Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, want er is een keer een onderzoek gedaan met beesten.
Als je slaapt blokkeert 1 spier namelijk de rest van je lichaam (schijnt) zodat je niet allemaal rare dingen gaat doen als je droomt. Ze hebben die spier bij die dieren ontspannen, waardoor katten ineens achter muizen/andere dingen aan gingen die er helemaal niet waren, honden dingen aten die er niet waren etc. etc. Dit is mij overigens ooit door mijn broer verteld, dus ik weet 't ook niet zeker. Maar uit mijn eigen ervaring durf ik toch best met grote zekerheid te zeggen dat dieren dromen. Mijn hond ligt vaak genoeg rare geluiden te maken; grommen, piepen, blaffen (om vervolgens van het geluid wakker te worden en heel dom rond te kijken ![]() |
![]() |
|
Als onze kat ligt te dromen dan gaat ie soms liggen mauwen of liggen bewegen met zn staart ofzo, dan moet je ook echt heel hard aaien of roepen voordat ie wakker wordt. T ziet er altijd wel grappig uit. Ik denk eigenlijk dat katten op dezelfde manier dromen als mensen.
||
![]() |
Ja, alle dieren, zelfs insecten.
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Olifanten hebben denk zelfs qua onthouden veel meer. Dat is denk wel algemeen bekend. En verder vind ik het raar om te zeggen dat andere dieren slechtere hersenen hebben. Dat klinkt alsof je de mens zelf helemaal ophemelt...
|
![]() |
TechXP, je ziet dingen die er niet zijn. Juist om deze discussie te voorkomen zeg ik 'vaak'. De vraag is of dieren dromen, niet of olifanten dromen dus het geheugen van een olifant maakt hierin niet uit. Ik mag toch nog wel zeggen dat mensen betere hersenen hebben dan dieren. Dat is toch een empirisch feit, niet iets raars of denegerend tegenover dieren? Juist die hersenen zorgen ervoor dat we vaak van die vreselijke wezens zijn dus dat hele ophelderen vat ik ook niet helemaal. Als we de cognitieve vaardigheden van een koe of een konijn hadden deden we geen vlieg kwaad.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mij zal je iig niet horen zeggen dat de mens 'betere' hersenen hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #5 fizzle-fluffy | 196 | 06-11-2013 08:06 | |
Psychologie |
droom / 2e leven / heb hulp nodig JoeyFischer | 41 | 21-01-2013 14:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedichten: HOe kun je? ...JIj ...zonder jou ~LiEf MeisJuh~ | 10 | 03-09-2002 12:46 | |
Seksualiteit |
Ik wil een film maken van sex met dieren. makaken | 7 | 01-03-2002 22:40 |