Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2003, 19:05
zozze
zozze is offline
Ik heb een hamster, vandaag is hij net zeven maanden oud geworden. Vroeger was hij altijd zo rond elf uur 's avonds wakker en dan speelde ik er een half uur tot een uur mee. Daarna bleef hij ook wakker voor de rest van de nacht en ging hij heel actief in zijn rad lopen enzo. Tegenwoordig zie ik 'm niet meer, ik blijf altijd tot rond één uur wakker, maar als ik ga slapen is hij nog niet wakker. Als ik zijn kooi openzet komt hij er niet meer uit, terwijl dat vroeger wel het geval was.

Komt dit gewoon omdat hij al wat ouder en daardoor minder speels is, of heeft dit een andere oorzaak?
Oud 25-12-2003, 20:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
gebeurde dit van de één op de andere dag, of is het geleidelijk gegaan? Ik denk overigens niet dat het ouderdom is... 7 maanden is voor zover ik weet vrij jong voor een hamster. Houd 'm in ieder geval goed in de gaten, controleer of 'ie nog goed eet en drinkt en (als je 'm ziet) of 'ie geen vieze anus heeft, kale plekken in de vacht, troep rond de neu, of iets anders dat op een ziekte zou kunnen wijzen. Misschien is je hamster gewoon moe, maar het kan ook apatisch gedrag zijn en dat laatste is niet best. (probeer 'm eens te pakken. als 'ie angstig is en steeds wegrent of je probeert te bijten is er grote kans dat 'ie ergens pijn heeft)
P.S. heb je nieuw strooisel, of iets anders waar 'ie zich misschien beroerd van kan voelen? (veel knaagdieren zijn allergisch voor van alles en nog wat)

Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 23:36
zozze
zozze is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-12-2003 @ 21:29:
gebeurde dit van de één op de andere dag, of is het geleidelijk gegaan? Ik denk overigens niet dat het ouderdom is... 7 maanden is voor zover ik weet vrij jong voor een hamster. Houd 'm in ieder geval goed in de gaten, controleer of 'ie nog goed eet en drinkt en (als je 'm ziet) of 'ie geen vieze anus heeft, kale plekken in de vacht, troep rond de neu, of iets anders dat op een ziekte zou kunnen wijzen. Misschien is je hamster gewoon moe, maar het kan ook apatisch gedrag zijn en dat laatste is niet best. (probeer 'm eens te pakken. als 'ie angstig is en steeds wegrent of je probeert te bijten is er grote kans dat 'ie ergens pijn heeft)
P.S. heb je nieuw strooisel, of iets anders waar 'ie zich misschien beroerd van kan voelen? (veel knaagdieren zijn allergisch voor van alles en nog wat)
dat ging geleidelijk geloof ik, ik weet het niet echt

hij eet en drinkt gewoon en er is niks op aan te merken

en ik heb nieuw strooisel ja daar zal het dan waarschijnlijk door komen, aangezien er voor de rest toch niks op aan te merken is. De geur van dat strooisel is veel doordringender, het was me ook al opgevallen. (Ik ben ook allergisch aan van alles en nog wat )

ik zal zo snel mogelijk om ander strooisel gaan (dat dat ie drvoor had)

Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 23:38.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 02:01
Tiño
Tiño is offline
misschien heeft ie gewoon eventjes een depressie ofzo, dat hebben dieren wel vaker, binnen een week huppelt ie vast weer vrolijk rond...
Oud 26-12-2003, 09:59
MUTS123
MUTS123 is offline
Houden die geen winterslaap?
Oud 26-12-2003, 10:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 26-12-2003 @ 09:59:
Houden die geen winterslaap?
wou ik nét zeggen ja
Oud 26-12-2003, 11:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zozze schreef op 26-12-2003 @ 00:36:
dat ging geleidelijk geloof ik, ik weet het niet echt

hij eet en drinkt gewoon en er is niks op aan te merken

en ik heb nieuw strooisel ja daar zal het dan waarschijnlijk door komen, aangezien er voor de rest toch niks op aan te merken is. De geur van dat strooisel is veel doordringender, het was me ook al opgevallen. (Ik ben ook allergisch aan van alles en nog wat )

ik zal zo snel mogelijk om ander strooisel gaan (dat dat ie drvoor had)
hamsters zijn veel gevoeliger, oude strooisel weer gebruiken zal wel helpen
Reageren

Regels voor berichten