Citaat:
Gedachtenlezen valt bij mij onder het zogenaamde coldreading. Mensen kunnen aan de hand van gezichtsuitdrukkingen, antwoorden en lichaamstaal "gedachten lezen".
ERg handig als je die ander niet kan zien en kan horen (bijvoorbeeld internet)
Oud 16-10-2003, 18:04
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
Mijn Yoga lerares kan gedachten lezen, als ik me helemaal openstel tijdens oefeningen en meditatie en ik denk even aan wat ik wil eten morgen, dan merkt zij dat. En ze zegt het ook! Heel byzonder is dat!
Oud 16-10-2003, 18:12
lifeafterdeath
Citaat:
gorgeousgirl schreef op 16-10-2003 @ 19:04:
Mijn Yoga lerares kan gedachten lezen, als ik me helemaal openstel tijdens oefeningen en meditatie en ik denk even aan wat ik wil eten morgen, dan merkt zij dat. En ze zegt het ook! Heel byzonder is dat!
ja dan ben je dus aan het "senden" en zij is dan aan het receiven... dat is de minder moeilijke vorm geloof ik

wel stoer
Oud 16-10-2003, 19:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 16-10-2003 @ 19:12:
ja dan ben je dus aan het "senden" en zij is dan aan het receiven... dat is de minder moeilijke vorm geloof ik

wel stoer
Niet geheel correct... Volgens mij zelfs niet correct, als ze precies doet wat ze zegt. zij focussed haar geest op 1 bepaald onderwerp en staat dus open om makkelijk "gelezen" te worden, echter de yoga lerares haalt de gedachten en dus is het agressive receiving. JE gaat zelf halen.
Oud 12-12-2003, 09:25
legatus
legatus is offline
Citaat:
ERg handig als je die ander niet kan zien en kan horen (bijvoorbeeld internet)
Niemand (lees: mensen die beweren dat ze ECHT gedachten kunnen lezen) heeft ooit mijn gedachten kunnen lezen toen ik een meter van ze vandaan stond. Laat staan dat ze het lukt over het internet.

En ik mag mijn hoofd helemaal leeg en neem ze zéér serieus totdat het niet lukt.

Citaat:
ik hoef niet te weten hoe een vliegtuig in elkaar zit, om te weten dat het kan vliegen.
Ik kan geen egyptisch lezen, alhoewel ik wel weet dat het egyptisch is. Maar ik versta er géén woord van als ze het spreken én wat de inhoud van de teksten zijn als ik het lees.
Oud 12-12-2003, 11:53
Upke
Upke is offline
Citaat:
legatus schreef op 12-12-2003 @ 10:25:
Niemand (lees: mensen die beweren dat ze ECHT gedachten kunnen lezen) heeft ooit mijn gedachten kunnen lezen toen ik een meter van ze vandaan stond. Laat staan dat ze het lukt over het internet.

En ik mag mijn hoofd helemaal leeg en neem ze zéér serieus totdat het niet lukt.

Ik kan geen egyptisch lezen, alhoewel ik wel weet dat het egyptisch is. Maar ik versta er géén woord van als ze het spreken én wat de inhoud van de teksten zijn als ik het lees.
Hoe weet jij nou of die mensen die beweren dat ze echt kunnen gedachte lezen jou gedachte kunnen lezen??????
Oud 13-12-2003, 07:58
Weylyn
Weylyn is offline
Ik vind het allemaal best. Zolang ze maar uit mijn hoofd blijven.
Oud 14-12-2003, 22:06
Verwijderd
je angst kan terecht zijn, uit ervaringen en m'n omgeving waarin ik zit, weet ik dat er mensen (en het zijn er toch nog wel een hoop) gedachtes kunnen lezen en gedachtes kunnen opvatten. En als je er niets aan doet zelf, dan zullen die je gedachte kunnen lezen, maar je kan jezelf er tegen beschermen, zodat ze dit niet zullen kunnen..

*weet uit eigen ervaring dat het knap vervelend is als bepaalde personen opeens dingen weten die niemand weet enzo, en vooral letterlijk *

DD
Advertentie

Regels voor berichten