Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2003, 20:15
shiningstars
shiningstars is offline
Ik ben 1.64 en ik woog altijd 54 kilo, maar de laatste tijd is dit 55 kilo geworden. Ik weet dat dit niet te zwaar is,maar toch wil ik die kilo er weer vanaf hebben. Ik merk namelijk erg goed aan mijn lichaam dat die kilo eraanzit, hoewel anderen het niet zien. Eerst deed ik dit door minder brood te eten, maar hier ben ik mee gestopt omdat ik wel weet dat dit slecht voor me is. Over het algemeen eet ik niet veel snoep, maar 1 a 2 keer per week heb ik een vreetbui waarbij ik echt superveel slechte dingen eet. Achteraf heb ik daar dan weer ongelooflijk veel spijt van. Verder tel ik vaak de calorieen die op de verpakkingen staan. Ben ik nu verkeerd bezig?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:20
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik denk dat je wel moet oppassen. Als ik zie dat je vaak calorieën telt, wordt je gewicht toch al een obsessie. Probeer hier vanaf te komen, eventueel met hulp. Ik denk niet dat je hoeft af te vallen. Als je dit toch wilt, probeer dan te sporten of op een andere manier VERANTWOORD af te vallen.
Oud 17-12-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Ik merk namelijk erg goed aan mijn lichaam dat die kilo eraanzit,
Het probleem is niet die extra kilo, het probleem zit tussen je oren. Jij schijnt te denken dat je minder mooi, slim, sociaal of anderzins gebrekkiger wordt omdat er een extra kilo aan jouw lichaam zit. Dit is niet waar.
Zorg dat je meer zelfvertrouwen krijgt. De meeste mensen voelen zich meer aangetrokken tot iemand die ontspannen en vol zelfvertrouwen door het leven gaat dan iemand die gespannen en onzeker is. Als je ontspannen bent en zelfvertrouwen uitstraald, heeft dat meer effect dan een crashdieet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 08:03
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
een kilo maakt echt niet zo veel verschil hoor, het kan ook zijn dat je lichaam gewoon wat meer vocht vasthoudt. en ook al ligt het daar misschien niet aan, dan zou ik me er alsnog niet druk om maken. 55 kilo is een prima gewicht bij 1.64 hoor
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 09:38
coffee_mug
coffee_mug is offline
ja je bent verkeerd bezig.
denk eens na. 1.64, 55 kilo. dat is goed.
niet te dik.
shit he, amak je toch niet druk om die kilo!!!
Oud 18-12-2003, 15:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
tja... wat heet verkeerd?
ik vind het niet zo gek dat je zo met je gewicht bezig bent
zelf wil ik' een kilo erbij' er ook altijd weer af hebben
als je maar gewoon 3 fatsoenlijke maaltijden per dag blijft eten, is het lichamelijk volgens mij niet zo verkeerd

en het is nogal logisch dat je je schuldig voelt over een vreetbui enzo Zorgen dat er niks in huis is om op te eten is toch het meest effectief

je moet natuurlijk niet te obsessed worden ofzo
maar je gewicht in de gaten houden is oke..
het gevaar van een kilo per jaar toch
Oud 18-12-2003, 15:12
Verwijderd
Als je 1 kilo wil afvallen heeft dieëten niet zo veel zin, dan kun je beter iets meer gaan sporten. En ja, op zich is het niet nodig om je druk te gaan maken over 1 kilo aankomen, zeker niet omdat je nu waarschijnlijk nog net zo goed slank bent, maar 't is ook niet verkeerd om een kilo erbij weer eraf te willen. Anders krijg je ook weer 'het gevaar van een kilo per jaar' he
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:19
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Hallo zeg... het gaat hier om één kilo: een kilo is het verschil tussen 's avonds of overdag wegen, tussen veel of weinig hebben gedronken die dag enz

Oftewel: maak je niet druk om één kilo meer of minder
Kijk, als het er nou in bijv een half jaar 10 zijn, dan kan je je druk maken ja... maar dat doe je nu gewoon niet

En bovendien: waarschijnlijk zit je nog in de groei (tot plusminus je 21ste) en dan zou het raar zijn als je niet wat aankwam... dus maak je niet zo druk zeg!
Oud 18-12-2003, 15:21
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Waar je je overigens wél druk om zou moeten maken is je onzekerheid... het is niet nodig je zo druk te maken om iets als een kilo extra lichaamsgewicht: dat is toch gewoon niet belangrijk als het om een leuk leven gaat?
Probeer daar eens aan te denken ipv aan een overdreven dun lichaam!

Regels voor berichten