Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 19:01
Verwijderd
Ik hoor en lees meer en meer dat er geen lieve jongens zijn, en dat meiden en jongens het liefst iets willen met een lieve jongen/meid.
Als dat allemaal zo waar is dan snap ik niet dat er nog zoveel lui die ik ken nog vrijgezel zijn, allemaal aardige jongen en meiden en bijna allemaal vrijgezel.
Blijkbaar heb ik dus een verkeerd beeld van "lief".

Mij vraag dus aan de dames en heren hier:"Wat is nou een lieve jongen/meid?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2003, 19:06
Stefanie
Stefanie is offline
mn vriend en waarom? Omdat hij gewoon lief is
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:09
Luna
Luna is offline
Als iemand lief is hoef je daar nog niet meteen een relatie/verkering mee te nemen. Dat jij lieve mensen kent die nog vrijgezel zijn wil niet zeggen dat jij een verkeerde opvatting van lief hebt. Deze mensen zullen best lief zijn maar dat is niet genoeg om een realtie met ze te beginnen.
Lief zijn betekent voor mij dat mijn vriend er voor mij is als ik hem nodig heb en dat ie lieve dingen tegen me zegt waardoor ik me wat beter voel. Iedereen is anders dus iedereen is op een andere manier lief.(niet dat iedereen lief is )
Oud 14-12-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 14-12-2003 @ 20:06:
Wow... Zozo.. dit is zo... laat maar, je weet het zelf vast ook wel...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 14-12-2003 @ 20:09:
Als iemand lief is hoef je daar nog niet meteen een relatie/verkering mee te nemen. Dat jij lieve mensen kent die nog vrijgezel zijn wil niet zeggen dat jij een verkeerde opvatting van lief hebt. Deze mensen zullen best lief zijn maar dat is niet genoeg om een realtie met ze te beginnen.
Lief zijn betekend voor mij dat mijn vriend er voor mij is als ik hem nodig heb en dat ie dan lieve dingen tegen me zegt waardoor ik me wat beter voel. Iedereen is anders dus iedereen is op een andere manier lief.(niet dat iedereen lief is )
En...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:12
Luna
Luna is offline
En nix. Jij vraagt wat een lieve jongen/meisje is.
Nou, dat is mijn antwoord op je vraag.
Oud 14-12-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 14-12-2003 @ 20:12:
En nix. Jij vraagt wat een lieve jongen/meisje is.
Nou, dat is mijn antwoord op je vraag.
Eerst zeg je dat iemand die lief is niet meteen je vriend hoeft te zijn maar de definitie van lief is je vriend die lieve dingen zegt.
Zal wel aan mij liggen....
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:16
Verwijderd
Lief is niet de (hoofd)reden dat iemand een relatie begint. Lief is wel een eigenschap die tijdens de relatie gewaardeerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:17
Luna
Luna is offline
Ik vertel wat ik lief vind aan mijn vriend ja. Maar dat is niet de enige reden waarom wij samen zijn. Ik gaf gewoon een voorbeeld van wat ik lief vind. Dat bovenstaande staat daar los van.
Oud 14-12-2003, 19:21
Verwijderd
Ik ken anders heel veel lieve jongens/meisjes... dus die mensen zijn gewoon raar .

Lief is dat je rekening houdt met de gevoelens van anderen en dat je ze steunt als ze daarom vragen, dat je af en toe iets liefs zegt, dat je niet kil overkomt, en vaak ook dat je er lief uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-12-2003 @ 20:21:
Ik ken anders heel veel lieve jongens/meisjes... dus die mensen zijn gewoon raar .

Lief is dat je rekening houdt met de gevoelens van anderen en dat je ze steunt als ze daarom vragen, dat je af en toe iets liefs zegt, dat je niet kil overkomt, en vaak ook dat je er lief uit ziet.
Fiiiiinally!! I love you Sarah
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 19:43
Margriet
Margriet is offline
Citaat:

Ik ben het echt helemaal met je eens ..
Liefs,
Margriet
Oud 14-12-2003, 20:25
ABrules
ABrules is offline
IK ben een lieve jongen

tenminste... dat zegt elke meisje wat ik ken zowat... waarom, ja daar doen ze altijd vaag over...

het schijnt wel zo te zijn dat: vertrouwen uitstralen, goede luisterhouding hebben en meestal de goede dingen zeggen meehelpt met lief zijn...
Oud 14-12-2003, 20:29
Mother Earth
Mother Earth is offline
Het is denk ik een verzameling van heel veel dingen;
trouw, goed kunnen luisteren, zorgzaam, iemand die altijd voor je klaar staat, iemand die je kan vertrouwen, aardig zijn... blabla...
Oud 14-12-2003, 20:56
Verwijderd
Ben zelf vrijgezel, dus ik ben inderdaad niet lief genoeg
Maar serieus: sommige mensen vinden mij inderdaad niet lief. Ik ben heel eerlijk en zeg meestal wat ik denk. Dat vinden andere mensen vaak niet 'lief' Maar ik kan er weinig aan doen. Misschien is dat een idee bij 'lief'
Ik vind een jongen lief als ie laat zien dat ie om anderen geeft. Dat ie bijvoorbeeld een vriend helpt als die het moeilijk heeft. Of iemand opvrolijkt als die zich rot voelt. Verder weet ik het niet echt
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:16
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Helemaal mee eens. Als je iemand net kent en je zegt van iemand dat hij lief is komt dat vaak door een bepaalde blik die iemand heeft. Een beetje afwachtende maar toch ook heel geinteresseerde blik.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 13:56
Verwijderd
Lief, vind ik, wil ook wel zeggen dat je iemand onvoorwaardelijk steunt. Zonder dat je er iets voor terug wilt iemand helpen, en dingen puur doen voor diegene, omdat je hem of haar prettig gezelschap vindt en omdat je het hem of haar naar de zin wil maken. Niet omdat je graag sex wilt oid.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:47
funkypunk
funkypunk is offline
iedereen heeft wel iets liefs... ik dewnk niet dat je 1 antwoord kan krijgen, maar dnek ook niet dat je daarnaar op zoek moet.... het is gewoon fijn wanneer je iemand vindt waarmee je het samen fijn hebt en waarbij je je goed voelt en zo iemand hoeft niet altijd lief te zijn
Oud 15-12-2003, 15:04
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Wat is een goed mens?
Oud 15-12-2003, 15:09
Zazoo
Zazoo is offline
nou das mijn vriend natuurlijk

