Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 16:33
Apomes
Apomes is offline
Ik vroeg me af of Pyrokinesis nu echt bestaat, gelijk mensen die beweren een kaars kunnen aan te doen door er op te blazen enzo.

En indien het bestaat hoe leer je zoiets aan?
Meditatie? oefenen? geboren aanleg?...

Thanks
Oud 14-12-2003, 19:27
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Pyrokinese?? Hehehe, volgens mij staat er nu zoiets als 'vuur in beweging zetten '.

Volgens mij is het psychokinese....... (voorwerpen in beweging krijgen met je denkkracht).

Of bedoelde je mensen die zichzelf kunnen laten ontbranden (dat bestaat)?
Oud 14-12-2003, 19:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 14-12-2003 @ 19:27:
Pyrokinese?? Hehehe, volgens mij staat er nu zoiets als 'vuur in beweging zetten '.

Volgens mij is het psychokinese....... (voorwerpen in beweging krijgen met je denkkracht).

Of bedoelde je mensen die zichzelf kunnen laten ontbranden (dat bestaat)?
psychokinese is de categorie met subcategorieen als pyokinese, cryokinese, telekinese, aerokinese.

vuur in beweging zetten is eerder telekinese dan pyrokinese. Pyrokinese is meer vuur aankrijgen, of doven (laatste kan ook cryo zijn).

zelfontbrandig is weer iets heel anders (denk ik)
Oud 14-12-2003, 20:06
Apomes
Apomes is offline
Pyrokinese: "the ability to create and manipulate fire"
Oud 14-12-2003, 20:33
Pudding_Gek
Pudding_Gek is offline
oh ja, en hoe je het leert, oefenen(+ miscchien als dat niet lukt nog wat mediteren)
Oud 14-12-2003, 22:50
Pudding_Gek
Pudding_Gek is offline
Citaat:
beetje NI's plaatje zomaar gebruiken in je avatar he
tis toch een vette nepperd, hij wil er geen filmpje van maken om een of andere vage reden maar hij kan het gewoon niet!
Oud 14-12-2003, 23:13
Verwijderd
Jep, het is mogelijk Met veel oefenen kun je het bereiken. (je moet er wel aanleg voor hebben, anders kun je doen wat je wil, maar zal je het niet lukken)
Oud 15-12-2003, 06:49
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2003 @ 01:30:
Yeah right. Het gaat hier over het creeëren en manipuleren van vuur hoor

'Vette shit'
je zal wel anders babbelen als je voor je neus een vrouw ff ziet blazen en die kaars springt aan .

Vroeg ik ff hoe je dat doet "Veel oefen" ben ik vet bij .
Oud 16-12-2003, 01:21
Verwijderd
Alle niet-relevante posts zijn verwijderd en zullen verwijderd worden. Dit onderwerp kan serieus besproken worden en ik ga het niet sluiten omdat een stelletje sceptici meteen belachelijk moeten reageren. Blijf dan weg!
Oud 16-12-2003, 13:45
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-12-2003 @ 01:21:
Alle niet-relevante posts zijn verwijderd en zullen verwijderd worden. Dit onderwerp kan serieus besproken worden en ik ga het niet sluiten omdat een stelletje sceptici meteen belachelijk moeten reageren. Blijf dan weg!
Offtopic:
Doe net als wicce en blijf er tussenin staan. Ookal ben je een gelover net als mij, en net als wicce, maar dat betekend nog niet dat je moet keren tegen de skeptici. Als er iets paranormaals is, dan hoort er sceptici nu eenmaal bij, ik vind het ook niet leuk maar jah het is nu eenmaal zo. Als forumbaas moet je vind ik geen partij kiezen, tuurlijk mag je je mening uiten maar één van de zaken die een forumbaas doet is de orde handteren, als twee groepen de gelovers en de sceptici ruzie hebben moet je niet alleen posts verwijderen van de sceptici maar altijd er tussenin blijven staan. Je moet zorgen dat het weer rustig word en dat doe je niet met alleen dreigementen of posts verwijderen want daar heb je alleen jezelf het hardst mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

