Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2003, 14:58
misssarcasmm
misssarcasmm is offline
Als 2 mensen echt heel veel van elkaar houden maar hun relatie werkt niet, wanneer zeg je dan: genoeg is genoeg?

Ik zat gister the mexican te kijken en daar kwam dit langs, ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken.

Voor de duidelijkheid: dit gaat om een stel dat het nergens over eens kan worden en altijd ruzie heeft, de hele tijd uit elkaar gaat en toch altijd weer bij elkaar terug komt.

In de film was het antwoord: nooit. Als mensen echt zó veel van elkaar houden blijf je bij elkaar, omdat liefde nou eenmaal het enigste is wat een mens echt nodig heeft.

Ik persoonlijk ben het hier niet mee eens. Je kan wel heel veel van iemand houden maar altijd bekvechten werkt niet volgens mij.
Ik zou het uitmaken en proberen iemand anders te ontmoeten waar ik ook veel van kan gaan houden zónder de hele tijd ruzie te hebben.
Oud 20-12-2003, 15:05
Marcade
Marcade is offline
Als je uh, moed en energie genoeg verzamelt hebt om te proberen het uit te maken (en te houden?).

Ik kan me goed voorstellen dat als je idd. continue altijd ruzie maakt en nauwelijks leuke momenten hebt, dat de liefde dan echt wel af zwakt. (tenzij ze natuurlijk kinky aangelegd zijn. LOVE ME, B1TCH).

En tja, natuurlijk ook, als de ruzies erger worden en je merkt het. Lijkt me geen prettig vooruitzicht voor je relatie.?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:07
Verwijderd
als je er zelf niet echt last van hebt, en zoveel van diegene houdt dat je het ervoor over hebt. kan je het best zo laten maar als je je er vreeeeselijk aan ergert (wat ik zou doen) en toch van die persoon houdt maar zo niet verder kan, moet je toch alle moed verzamelen denk ik en het uitmaken
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:22
ellaversa
ellaversa is offline
voor mij is het genoeg als iemand me begint te commanderen.
als een paar alleen maar ruzie heeft lijkt het me beter om er een punt achter te zetten. geen fratsen, dat scheelt.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 16:31
Verwijderd
Ik zie het wel gebeuren.

Mensen die elkaar vooral heel veel pijn doen maar zoveel van elkaar houden dat ze toch telkens bij elkaar terugkomen.

Ik denk wel dat het mogelijk is, maar dat het wel uitmaakt of er dan enige verbetering in komt. Een leven lang bekvechten of huilen wil niemand en ik denk ook dat bijna ieder persoon daar uiteindelijk van weg zou lopen, maar dan moet het denk ik zo zijn dat de bodem écht is bereikt.

Mja, moeilijk te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 15:27
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Volgens mij kan je als je continu ruzie hebt met elkaar niet van elkaar blijven houden. Je hebt tenslotte niet ruzie om niks, maar omdat je vindt dat de andere niet fijn is.
En als je ruzie maakt vanwege een meningsverschil, tja dan kan je misschien zeggen dat je wel van elkaar kan houden. Maar is houden van ook niet het maken van consessies en met elkaar tot een oplossing kunnen komen, dus eigenlijk kan je volgens mij niet van iemand houden als je steeds ruzie hebt.
Oud 21-12-2003, 15:37
juno
juno is offline
Je hebt een relatie volgens het harmoniemodel, met altijd gezelligheid en warmte en liefde en veiligheid en zekerheid, van twee mensen die van elkaar houden en ook nog eens goed met elkaar overweg kunnen als vrienden. Dat is lekker maar ook een beetje saai, voor de liefhebbers van rust.

En dan heb je het conflictmodel, dat voortdurend op springen staat maar waarin het goedmaken heel heftig is. Sommige mensen hebben dat nu eenmaal nodig, het voortdurend aantrekken en afstoten, het kwaad kunnen en mogen zijn op de ander, het eventueel zelfs tijdelijk een uitstapje maken, en het merken toch niet zonder elkaar te willen. ( Kunnen kan namelijk altijd). Dat is meer iets voor de wat temperamentvolle typjes.

