Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
idd, leeftijd kids is erg belangrijk. maar een argument vóór is: iedere werkloze heeft sollicitatieplicht, dus ook bijstandsmoeders (ze zijn niet arbeidsongeschikt)
kijk ook eens bij www.ad.nl of een kandere krantensite en ga daar zoeken, je vindt vast wel wat. maarre, k denk dat dat een flater wordt, gezien de beschikbare tijd ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=674490 Deze is van F&L geschopt. |
![]() |
|
Offtopic: Slet,
![]() Niet mee eens, wanneer een moeder kiest thuis te blijven moet dat mogelijk kunnen zijn. wanneer een kind niet genoeg liefde en aandacht krijgt in zijn jeugd kan dit zich zeer negatief uiten in zijn verdere leven, dan bedoel ik ook negatief voor onze belastingcentjes.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou je trouwens van een werkende ma niet genoeg aandacht krijgen, en waarom gaat ma niet parttime werken zodat ze tenminste een deel zelf verdiend. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En wat denk je dat kinderen gaan doen als ma niet thuis is, met name in de puber leeftijd??
Als er geen overzicht, en of een duidelijke situatie is, gaat een puber op straat hangen, en grenzen overschrijden, en overlast veroorzaken.Juist op die leeftijd zijn er grenzen nodig waar een kind zich aan moet houden. Vallen die weg, dan krijg je gelazer. ( dit gaat natuurlijk niet op voor alle pubers, maar met name voor kinderen die in een achterstands situatie verkeren, "verkeerde"vrienden hebben ed. Vergeef mij dat deze reply er wat ongenuanceerd bij staat, maar helaas voor een aantal gevallen wel tekenend is.....) |
![]() |
|
gaat dit alleen over alleenstaande ouders?
Anyway, het staat bij mij helemaal bovenaan dat als een kind thuiskomt hij een ouder moet hebben die ervoor hem is. Het idee dat ouders scheiden en hun kind met slechts een ouder laten staat mij ook niet erg aan, maar als het wel gebeurt vind ik dat de ouders ondanks het feit dat ze gescheiden zijn toch samen het kind op moeten voeden. Een ouder kan nou eenmaal niet alleen een kind opvoeden, dat is veel te veel werk. Het woord bijstandsmoeders vind ik uiterst fout, wij leven in een geemancipeerde samenlevingm, dus het moeten bijstandsouders zijn! Maar over het punt of bijstandsouders wel of neit moeten soliciteren vind ik dat dat alleen hoeft als de andere ouder geen werk heeft. Als de partner is overleden neem ik aan dat de ANW (zie hier weer de emancipatie) voldoende verschaft. |
![]() |
||
Citaat:
De moeder heeft de plicht om haar kind te onderhouden en dat betekent ook dat het kind genoeg liefde en aandacht moet krijgen. Part-time werk hoeft geen probleem te zijn wanneer de moeder kinderopvang kan betalen.
|
Verwijderd
|
Ja hoor, de hele maatschappij laten dokken terwijl ma best kan werken om haar kind te onderhouden, weet je hoe zulke mensen heten, profiteurs. Ze hebben de hulp niet nodig, en toch gebruiken ze hem.
Een goed sociaal systeem is voor mensen die het zelf niet kunnen en hulp nodig hebben. Ik zie een kind niet als reden om gebruik te mogen maken van sociale voorzieningen. Verder naai je mensen met kinderen die wel werken daarmee bewust. Mensen als jij maken met zulke acties en opvattingen ons sociale systeem kapot ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het zal allemaal best met die sollicitatieplicht maar er moet wel goed over nagedacht worden.
