Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2003, 15:26
miro
miro is offline
Ik zit met het volgende probleem en ik kom er niet uit.

Mijn internet (en de hele pc ei'k) is sinds een paar dagen baggertraag. Een blik in taakbeheer leverde het volgende op:

Zoals je ziet draait er een iexplore.exe, waarvan ik niet geloof dat het dezelfde is als die van IE. Ik heb sowieso geen IE openstaan, en als ik er een open komt er gewoon een ander iexplore.exe proces bij. Daarnaast kan ik die vreemde dus niet afsluiten.

Naast iexplore.exe draait er ook nog System (??) met gebruiker SYSTEM, die dus de andere helft van m'n processorkracht opslokt.

Wat heb ik geprobeerd:

* Virusscan met NAV2004
* Troepscan met Ad-aware 6
* Register doorgespit
* Mappen doorgespit
* Services doorgespit
* Google afgezocht

NAV2004 vindt niets, ad-aware ook niet, in 't register staat niks bij 'Run' enzo, ik vind nergens een andere iexplore.exe en er staan geen vreemde services. Op Google vond ik ook niks wat van toepassing leek te zijn.

Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2003, 15:32
Verwijderd
iexplorer.exe is dus wel internet explorer, dat het zoveel vreet is waarschijnlijk iets als java of dat hij op het punt staat te crashen..

system is gewoon altijd de eoverige processor kracht (alhoewel, heet dat niet "niet actieve systeem-processen" oid?.

Met je systeem lijkt iig niks vreemds aan de hand hoor..)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:32
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Is er een verband tussen de overgang op NAV2004 + dat de PC traag is? Of had je NAV2004 al véél langer voordat je systeem vertragend ging werken.
Oud 20-12-2003, 18:43
Orion16
Orion16 is offline
Norton Antivirus
Download eens Advanced Administrative Tools (zoek er ff naar op Google) en verwijder evt. invalid register keys mee. Ook kun je ermee zien welke processen er allemaal gestart worden.

Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 21:12
miro
miro is offline
Citaat:
iexplorer.exe is dus wel internet explorer, dat het zoveel vreet is waarschijnlijk iets als java of dat hij op het punt staat te crashen..

system is gewoon altijd de eoverige processor kracht (alhoewel, heet dat niet "niet actieve systeem-processen" oid?.

Met je systeem lijkt iig niks vreemds aan de hand hoor..)
Is het normaal dat iexplore.exe al actief is bij het inloggen dan? AFAIK niet. En inderdaad, System is niet de niet-actieve systeembronnen want die staat er apart bij.
Citaat:
Is er een verband tussen de overgang op NAV2004 + dat de PC traag is? Of had je NAV2004 al véél langer voordat je systeem vertragend ging werken.
Nee, ik heb NAV2004 geinstalleerd omdat ie zo langzaam werd.
Citaat:
Norton Antivirus. Download eens Advanced Administrative Tools (zoek er ff naar op Google) en verwijder evt. invalid register keys mee. Ook kun je ermee zien welke processen er allemaal gestart worden.
Tnx! Zal ff kijken en resultaten posten
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 01:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Veel progs gebruiken MSIE om informatie door te sturen. Ook spyware gebruikt MSIE als relay, omdat veel mensen hun firewall MSIE toegang hebben gegeven om te mogen verzenden.
Reageren

Regels voor berichten