Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat quotes over het oog van verschillende sites:
1. Dit oog wordt door de oude egyptenaren als amulet gedragen of in het graf meegenomen. Het is het oog van de universele eenwording (zoals Osiris door Isis weer één is geworden), maar het is ook het oog van de intuïtie (de maan ). Bovendien beschermt dit oog voor boze invloeden . 2. Voor mij (dit is van een andere site gepakt he) symboliseert dit oog de blik van de 'anders'-kijkende . De mens, die op zoek is naar de universele waarheid, de waarheid achter alle waarheden, kan deze alleen vinden als hij in staat is de wereld door het oog van Horus te bezien. Pas dan is hij is staat om de oude waarheden te herkennen, te ervaren en te beleven. 3. een manier van kijken naar de wereld het proces van de universele eenheid bescherming tegen kwade invloeden 4. Het oog van Horus werd een symbool van geneeskracht en de naam ervan, wedjat, betekent , gezond en heel .De wedjat werd beschouwd als een krachtig amulet en werd vaak gedragen als een beschermend sieraad. 5. Het Horus-oog was in Egypte een zeer geliefd amulet, omdat het ’t eeuwig terugkerende herstel van de universele harmonie verbeelde. 6.Dit teken staat in moderne esoterische stromingen symbool voor de verschillende staten van verhoogd/veranderd waarnemingsvermogen. Het oude Egyptische Oog van Horus of Wedjat ('De Gehele') is een krachtig symbool voor bescherming . Het wordt ook beschouwd als overbrenger van wijsheid, gezondheid en voorspoed. Heb hem als tattoeage ![]()
|
Dit wordt geloof ik ook wel als het alziende oog gezien..
heeft inderdaad met "1-wording" te maken, vrij metsalerij is er geloof ik ook wel "fan"van.. Je zou misschien kunnen zeggen dat het als een mooi teken klinkt zoals je het bekijkt als in het hierboven genomde stukje. Maar ja ik zie het als een appel met gif.(auwtsj das misschien lomp gezecht maar ja he..) Zo staat er dat het bescherming tegen het kwade is, volgens mij nodigt het gewoon uit. Het wordt ook wel het 3de oog gezien(zou tussen je ogen in op je voorhoofd ofzo zitten), het spreekt de bijbel tegen, en de bijbel zegt ons niet met deze dingen op die manier bezig te zijn.,(waarom zou je ook, als God je echt dingen kan laten zien) dis misschien niet echt een andwoord waarop je wacht, maar dan zie je het ook es van deze kant ofzo.. (en niet dat ik er veel van weet hoor) heb wel een boek over tekens van een vriend van me, dus ik zal nog es opzoeken waar het oorspronkelijk vandaan komt ect.. oke na ja zie maar wat je er mee doet, suces! ajuusa ciau ciau
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Piercing- en tattootopic #20 Verwijderd | 500 | 31-08-2006 12:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Laat jij in het openbaar zien waar je in gelooft? Rabbi Daniel | 109 | 07-06-2004 19:10 | |
Lifestyle |
Stel je MOET een tattoo nemen... Verwijderd | 197 | 18-06-2003 06:22 | |
Lifestyle |
Tattoo? wie? Kiss Pookie | 119 | 02-04-2003 12:20 | |
De Kantine |
ben jij een weerspiegeling van je avatar? kastdeur | 163 | 02-09-2002 16:47 | |
Lifestyle |
symbool stroopwafel | 16 | 09-07-2002 19:42 |