ontopic:
Pyrokinese is volgens mij vuur maken maar dan zonder lucifers of dergelijke, maar met je gedachte. Een dokter die met naalden werkt (accupunctuur), die heeft mijn moeder ooit geholpen en had het ook over een man die ging mediteren ongeveer 5 meter afstand van een blad papier, na enkele minuten begon er rook van het blad papier af te komen en even later stond het in brand, dat is handig van pyrokineses, je hoeft maar een klein beetje vuur te maken of alleen warmte kan al genoeg zijn, want vuur breidt zich nu eenmaal uit.
Oud 16-12-2003, 14:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-12-2003 @ 13:45:
Offtopic:
Doe net als wicce en blijf er tussenin staan. Ookal ben je een gelover net als mij, en net als wicce, maar dat betekend nog niet dat je moet keren tegen de skeptici. Als er iets paranormaals is, dan hoort er sceptici nu eenmaal bij, ik vind het ook niet leuk maar jah het is nu eenmaal zo. Als forumbaas moet je vind ik geen partij kiezen, tuurlijk mag je je mening uiten maar één van de zaken die een forumbaas doet is de orde handteren, als twee groepen de gelovers en de sceptici ruzie hebben moet je niet alleen posts verwijderen van de sceptici maar altijd er tussenin blijven staan. Je moet zorgen dat het weer rustig word en dat doe je niet met alleen dreigementen of posts verwijderen want daar heb je alleen jezelf het hardst mee. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
je vergeet het belangrijkste woord 'belachelijk', ze heeft niks tegen sceptici, maar wel tegen sceptici die meteen belachelijk reageren. Een groot verschil
Oud 16-12-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-12-2003 @ 14:02:
je vergeet het belangrijkste woord 'belachelijk', ze heeft niks tegen sceptici, maar wel tegen sceptici die meteen belachelijk reageren. Een groot verschil
Dank je !
Ik heb zeker nix tegen sceptici, maar zowel gelovigen en sceptici moeten normaal doen.

En nu ontopic graag, probs over mijn beleid kunnen gepmd of op BZ besproken worden.
Oud 16-12-2003, 17:29
Verwijderd
ik ben van het type eerst zien, dan geloven.

als ik het zou kunnen zou het leraar-dodenaantal donderdag weer een schot in de arm gekregen hebben....
grrr *ontbrand*

mooi ^_^

nah, ik geloof niet in pyrokedinges.

(@ ts: als pyrofiguren een kaars andoen door erop te blazen, hoe doen ze hem dan uit?)
Oud 16-12-2003, 19:26
Upke
Upke is offline
Citaat:
Havock schreef op 16-12-2003 @ 17:29:
ik ben van het type eerst zien, dan geloven.

als ik het zou kunnen zou het leraar-dodenaantal donderdag weer een schot in de arm gekregen hebben....
grrr *ontbrand*

mooi ^_^

nah, ik geloof niet in pyrokedinges.

(@ ts: als pyrofiguren een kaars andoen door erop te blazen, hoe doen ze hem dan uit?)
Zuigen...
Oud 16-12-2003, 21:49
AngelLena
AngelLena is offline
Het is zeer zeker mogelijk. Zelf heb ik hier ook veel op geoefend door eerst te mediteren, vervolgens al mijn energie omzetten naar wilskracht en mij sterk in te denken dat de kaars zou branden. Toen ik uit mijn meditatie kwam brandde de kaars.
Ik had geen lucifers of aanstekers bij de hand dus kan het niet onbewust aangestoken hebben. Ik ben hier verder niet op doorgegaan uit angst dat ik uiteindelijk te veel met mijn wilskracht zou kunnen en dat zou gaan misbruiken. (waarschijnlijk zou dat wel wat meevallen, maar neem zo min mogelijk risico's op dat gebied)

En de benaming is maar hoe je het noemt. De 1 noemt dit pyrokinese, de ander noemt het magie... 1 ding is zeker, is zwaar uitputtend en vergt heel veel oefening en kracht.
Oud 17-12-2003, 12:45
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 16-12-2003 @ 21:49:
Het is zeer zeker mogelijk. Zelf heb ik hier ook veel op geoefend door eerst te mediteren, vervolgens al mijn energie omzetten naar wilskracht en mij sterk in te denken dat de kaars zou branden. Toen ik uit mijn meditatie kwam brandde de kaars.
Ik had geen lucifers of aanstekers bij de hand dus kan het niet onbewust aangestoken hebben. Ik ben hier verder niet op doorgegaan uit angst dat ik uiteindelijk te veel met mijn wilskracht zou kunnen en dat zou gaan misbruiken. (waarschijnlijk zou dat wel wat meevallen, maar neem zo min mogelijk risico's op dat gebied)

