Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Misschien vind je het niets, maar het is zomaar een idee: om wat meer origineel effect uit de rijm "lijden-strijden" te halen, zou je kunnen overwegen de laatste zin van die strofe om te gooien, dus iets in de geest van:
van al het lijden strijden voor eeuwig Voor mijn gevoel komt de nadruk dan wat meer om die verbondenheid te liggen dan op de rijm. Bovendien pas je dan een soort rijm toe die wat minder clichématig overkomt. Je kunt het natuurlijk ook niets vinden hoor. Verder vind ik het gedicht erg sterk, het windt er geen doekjes om en dat mag ik wel in poëzie. Wat betreft het slot hoef je volgens mij niet eens zo heel veel te veranderen; een beetje husselen met de woorden die er al staan kan de stukjes zo op hun plek laten vallen. Mooi gedicht!
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 20:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het een erg sterk gedicht, ik zou alleen ook de laatste strofe in tweeën delen, goede suggestie
![]() rust en vrede in ieder hart het paradijs zal op aarde zijn Lijkt me mooier omdat de nadruk dan wat meer op de laatste twee regels worden gelegd. Verder een goed gedicht; mooie verwoording, heerlijk ritme ![]()
||
![]() |
Citaat:
(Ik kan het helaas niet meer varanderen...) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat God zich zo kan voelen maar toch houdt hij van ieder mens,net zoals een ouder van zijn kinderen.Mooi om eens een gedicht over God te maken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
Jezus, de hindoeistische Zoon van God. KingOfGod | 7 | 06-10-2005 15:09 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 |