Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 12:49
Marcade
Marcade is offline
Sinds het al zo slecht gesteld is met de Normen en waarden in nederland; en ik het gevoel krijg dat er op het forum ook gewoon steeds meer mensen zijn die normen en waarden aan hun laars lappen.

Misschien een idee om, vooral de wat jongere mensen, is te laten nadenken over wat wel en wat niet kan; de ongeschreven regels de discussieeren. Ipv. dat ze bv. .. idioot halfnaakt foto's op sexualiteit beginnen te gaan plaatsen omdat dat 'in' is en de grote kinderen dat ook tegenwoordig doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2003, 13:50
Verwijderd
Beetje te specifiek voor een heel wisselforum lijkt me. Na tien of elf topics ben je daar wel over uitgepraat.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 13:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2003 @ 14:50:
Beetje te specifiek voor een heel wisselforum lijkt me. Na tien of elf topics ben je daar wel over uitgepraat.
Dat dacht ik over dat sinterklaas forum ook. Eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:06
miro
miro is offline
Ik vind t wel een origineel idee eigenlijk. Denk dat er zat dingen te bedenken. Je kunt er bijvoorbeeld het nieuws in betrekken maar je kunt ook stellingen maken. Denk dat er genoeg dingen te bedenken zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:14
Marcade
Marcade is offline
Juh; zoals ik in 't topic van Juno ook al zei .. bv. dingen over normen & waarden op internet; Normen en waarden in openbaar vervoer; op straat; op school; op het werk. Waarom verloedert het? Waar komen de normen & waarden vandaan? Wie bepaalt ze? Wat voor normen & waarden zijn er. Etc,etc.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:25
Miracle
Miracle is offline
Als wisselforum lijkt me leuk...

Niet te lang, want je raakt er wel op uitgekeken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:29
Koen
Koen is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2003 @ 14:50:
Mee eens. Specifieke dingen kunnen best, maar dit past teveel in andere fora (o.a. N&A denk ik) om er een apart wisselforum van te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Koen schreef op 11-12-2003 @ 17:29:
Mee eens. Specifieke dingen kunnen best, maar dit past teveel in andere fora (o.a. N&A denk ik) om er een apart wisselforum van te maken.
Sinterklaas dingen konden anders ook mooi op Mystiek? Dingen over zomervakantie konden op Lifestyle of Nachtleven & Festivals ?

Zo kan je wel doorgaan.

Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat er meer nadruk word gelegt op Normen en Waarden; liefst door even tijdelijk een eigen forum, bv.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:46
Verwijderd
Marcade heeft mijn stem.

lijkt me is een goed idee dat het extra onder de aandacht word gebracht d.m.v. een wisselforum.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:47
Escapism
Escapism is offline

lijkt me sowieso iets dat alleen maar flames uitlokt...

bij nader inzien:
Oud 11-12-2003, 20:02
Ieke
Ieke is offline
Ik ben persoonlijk dat gezeur over normen en waarden nogal zat. Iedereen loopt maar te roepen over normen en waarden. Moet dan echt iedereen achter elkaar aanlopen? Maar verder denk ik dat het niet veel discussie zal opleveren, zoals nare man al zei:
Citaat:
Ben ik het mee eens en die kunnen dus best wel op N&A en evt nog een aantal andere forums. Wat je zegt van sinterklaas op mystiek, dingen over zomervakantie op Lifestyle of Nachtleven & Festivals vind ik toch wel zeer onzinnig. Past totaal niet bij elkaar, normen en waarden past uitstekend op N&A naar mijn mening.
Oud 11-12-2003, 20:28
McCaine
McCaine is offline
We zijn hier Balkenende c.s. toch niet? Kom nou, zoiets kan niemand serieus nemen
Oud 11-12-2003, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 11-12-2003 @ 17:33:
(...)

Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat er meer nadruk word gelegt op Normen en Waarden; liefst door even tijdelijk een eigen forum, bv.
Los van wat er zij van de discussiewaarde van dat onderwerp, moet je wel naïef zijn om te denken dat een internetcommunity als scholieren.com zich serieus bewuster gaat worden van normen en waarden als daar een wisselforum voor bestaat.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 07:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2003 @ 00:25:
Los van wat er zij van de discussiewaarde van dat onderwerp, moet je wel naïef zijn om te denken dat een internetcommunity als scholieren.com zich serieus bewuster gaat worden van normen en waarden als daar een wisselforum voor bestaat.
Als sommige mensen er een paar dagen over gaan nadenken .. ja ik denk 't wel dat dat helpt voor sommige.

Iedereen heeft baat bij meningen en ideeen van andere mensen; dat helpt altijd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 09:05
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-12-2003 @ 21:28:
We zijn hier Balkenende c.s. toch niet? Kom nou, zoiets kan niemand serieus nemen
Oud 12-12-2003, 09:40
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-12-2003 @ 21:28:
Normen en waarden niet serieus nemen? Wat heeft balkenende met normen en waarden te maken? Waarom zou niemand zoiets serieus nemen?