hij is gevoelig, eerlijk, geduldig, heeft heel erg veel voor mensen over en natuurlijk nog een hele waslijst .
dat vind ik lief
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 15:55
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Mjin vriendje is lief
Gewoon omdattie lief doet
en lief kijkt
en lieft lacht
en lief praat

ja ik weet dus geen definitie van lief
Oud 15-12-2003, 16:23
Verwijderd
een tanga die dr koalo smoel houd en die bana sucka
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 16:39
Verwijderd
mijn vriend.. o nee, je vroeg wat.. niet wie..
wat...
hmm

lief2 (bn.)
1 geliefd, dierbaar
2 aardig van karakter => engelachtig
3 bevallig, mooi om te zien

En dat heeft ieder wel in zich. Het gaat niet alleen om een lief iemand. En ieder voor zich bepaald wat hij of zij lief vind.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 17:25
snoodaard
snoodaard is offline
Cup dubbel D.

Een 20" cock.

Twee vragen met maar 7 woorden, haast ontroerend.
Oud 15-12-2003, 18:12
kever
kever is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 15-12-2003 @ 17:23:
een tanga die dr koalo smoel houd en die bana sucka
inderdaad maat maar je moet het anders zeggen, een tanga die doordat ze die bana suckt niet meer kan praten en dr smoel houdt
Oud 15-12-2003, 18:50
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
vizz schreef op 14-12-2003 @ 20:09:
Precies

Voor mij is een lief iemand, iemand die oprecht interesse in je toont, je troost en probeert op te beuren in slechte tijden en iemand waarmee je plezier mee kan hebben in goede tijden. Iemand die je 100% kan vertrouwen en iemand waarmee je alles kan bespreken.

Tsja, lief zijn is een nogal breed begrip denk ik
Oud 15-12-2003, 19:00
Verwijderd
De jongen die mij een kaartje gaf met wat hij nou leuk vind aan mij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:04
ssens
ssens is offline
Een meisje is lief als ze dingen kan zeggen of op een bepaalde manier naar je kijkt of doet, zodat jij het tot op je hart voelt. Dan heeft iemand je tot op je hart geraakt en ik ken er maar een meisje die dat bij mij echt met bijna alles wat ze zegt kan.
Oud 15-12-2003, 20:34
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik vindt dat eerlijk zijn wel lief is.
Mijn ex was vaak niet eerlijk, of beter gezegt niet open, ze sprak veel onzin(ook gezellig hoor) maar weinig opbouwende dingen, en dan merk je dat je na maanden nog niet heel veel van elkaar weet, terwijl mijn nieuwe vriendin erg open is (soms te open en direct) en dat vind ik lief, gewoon alles delen met elkaar, en respect hebben voor de ander zijn mening, soms zie ik mensen hier die langs elkaar leven en met dingen zitten maar het durfen vertellen aan hun partner, dan denk ik: 'das toch niet uit te houden' Ik vindt dat als je een relatie heb met elkaar jij een beetje van haar bent en anders om, dat vindt ik lief
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:00
Cinamon
Cinamon is offline
Lief zijn.. Daar heeft iedereen zijn eigen defenitie bij.
Een goed voorbeeld vind ik:

In bed, als jij nog slaapt en hij geeft je héél voorzichtig een kusje, zodat je net wakker word met een enorme glimlach op je gezicht.

Misschien een beetje een cliché, maar ik vind het ontzettend lief.
Oud 16-12-2003, 09:00
snoopy
snoopy is offline
eh... dingen als rekening houden met elkaar, attent zijn, etc.
Oud 16-12-2003, 11:10
DutchGirl
DutchGirl is offline
als ze ook lief voor je zijn, rekening met je houden, als je je klote voelt, dat HUN je mee uitvragen en dat hun zeggen: bij mij kun je terecht en dat je dan ook ECHT terecht kunt...

iemand die veel gevoelens toont voor je.. niet ongeintereseerd overkomt en ook niet "lief wil doen" voor zijn/haar populairiteit
gewoon van zichzelf lief is.. ook voor dieren ..
Oud 16-12-2003, 11:24
fucking hero
fucking hero is offline
Iemand die oprecht aardig is en dingen zomaar voor/met je doet, gewoon omdat hij of zij jou ook aardig vind.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 12:33
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 14-12-2003 @ 20:06:
*enorme roloog*
Reageren

Regels voor berichten