Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 19:06
Verwijderd
Eens kijken of ik dit een beetje duidelijk uit kan leggen..

Soms als ik wakker word, dan zit er voor mijn linkeroog een zwart vlekje. Als ik dan met mijn ogen beweeg, dan beweegt dat vlekje mee, over het plafond en langs de muur. Ik heb dit al vaker gehad, en het komt steeds een aantal dagen terug. Ik heb er verder geen last van ofzo, en als ik even wakker ben gaat het ook weer weg, maar ik vraag me toch af wat het is..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:20
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Waarschijnlijk is het een 'mouche volantes': dat is als er stukjes afbreken (eiwitten dacht ik) van je glasachtig lichaam (o.i.d) geloof ik, die gaan dan in je glasvocht drijven en zitten dan voor je netvlies, en door je lens (waar het licht door naar binnen valt in je oog) lijken die dan groter.
Tis een onschuldig iets en bijna iedereen heeft het volgens wel (eens in zn leven). Ze kunnen weer weggaan en er kunnen ook weer nieuwe bijkomen.
Tis onschuldig maar t kan wel hinderlijk worden als het er veel zijn.

Vaak zie je ze t beste als je kijkt naar een witte achtergrond of de lucht (volgens mij).
Ze kunnen eruitzien als een soort belletjes, als sliertjes en als nog meer verschijningsvormen. Vaak zijn ze kleurloos, maar dat hoeft niet.

Ze drijven idd vaak mee: als je ergens naar kijkt dan zit dat dingetje daar ook en dan drijft ie langzaam van je beeld af, totdat je je ogen weer iets beweegt, dan zit ie ineens weer bovenaan en dan begint ie weer opnieuw weg te drijven (kan).
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:24
Verwijderd
dit klopt idd wel met wat ik heb. bedankt!
toch fijn om te weten dat het niets ernstig is
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 19:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-12-2003 @ 20:20:
Waarschijnlijk is het een 'mouche volantes': dat is als er stukjes afbreken (eiwitten dacht ik) van je glasachtig lichaam (o.i.d) geloof ik, die gaan dan in je glasvocht drijven en zitten dan voor je netvlies, en door je lens (waar het licht door naar binnen valt in je oog) lijken die dan groter.
Tis een onschuldig iets en bijna iedereen heeft het volgens wel (eens in zn leven). Ze kunnen weer weggaan en er kunnen ook weer nieuwe bijkomen.
Tis onschuldig maar t kan wel hinderlijk worden als het er veel zijn.
ik heb wel eens van een aandoening gehoord, waarbij mensen dat hadden. het gezichtsbeeld nam af, aangezien ze steeds minder konden zien. Niet meteen bang zijn dat je dit hebt hoor, want wij zijn hier geen deskundigen, maar als het heel vaak is kan het geen kwaad een opticien of oogarts een keer te laten kijken. Dan heb je zekerheid over of het slechts iets onschuldigs is of dat je d'r op moet letten.
Oud 27-12-2003, 20:08
koelkastje
koelkastje is offline
ik heb dat ook, zit er al jaren en ondertussen zie ik het niet meer, hel af en toe en dan lijkt het net of er een vliegje voor mijn ogen zit. Wat het precies is weet ik niet, maar tis altijd bij 1 klein vlekje gebleven nooit erger geworden, dus volgens mij is het vrij onschuldig (hoop ik ook)
Oud 27-12-2003, 21:52
Hulk
Hulk is offline
haha, nu weet ik eindelijk wat dat is... als ik door een microscoop kijk zie ik het altijd (sliertjes ). Dat is lastig als je bacteriën moet bestuderen.

Regels voor berichten