Wie ben ik om daarover te bepalen wat het beste is?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 15:53
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Kijk ik zeg niet dat je geen ruzies mag hebben en je mag best wel eens van mening verschillen, maar uiteindelijk moet je volgens mij wel tot een oplossing komen.
Het lijkt mij dus echt niet goed als je heel veel ruzie hebt over de meest kleine dingen.
Maar goed ik ben inderdaad niet degene die daarover moet oordelen. Ieder moet doen waar hij/zij zin in heeft en wat volgens hem/haar goed is, je moet je leven niet laten bepalen door anderen, dat is 1 ding dat zeker is.
Oud 21-12-2003, 16:11
Verwijderd
Zolang er geborgenheid en plezier is, vind ik het een goede relatie. Als een van de twee lange tijd in grote mate ontbreekt, is dat een reden om de relatie te verbreken.

De hele tijd ruzie maken hoort daar ook bij. Je maakt het jezelf moeilijk, de ander wordt er ook niet gelukkig van. Bovendien blijven imho veel mensen bij elkaar omdat het zo vertrouwd is, en omdat ze niet los kunnen laten. Dat is het ergste wat je kan doen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:30
huppelmeis
huppelmeis is offline
Als je bijna altijd ruzie hebt is het toch niet meer leuk, lijkt mij dan. Maar ik vind ruzies al helemaal niets, dus ik zou het zelf snel genoeg vinden, hangt er denk ik ook wel af wat voor ruzies. Als je om kleine dingen al ruzie krijgt dan is het niet echt iets. Iedereen heeft wel een keer ruzie, maar dan nog... Altijd ruzie hebben en het nooit met elkaar eens zijn is gewoon niet te doen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:38
ZerO
ZerO is offline
Je kunt niet met maar ook niet zonder mekaar. Er zijn zeker stelletjes die zo'n relatie hebben.
Alleen ik geloof er niet in. Je kunt ontzettend veel van mekaar houden maar liefde is niet genoeg. Het is vervelend om elke keer in discussie te gaan met je partner over de kleinste dingen. Elke keer : Ik heb gelijk , neee ik heb gelijk . Een relatie bestaat niet alleen uit liefde en niet zonder mekaar kunnen. Een goeie relatie is ook aan mekaar aanpassen ,geven en nemen.
Oud 21-12-2003, 18:16
Stefanie
Stefanie is offline
Achja, als je altijd ruzie hebt en toch altijd weer terugkomt, is er een grote aantrekkingskracht ofzo. Ik denk dat je het dan zelf kunt bepalen wanneer je dr genoeg van hebt. Als die ruzies je echt beginnen te vervelen of als je niet meer gelukkig bent er door. Als ik echt superveel ruzies zou hebben zou ik een ander zoeken waarmee ik dat niet/minder heb. Lijkt me toch dat je dan gelukkiger bent.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:23
Verwijderd
Als je met relatie minder gelukkig bent dan je zonder relatie zou zijn, zonder uitzicht op verandering.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:27
Luna
Luna is offline
Ik zou graag willen zeggen, liefde overwint alles, maar ik weet dat dat niet zo is. Je kunt nog zoveel om iemand geven maar als de een bijvoorbeeld een bepaald (streng) geloof heeft ende ander niet zou dat nog wel eens mis kunnen gaan. Ik heb het zien gebeuren bij een nichtje van mij. Haar vriend zat zo onder de plak bij zijn moeder en haar geloof dat daardoor hun relatie kapot is gegaan(steeds ruzies daarover enz.), terwijl zij verder echt bijna perfect bij elkaar pasten. Zonde, maar niets aan te doen...
Oud 22-12-2003, 00:44
Sangria
Sangria is offline
Een btje zoals dat nummer van U2, With or Without you, dus

Als ik op een gegeven moment meer ruzie zou maken dan niet-ruzie-maken, zou dat toch wel (meer dan) 'genoeg' zijn.
Oud 23-12-2003, 15:42
cagie
cagie is offline
Voor ik mijn huidige vriend leerde kennen zou ik zeggen dat het bij veel ruzie (zo'n 2 a 3x in de week) al genoeg was. Maar van mijn vriend kan ik gigantisch veel hebben. We hebben een lange periode (van ruim anderhalve maand) gehad waarin we iedere week zo'n 2 a 3x ruzie hadden maar dit hebben we overleefd. Goed het was voor mij bijna genoeg maar gelukkig is daar na veel gepraat en afspraken gelukkig verandering in gekomen. Maar inmiddels weet ik dat het echt genoeg is als hij vreemd is gegaan maar eerder denk ik niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten