Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2003, 11:24
skatefamke
skatefamke is offline
Hallo,

Voor mijn studie ben ik op zoek naar de volgende boeken:

 Mariken van Nieumeghen en Elckerlijc. Zonde, hoop en verlossing in de late Middeleeuwen. Vertaald door Willem Wilmink. Met een inleiding en een teksteditie door B. Ramakers Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker 1998. Nederlandse klassieken (hieruit alleen Mariken).

 De Nederlandse poëzie van de twaalfde tot en met de zestiende eeuw in duizend en enige bladzijden. Ed. Gerrit Komrij. Amsterdam, Bert Bakker, 1994.

 Jan van den Berghe, De Wellustige Mensch. In Dichten: en spelen van Jan van den Berghe. Ed. C. Kruyskamp. ’s Gravenhage 1950 XX-XXV, 89-144 (DBNL)

 De burggravin van Vergi. Een middeleeuwse novelle. Vertaald door Willem Wilmink. Ingeleid door W.P. Gerritsen met een uitgave door R. Jansen-Sieben. Amsterdam, Prometheus-Bert Bakker, 1997. Nederlanse klassieken

Karel ende Elegast. Bezorgd door Geert Claassens. Amsterdam, Amsterdam University Press, 2002. Alfa, Literaire teksten uit de Nederlandsen.

 Hadewijch, Visioenen. Vertaald door Imme Dros; met een inleiding en teksteditie door F. Willaert. Amsterdam, Prometheus, 1996. Nederlandse klassieken.

 Jan van Ruusbroec, Vanden blinckenden steen. Ed. Lod. Moreels S.J. Tielt/Bussum, Lannoo, 1981. Serie Ruusbroec hertaald.

Klein kapitaal uit het handschrift-Van Hulthem. Zeventien teksten uit Hs. Brussel, KB 15.589-623. Uitgegeven en ingeleid door neerlandici, verbonden aan tien universiteiten in Nederland en België. Red. H. Van Dijk e.a. Hilversum, Verloren, 1992

Als iemand een van deze boeken aan mij kwijt zou willen, zou me dat enorm blij maken . Mail dan naar a.banga@student.rug.nl.

Alvast bedankt!

Regels voor berichten