Sta jij wel is op voor oude mevrouwtjes in de bus?

Vind jij het kunnen dat personeel de zaak in eigen hand neemt en overvallers in elkaar slaat?

Is het wel verantwoord dat er mensen zijn die mensen (allochtonen) met minimumloon uit rotterdam weren?

dat wij balkenende niet zijn is wel een heel flauw en invalide statement om iets niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 10:23
Yousra
Yousra is offline
Leuk en aardig maar dat wordt natuurlijk een en al en daar zitten scholieren niet op te wachten.

Balkenende en co. hebben er zowiezo al voor gezorgd dat niemand die woorden meer aan kan horen.
Oud 12-12-2003, 12:48
Careless
Careless is offline
Citaat:
Yousra schreef op 12-12-2003 @ 11:23:
Leuk en aardig maar dat wordt natuurlijk een en al en daar zitten scholieren niet op te wachten.
Ik weet niet of scholieren daar op zitten te wachten. Ik zie vaak genoeg dat mensen in een post alleen maar even willen laten weten dat zi iets not done vinden en verder helemaal geen boodschap hebben. Dan is het blijkbaar toch belangrijk.

En ik denk dat iedereen wel weet wat de algemene normen en waarden zijn. Alleen niet iedereen begrijpt dat veel mensen het echt niet waarderen als anderen die normen en waarden laten vallen. In andere woorden: jongeren denken dat vrienden het cool vinden om helemaal los te zijn van de wereld. Ik denk dat de meeste mensen dat eigenlijk helemaal niet cool vinden.

Bladiebla...
Oud 12-12-2003, 12:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2003 @ 00:25:
precies, dat denk ik ook. en ik ben het ook met je eens dat we hier zo over uitgediscussieerd zijn en dat een specifiek forum hierover dus weinig zin heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:21
Verwijderd
Noem het dan op z'n minst Waarden & Normen, want je stelt toch eerst de waarde vast en dan de norm.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 13:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-12-2003 @ 10:40:

Vind jij het kunnen dat personeel de zaak in eigen hand neemt en overvallers in elkaar slaat?

Is het wel verantwoord dat er mensen zijn die mensen (allochtonen) met minimumloon uit rotterdam weren?

De eerste is een typisch DK topic en de andere twee worden uitentreuren besproken op A&N N&A besproken. Zo ben je dus al snel door je onderwerpen heen.
Oud 12-12-2003, 15:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Marcade schreef op 12-12-2003 @ 10:40:
Normen en waarden niet serieus nemen? Wat heeft balkenende met normen en waarden te maken? Waarom zou niemand zoiets serieus nemen?

dat wij balkenende niet zijn is wel een heel flauw en invalide statement om iets niet te doen.

Oud 12-12-2003, 22:27
AngelLena
AngelLena is offline
Normen en waarden zijn wel degelijk iets wat als belangrijk bestempeld moet worden vind ik. Maar om er nou een wisselforum van te maken... Ik weet het niet. Vind het idd wat specifiek. Daarbij hanteert iedereen zijn eigen normen en waarden. En tenzij ze nogal extreem zijn vind ik niet dat iemand zich het recht mag toeeigenen om tegen deze eigen normen en waarden van een ander in te gaan. Ze maken je tot een uniek persoon. Zou wat zijn als we allemaal een JP waren...
Oud 13-12-2003, 21:16
Verwijderd
Een 'nieuw' idee? Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit idee een jaar geleden ofzo ook al voorbij gekomen.

Ook ik ben van mening dat men te snel over dit onderwerp uitgepraat zal zijn. Daarnaast zou het weinig zin hebben; boeren houd je altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 01:10
Marcade
Marcade is offline
Nou okee; slecht idee dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2003, 15:52
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-12-2003 @ 22:16:
Een 'nieuw' idee? Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit idee een jaar geleden ofzo ook al voorbij gekomen.

Ook ik ben van mening dat men te snel over dit onderwerp uitgepraat zal zijn. Daarnaast zou het weinig zin hebben; boeren houd je altijd.
De zin van een normen en waarden discussie is ook niet dat je het met elkaar eens wordt. Net zoals dat bij een discussie op A&N of F&L niet het geval is.
Wel denk ik dat je er snel over uitgepraat bent. 'mag je oude dametjes uitschelden?' is een vraag waarover niet veel discussie kan bestaan. Verder kunnen ethische kwesties (wanneer is het toegestaan te liegen? Is euthanasie legitiem?) het beste op F&L. Een actueel normen en waarden debat is prima op zn plaats in A&N, vind ik.
Reageren

Regels voor berichten