Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2003, 23:33
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Vandaag startte ik (op de goeie manier uiteraard ) mn pc met Windows eXtraPrut opnieuw op, en toen waren plotseling alle partities van één van mijn twee harddisks verdwenen. Door Partition Magic (versie 7) te starten zag ik dat de hele schijf Unallocated geworden was!

Wie heeft een idee hoe ik dit terug kan krijgen??? De optie Undelete in het contextmenu van die schijf in Partition Magic is niet beschikbaar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 23:48
Verwijderd
Ai. Partition Magic is leuk als het goed werkt. Maar als het even góed fout loopt...

Ik vrees het ergste voor je.. :/

Hopelijk heeft iemand anders een wat positiever antwoord voor je.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 23:54
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Ik ben de schijf niet kwijtgeraakt door Partition Magic... ik weet niet waar wel door, maar ik kon het niet meer lezen zodra ik het ding gereboot had... en ik heb weinig vertrouwen in windhoos, dus dan ligt het voor de hand die als schuldige aan te wijzen

Ik hoop niet dat ik het echt kwijt ben, want het is een 120 GB schijf die bijna vol zat en waar een heleboel dingen tussen zitten waar ik ontzettend lang mee bezig ben geweest

en nee, ik had een backup van slechts een klein gedeelte van de schijf, en op de een of andere manier ben ik dat blijkbaar ook kwijtgeraakt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 23:56
Verwijderd
Wat Partition Magic niet heeft weggehaald, kan het ook nogal moeilijk terugkrijgen he. Als het echt door een hard- of softwarefout is, is de kan dat je ze terug kunt krijgen niet groot. Hoewel...een unallocated partitie heeft als het goed is wel een driveletter, alleen geen filesystem. Probeer eens in de debugging mode van Windows of je de FATs van die schijven opnieuw kunt schrijven, dat wil nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 00:02
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Even als toelichting:

Unallocated betekent "geen partities in dit gebied" en dus ook geen driveletter (want dan zou die dacht ik Unformatted aangeven)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:44
Verwijderd
Oke, daar kun je dan weinig tegen doen ben ik bang. Als Partition Magic zelf geen undelete-optie heeft zou ik het ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 13:19
Verwijderd
Zomaar ineens verdwijnende partities? Nog nooit van gehoord. Tamelijk absurd dat 't vingertje ook meteen weer naar Windows XP gaat, maar dat terzijde.

Wat je zou kunnen proberen is de partitie handmatig weer inschakelen m.b.v. DiskEdit oid. Vergis je echter niet in de complexiteit van dit verhaal, een gevorderde zal 't niet lukken. Maar als 't lukt hou je netjes de data die d'r op staat en heb je je partitie weer terug. Als 't mis gaat, echter, gaat 't ook _goed_ mis en ben je 't hele zooitje kwijt. Hoe je dit precies moet doen of welke waardes op welke posities verantwoordelijk zijn voor het een en ander weet ik zo niet, daarvoor zul je een boel moeten researchen op www.deja.com en www.google.com. Maar het is mogelijk. Vraag is of 't ècht de moeite waard is.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:48
dystopia
dystopia is offline
Wat heb je hier van geleerd?

Altijd backups maken. Ook van je partitietabel. Wanneer je geen data overgeschreven hebt kun je de data nog gewoon terugkrijgen.

Verder kan ik wmb Windows het programma GetDataBack for {FAT32|NTFS} aanraden. Het zal niet de complete structuur kunnen recoveren, maar hopelijk wel zoveel mogelijk. Mijn ervaring is: alle files. Maar de directories kan-ie de naam nog wel 'ns niet exact van weten. En da's dan jammer. Progje kun je vast wel ergens vinden op een leuke website...
Oud 17-12-2003, 14:56
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
acronis recoveryexpert. probeer dat eens.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:17
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
(ben net terug van school)

Heb een beetje veel huiswerk vandaag maar ik zal zo snel mogelijk wat proberen, te beginnen met GetDataBack
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:19
Screaming Slave
Citaat:
acronis recoveryexpert. probeer dat eens.
dit programma is speciaal voor wat jij wil, dus probeer dat ff eerst
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:21
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 17-12-2003 @ 16:19:
dit programma is speciaal voor wat jij wil, dus probeer dat ff eerst
Uhm okey, zal dat ook ff downloaden
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 15:23
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Sha'Quessir schreef op 17-12-2003 @ 16:21:
Uhm okey, zal dat ook ff downloaden
Google verwijst mij naar www.acronis.com, maar die ligt plat

Dan probeer ik eerst GetDataBack maar eens, daar staat ook bij dattie read-only is
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:06
Screaming Slave
kheb je al tijdje terug gePM'd, maargoed
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:09
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 17-12-2003 @ 18:06:
kheb je al tijdje terug gePM'd, maargoed
heel fijn, maar ik weet niet waar ik die kan lezen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:10
Screaming Slave
mijn profiel -> privéberichten (rechtsboven in zo'n balk)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:03
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Heel erg bedankt, het heeft mijn partitietabel volledig gerepareerd

ben hem ondertussen alweer kwijtgeweest, waarbij het opvallend is dat dat telkens gebeurt zodra ik XP start ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten