Ik had graag dat jullie even kritisch keuren

Vooral qua zinsbouwfouten en zo. Hier is het begin:Een
Geschreven op 12-10-’03, 15.03
Hallo Dagboek!
Wie had dat nog eens gedacht, dat ik, Leni, een dagboek zou beginnen. Altijd heb ik gezegd dat ik daar nooit aan zou beginnen, omdat mijn leven veel te saai daarvoor is. En nu heb ik er toch eentje, juist omdat mijn leven zo saai is. Ik heb echt een verveeldag en toen ik deze dagboeksite op het Internet tegen kwam heb ik er uit lamlendigheid maar eentje geopend. (Open je eigenlijk wel dagboeken, of maak je ze?)
Eigenlijk weet ik niet eens wat ik erin moet zetten. Zal ik me dan eerst maar even voorstellen?
Mijn naam is Leni, ik ben vijftien jaar en ik woon in een erg klein dorpje waarvan ik de naam niet zal noemen. Ik verwacht niet dat iemand zin heeft dit te lezen, maar ik zal voor de zekerheid toch maar niet al te persoonlijke feiten typen. Goed, wat kan ik verder nog zeggen? Ik zit in 4VWO, doe Economie & Maatschappij en houd van computeren, basketballen en lezen.
Ja, ik klink saai en dat ben ik ook. Het ergste is misschien nog wel dat het me niets kan schelen.
Groetjes van Leni
Twee
Geschreven op 14-10-’03, 20.17
Hallo Dagboek,
Goh, ik had zondag echt een verveeldag, zeg! Normaal ben ik wel wat vrolijker, hoor! En zo saai is mijn leven nu ook weer niet, gisteren hadden mijn vriendinnen Jessica en Marieke afschuwelijke ruzie en vandaag heb ik een nieuw meisje in het dorp ontmoet. Nou ja, niet echt ontmoet, maar wel gezien. En ik weet eigenlijk ook niet ofz ze hier is komen wonen. Misschien was ze wel bij iemand op bezoek of zo, ik weet het niet. In ieder geval heb ik toen ik naar huis fietste een onbekend meisje gezien. Dat komt niet zo vaak voor want, zoals eerder vermeld, ik woon in een zeer klein dorp.
Ze zag er vreemd uit. Vreemd klinkt niet erg aardig, maar ik bedoel enkel dat ze er wat verwilderd uit zag. Een beetje als een indianenmeisje, met twee lange, zwarte vlechten, een rode jurk en een zwart jasje. Ik denk dat ze ongeveer even oud was als ik.
Nu ik dit nog eens overlees bedenk ik me dat het wel erg triest zal overkomen, als dit het hoogtepunt van mijn dag was. Misschien had ik toch beter over die ruzie kunnen schrijven. Maar eigenlijk interesseert me dat niet zo, ze moeten het zelf maar uitzoeken. Of dat meisje met wel interesseert? Ja, op een bepaalde manier wel, maar ik kan niet goed uitleggen waarom. Bovendien moet ik huiswerk gaan maken.
Groetjes van Leni