Door de legalisering van de prostitutie kan het goed voorkomen dat daar ook vacatures vrijkomen. Het zou toch lullig zijn als bijstandsmoeders daar verplicht op zouden moeten solliciteren. Pijnlijk.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Aandacht voor kinderen is heel belangrijk (zwaar goed onderbouwd weer
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijstandsmoeders moeten zelf de keuze kunnen maken of ze erbij willen/kunnen werken, dat hoeft de overheid niet voor hen te doen. Bovendien onderschat jij hoe moeilijk het is om als alleenstaande moeder een gezin draaiende te houden. Ik zou zeggen, neem het eens een weekje over, plus een baan. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ah, zelf de keuze maken, dan blijf ik ook thuis, geld krijgen en thuis blijven, wie wil dat niet? Ik eis niet dat ze een full time baan gaan nemen, ze kunnen ook best part time werken. Al verdiend ze maar een klein deel van het geld zelf en word de rest aangevuld. Werken is ook in haar eigen belang, wie wil nou als het kind het huis uit is een vrouw in dienst nemen die 18 jaar niet gewerkt heeft, niemand, helemaal niemand. Wat denk je dat het kind ervan vind om een bijstandsmoeder te hebben, ik kende iemand die dat niet zo leuk vond en zich ervoor schaamde. En waarom heeft de overheid er geen woord in mee te spreken, wie denk je dat die ma gaat onderhouden? Inderdaad, de overheid. ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Gauloises schreef op 02-12-2003 @ 23:56:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Moeder hebben ook de plicht om te proberen in hun onderhoud te voorzien, een combinatie van werken en opvoeden moet mogelijk zijn. Trouwens gaan de meeste kinderen de helftvan de dag naar school als ik me niet vergis. Meer Part time werk kan ook worden gerealiseerd. Werken is goed voor alle betrokken partijen op alle vlakken, het realiseren van part time werk lijkt me veel verantwoordelijker dan mensen betaald laten thuiszitten met een kind. Jij bent ook niet echt erop ingegaan dat je als ouders een verantwoordelijkheid hebt je kind te onderhouden. Hoe komt het trouwens dat er zoveel twee verdieners zijn die ook meerdere kinderen kunnen opvoeden en onderhouden. En zou het eerlijk zijn deze mensen te laten werken om iemand anders die best in zekere mate voor zichzelf kan zorgen door te werken geheel te onderhouden? Het is trouwens niet economisch denken, maar gewoon normaal denken, waarom zou je iemand onderhouden diegene best wat kan werken en een gedeelte tenminste zelf kan verdienen. De overheid kan best wat bepalen, tenslotte onderhoud deze die moeder met het geld van andere werkende mensen. Ik vind dit bijstandmoeder voorbeeld typisch een voorbeeld van misbruik maken van het sociale systeem ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gauloises schreef op 03-12-2003 @ 00:32:
Nee, straks krijgen ze door dat ik hier op het forum zit en komt de CIA hier rondneuzen ![]() Die kunnen toch geen Nederlands. ![]() Moeder hebben ook de plicht om te proberen in hun onderhoud te voorzien, een combinatie van werken en opvoeden moet mogelijk zijn. Trouwens gaan de meeste kinderen de helftvan de dag naar school als ik me niet vergis. Meer Part time werk kan ook worden gerealiseerd. Werken is goed voor alle betrokken partijen op alle vlakken, het realiseren van part time werk lijkt me veel verantwoordelijker dan mensen betaald laten thuiszitten met een kind. Ik doel op het doen van de was, strijken, eten maken, boodschappen doen, afwassen, stofzuigen, stoffen, kinderen naar school brengen etc. etc. Als je mensen snel een burn-out wil bezorgen, moet je hen zeker daarnaast nog laten werken. Kunnen ze de WAO in. ![]() Jij bent ook niet echt erop ingegaan dat je als ouders een verantwoordelijkheid hebt je kind te onderhouden. Hoe komt het trouwens dat er zoveel twee verdieners zijn die ook meerdere kinderen kunnen opvoeden en onderhouden. En zou het eerlijk zijn deze mensen te laten werken om iemand anders die best in zekere mate voor zichzelf kan zorgen door te werken geheel te onderhouden? Daar ben ik juist op ingegaan, je kunt het beste een kind onderhouden door het goed op te voeden. Die tweeverdieners gooien hun kinderen op de kinderopvang en kunnen een werkster betalen, dat kunnen bijstandsmoeders niet. Ik beweer niet dat bijstandsmoeders niet voor zichzelf kunnen zorgen, ik stel alleen dat je hen niet kunt verplichten te gaan werken en de opvoeding van hun kinderen aldus in zekere zin te verwaarlozen. Het is trouwens niet economisch denken, maar gewoon normaal denken, waarom zou je iemand onderhouden diegene best wat kan werken en een gedeelte tenminste zelf kan verdienen. Omdat er meer zaken een rol spelen bij het bijstandsmoeder-zijn. Je elitaire leefwereldje breekt je op kameraad, je zou eens wat vaker met arme mensen moeten optrekken. ![]() De overheid kan best wat bepalen, tenslotte onderhoud deze die moeder met het geld van andere werkende mensen. Ik vind dit bijstandmoeder voorbeeld typisch een voorbeeld van misbruik maken van het sociale systeem ![]() Wil dat zeggen dat de overheid daarom ook maar mag bepalen wat een bijstandsmoeder wel en niet moet doen. De overheid onderhoudt mij ook, mag de overheid daarom bepalen dat ik per direct m'n studie moet verwaarlozen om een druk bijbaantje te nemen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2. Ook voor bijstand moeders bestaat de mogelijkheid hun kind te dumpen bij een kinderopvang. En ze kunnen mooi part time werken door schoon te gaan maken bij die rijke lui ![]() Ik stel dat bijstandmoeders een zekere verantwoording hebben om zichzelf en hun kind te proberen te onderhouden voor op zn minst een gedeelte. Geheel niet werken is niet bevorderlijk in mijn ogen, het is onbetaalbaar, en niet redelijk. 