En de benaming is maar hoe je het noemt. De 1 noemt dit pyrokinese, de ander noemt het magie... 1 ding is zeker, is zwaar uitputtend en vergt heel veel oefening en kracht.
Hoe zet je je energie om in wilskracht? Moet het juist nou niet andersom?
Oud 17-12-2003, 13:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Upke schreef op 17-12-2003 @ 12:45:
Hoe zet je je energie om in wilskracht? Moet het juist nou niet andersom?

De methode die ik destijds gebruikte draaide om wilskracht. Dus alles wat je in je hebt moet je dan omzetten in wilskracht tijdens je meditatie. Kan je niet uitleggen hoe dat precies gaat.

Andere methodes maken wel gebruik van energie en dan zet je alles wat je in je hebt om in energie, die energie om in vuur en het vuur verplaats je naar de kaars. Maar die methode gebruik ik dus niet.
Oud 17-12-2003, 17:43
Upke
Upke is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-12-2003 @ 13:48:
De methode die ik destijds gebruikte draaide om wilskracht. Dus alles wat je in je hebt moet je dan omzetten in wilskracht tijdens je meditatie. Kan je niet uitleggen hoe dat precies gaat.

Andere methodes maken wel gebruik van energie en dan zet je alles wat je in je hebt om in energie, die energie om in vuur en het vuur verplaats je naar de kaars. Maar die methode gebruik ik dus niet.
Bij wilskracht visualiseerde je ook neem ik aan? Hoe lang heb je er voor gedaan en deed je het elke dag een uur achter elkaar om te oefenen of niet?
Oud 17-12-2003, 18:58
Silver rain
Silver rain is offline
Het wil nog niet echt lukken maar ik geloof zeker dat het mogelijk is. Als telekinese mogelijk is dan dit ook, valt allemaal onder hetzelfde. Om een kaars aan te doen kan ook worden gevisualiseerd dat de moleculen daar steeds sneller gaan bewegen, zo snel dat het steeds warmer wordt en er brand ontstaat. Of gewoon gedachten op nul maar wel met het doel in je achterhoofd naar de plaats kijken
Oud 17-12-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 16-12-2003 @ 21:49:

hmm, ik wil iemand "weg" hebben, name your price.
Oud 17-12-2003, 23:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Upke schreef op 17-12-2003 @ 17:43:
Bij wilskracht visualiseerde je ook neem ik aan? Hoe lang heb je er voor gedaan en deed je het elke dag een uur achter elkaar om te oefenen of niet?
Visualiseren komt er zeer zeker bij kijken ja. En ik heb er dik een jaar over gedaan te oefenen (zo'n 2 tot 4 uur per dag) om uiteindelijk na 3 uur meditatie dit te kunnen bereiken.
Oud 17-12-2003, 23:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Havock schreef op 17-12-2003 @ 19:19:
hmm, ik wil iemand "weg" hebben, name your price.
Sorry, zoals je kan lezen, I quit that stuff.
Oud 18-12-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 17-12-2003 @ 23:19:
Sorry, zoals je kan lezen, I quit that stuff.
zelfs niet voor een *whisperwhisper€€€whisperwhisper*?
Oud 18-12-2003, 20:22
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Havock schreef op 18-12-2003 @ 20:19:
zelfs niet voor een *whisperwhisper€€€whisperwhisper*?
Van m'n leven niet. Ben al helemaal niet omkoopbaar. Jammer he?
Oud 20-12-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 18-12-2003 @ 20:22:
Van m'n leven niet. Ben al helemaal niet omkoopbaar. Jammer he?

goudvis.
Advertentie
Oud 23-12-2003, 02:14
Verwijderd
*kan de wil van de vlam wel lichtelijk beinvloeden, kwa groter wordende vlam enzo..
Advertentie

Regels voor berichten