Belabberd! BELABBERD! Nog een keer, en nu goed. De stem dendert door mijn hoofd. Fuck you ass, flikker op. Vol ergernis sla ik de pianoklep dicht. BAM! Een vinger ertussen. Dit soort dingen kunnen dus alleen mij overkomen. Weet je hoe vaak per dag ik wel niet ‘fuck’denk de laatste tijd? Zo-veel! Fuck ee.. Hier, zie je? Alweer..
Lieve zus,
Ik hoorde het net…
Wat verschrikkelijk kut moet dit voor je zijn. Ik weet nog dat ik toen met je-weet-wel ook zo iets dergelijks had meegemaakt, en toen… Shit, ik begin ook altijd over mezelf op dit soort momenten. Nog eens..
Als een zomeravond, zo warm was het vandaag, en het is godverdomme al Oktober.. Is er ook zo’n rijmpje op Oktober? ‘April doet wat ‘ie wil’, en ‘Maart roert zijn staart’.. Oktober..
Oktober is een prachtige tijd. Een tijd met zoveel kleuren om je heen, met harde wind en hoosbuien, een tijd waarin je het liefste binnen zit, met een warme kop thee of chocolademelk bij de open haard, naar buiten kijkt naar al dat rood en groen spartelend en draaiend en schipper-mag-ik-overwaaiend in de lucht. Een tijd van liefde wil ik haast zeggen, maar bij nader inzien is dat absoluut niet zo. Het zou zo moeten zijn, vind ik, maar niets is minder onwaar dan dat. Ik heb zo’n liedje geleerd op school hier: ‘pak al je zorgen in je plunjezak en fluit, fluit, fluit..’. Zullen we dat eens gaan doen met z’n tweeen? Maar nee, ik weet nu al dat ík het niet voor elkaar krijg, hoe zou jij dat op dit moment dan ooit moeten kunnen? Ik ben me ook een rare..