Advertentie | |
|
![]() |
|
en waarom zou je eigenlijk niet gewoon de ruimte nemen als je die dan eindelijk een keertje kan krijgen in de trein....
en verder tja mensen gaan je ook zo raar aan zitten kijken als je tegenover ze gaat zitten *hmm of misschien ligt dat wel gewoon aan mij* ![]() en verder idd als je dan een boek wilt lezen ofzo dan is het gewoon fijner om een btje de ruimte te hebben ![]()
||
![]() |
Citaat:
De trein. Je gaat wanneer je in een 'vierzitsbank' plaatsneemt, waar al iemand zit, niet naast of recht tegenover diegene zitten, maar schuin tegenover. Totdat er mensen bij komen, dan schuif je bijvoorbeeld op. In zo'n situatie kan naast een onbekende gaan zitten, of zelfs met zo iemand een gesprek aanknopen ongewenst zijn, en het is eigenlijk ook wel onbeschoft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
als je in de trein zit en net terug komt van school of werk heb je liever wat rust.. in plaats van zo'n oud vrouwtje die over der hondje begint te praten b.v.
zo voel ik dat bovendien vind ik het ook beleefd om niet jezelf naast iemand neer te planten als je diegene niet kent. Scheelt ook weer privacy en ruimte ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja dat kan ook..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat veel mensen als ze in de trein zitten geen zin hebben in gesprekken met onbekenden. Ze willen even rust (na werk bv). En ik denk dat veel mensen het onbeleefd/raar/eng vinden om met een onbekend persoon een gesprek te beginnen en om naast iemand te gaan zitten terwijl de hele coupe leeg is.
|
![]() |
|
Als ik in de trein zit wil ik even rust aan me hoofd, en de tijd die ik in de trein moet zitten gebruiken om me voor te bereiden op wat er gaat gebeuren. Ik zal zelf ook nooit bij iemand anders gaan zitten in de trein. Ik heb toch geen behoefte om te praten dan en de ander waarschijnlijk ook niet.
En andersom vind ik het ook vervelend als ik ergens zit in een vrijwel lege trein en iemand komt bij mij zitten. Ik voel me dan toch niet echt op mn gemak erbij enzo. En al helemaal als ze een praatje met je beginnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Zelf zit ik ook liever in een leeg vierpersoonscompartiment. Dan kun je tenminste eens lekker breeduit zitten, krantje lezen zonder dat je iemand in de weg zit (en zonder dat iemand jou in de weg zit), je hoeft niet de hele tijd op te letten waar je heen kijkt, je hoeft geen nutteloze gesprekken aan te gaan, en zo zijn er nog wel meer dingen. Daar komt nog bij dat niemand graag naast een wildvreemd persoon gaat zitten. Inderdaad, iedereen is eigenlijk wel een beetje xenofoob.
Zoals je ziet heeft het eigenlijk alleen maar voordelen om in een leeg vierpersoonscompartiment te zitten.
||
Citaat:
![]() Ruimte, geen behoefte aan gesprekken etc.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 |