3. Oei, liever niet, stel je voor, armoedzaaiers in mijn omgeving, parbleau ![]() 4. Nee, de overheid heeft andere zaken voor jou bepaald, bijvoorbeeld hoelang ze voor je betalen, dat is niet onbeperkt, het is maar voor een bepaald aantal jaren. De overheid heeft met jou andere plannen. Trouwens is een groot deel een lening (als het aan het kabinet ligt word alles dat ![]() Oftewel, de overheid bepaald best wat en heeft er ook invloed op omdat ze je betalen. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Gauloises schreef op 04-12-2003 @ 00:33:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2. Zeker, de overheid, of het bedrijf. En ik zie het liever dat die moeder part time blijft werken dan dat ze de gehele dag thuis zit, later heeft ze er voordeel van dat ze gewerkt heeft en het kind ook. Ik zal ook niet ontkennen dat opvoeding niet onbelangrijk is, maar ik vind ook dat je de plicht hebt jezelf proberen te onderhouden als dat kan, en ik zie een kind niet als iets wat dat belemmerd. 3. Ik heb me laten vertellen dat partij bazen in dikke villas wonen, dus toen dacht ik, laat ik maar de communist uithangen ![]() ![]() 4. In zekere mate bepalen ze het wel, kijk maar naar de duur van bijvoorbeeld de studiefinanciering ![]() |
![]() |
|
Ik denk niet dat het reëel is om te denken dat bijstandsmoeders zonder overheidshulp kunnen werken en opvoeden zonder hun kind te verwaarlozen.
Zolang het kind niet naar school gaat, moet moeder thuis blijven om erop te passen en ervoor te zorgen. Het kind kan niet naar de kinderopvang, want zelfs als de moeder in kwestie full-time zou gaan werken, zou die opvang nog nauwelijks kunnen betalen. Als het kind al op school zit, is er natuurlijk de mogelijkheid van part-time werken. Maar dat houdt (toch?) ook in dat de bijstandsuitkering vervalt? Daardoor gaat moeder er waarschijnlijk op achteruit, aangezien ze toch alleen maar in een fabriek achter de lopende band aangenomen wordt om pakken vla dicht te vouwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die moeder hoeft de kinderopvang ook niet te betalen, dan kan de overheid doen of het bedrijf. Natuurlijk heeft een bijstandsmoeder overheids hulp nodig, dat valt niet te ontkennen, de vraag is hoe je het invult. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Gauloises schreef op 05-12-2003 @ 01:11:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, die zullen niet intreden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ punt 2: geweldige argumentatie. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als het kind leerplichtig is vind ik dat de moeders prima part-time kunnen gaan werken.
Wel vind ik dat we sneller naar opvang etc moeten (zweeds model beetje). Ik vind dat werken aantrekkelijker moet worden voor mensen met kinderen, dat zwangerschapsverlof en kinderopvang binnen het bedrijf sneller beter geregeld moet worden. Ik vind dat grote bedrijven een interne creche dienen te hebben en dat overblijven een gewoonte wordt. Niet overblijven om ff snel thuis een boterham te eten vind ik gewoon een stom principe wat ook nog eens hardstikke ongemakkelijk is. Ook moet de naschoolseopvang beter geregeld worden Er komen steeds meer alleenstaande ouders, de gezinssamenstelling van ons land verandert terwijl de regels nog wel grotendeels op het oude huwelijk gebaseerd zijn. Ik denk niet dat het op te brengen is als alle alleenstaande ouders een brijstandsuitkering krijgen, dat is denk ik gewoon niet reeel meer. Dus na 4 jaar dient er sollicitatieplicht te komen waar je evt. bezwaar tegen kunt maken in speciale gevallen zoals als je een kind hebt wat veel aandacht nodig heeft ofzo(gehandicapt ofzo)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2. Wat wil je om 3,18 uur in de nacht onder invloed ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Gauloises schreef op 07-12-2003 @ 15:58:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Op zich ben ik wel voor een sollicitatieplicht voor bijstandsmoeders. maar zij zullen n.a.w. niet snel royaal betaald werk krijgen en met de huidige kosten van kinderopvang lijkt me dat ondoenlijk. Ze werkt dan om de crêche te betalen. Laat de overheid eerst maar eens even voor voldoende btaalbare kinderopvang zorgen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |