Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 02:55
Snakeboy
Snakeboy is offline
Mijn vorige topic zei het al,
Kep PDD-NOS, maareh.. ik heb nu al precies 2 jaar geen Orap meer, (risperdal + wat van een soort blauwe pilletjes-cominatie)
Ben ik blij om, want ben veel actiever nu ; van de risperdal werd ik altijd zo moe...
Het werd op het einde zelfs beter toen ik 't niet meer nam.
Ik had het dus niet meer nodig, maar mijn concentratie is niet echt hetzelfde gebleven; tuurlijk kan ik nog wel b'tje helder denken, maar niet te helder.
Ik denk soms zover in bepaalde onderwerpen, zie het maar als een weg dat 1 km lang is en je bent er 2 km voorbij, dat ik een antwoord al voorbij ben... zegmaar, kun je't nog volgen??
Maarjah, en ik heb wat gehoord over Visolie-tabletten,
Dat dat enorm goed werkt voor concentratie, en 2 klasgenoten vanmij gebruiken het ook; ik heb bij hun verschil gezien.
Want het is niet alleen beter voor je concentratie, maar er zitten ook nog gewoon wat vitamines in; die je ook anders al nodig hebt.. Maar aangezien je daar geen recept voor nodig hebt . krijg je ook geen gezeik met doctoren enzovoorts, als ik ADHD zou hebben zou ik dat doen, het zou ook werken tegen als je druk bent.. althans heb ik gehoord, weet niet of het zo is.
Maar volgens hun bestaat het nog niet zo lang.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2003, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Snakeboy schreef op 29-12-2003 @ 03:55:
Mijn vorige topic zei het al,
Houd het dan in het vervolg in één topic, dat maakt het voor andere mensen ook duidelijker.

Omdat deze topic ook voor andere mensen interessant kan zijn ('t schijnt bv dat visolie ook bij dyslexie kan helpen), laat ik hem deze keer open.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:05
Sannetje
Sannetje is offline
Hier even kort wat info over omega-3 vetzuren (=de vetzuren die o.a. in visolie zitten) Ik heb hier een uitgebreide spreekbeurt over gehouden en het is ook een onderdeel van mijn profielwerkstuk, dus ik heb al uit verschillende bronnen informatie bij elkaar gebracht.

Bronnen van omega-3 vetzuren zijn:
-Vis (vooral de vettere soorten zoals makreel, zalm en sardines)
-visolie
-lijnzaad
-lijnzaadolie
-raapzaadolie
-groene bladgroenten
-zeewier en algen
-verschillende soorten noten (walnoten, paranoten en amandelen)

De hersenen zijn voor een groot deel opgebouwd uit deze vetzuren en tekorten zijn dan ook schadelijk. Deze kunnen leiden tot:

-depressies
-gebrekkig geheugen + Alzheimer
-lagere intelligentie
-leermoeilijkheden
-gebrek concentratie
-onoplettendheid
-dyslexie
-schizofrenie
-multiple sclerose
-alcoholisme
-slecht zien
-prikkelbaarheid
-agressie
-criminaliteit

Het toevoegen van meer omega-3 aan het menu kan helpen deze aandoeningen te voorkomen én ze te verhelpen, of in elk geval de situatie aanzienlijk te verbeteren (!)

Wat, naast het toevoegen van omega-3 helpt om tekorten tegen te gaan, is het minderen van de omega-6 inname. Omega-6 is de tegenhanger van omega-3 en slechts in kleine hoeveelheden goed voor ons.
omega-6 zit in de meeste vette producten die wij gebruiken in een te grote hoeveelheid. Denk hierbij aan:
-margarine, boter
-de meeste soorten vlees
-volle melk
-kaas
-gefrituurde snacks
-alle oliën behalve visolie, raapzaadolie, lijnzaadolie en olijfolie

De ideale verhouding tussen Omega-3 en Omega-6 is 1:2, maar een verhouding van 1:4 is voor de westerse maatschappij al een grote vooruitgang.

Aanwijzingen voor een omega-3 tekort:

-droge huid (de meest simpele, directe aanwijzing)
-allergieën, eczeem, astma
-dof, levenloos haar, eventueel roos
-zachte, rafelige nagels (in de dikte gespleten)
-overdreven dorst
-frequente behoefte tot plassen
-harde, droge bobbeltjes op de huid rond de haarzakjes (als kippenvel)
-tintelingen in armen en benen
-vasthouden van vocht
-immuunzwakte

Wat je dus zelf kunt doen: voeding aanpassen aan een juiste verhouding van vetten. Eventueel visolie- of lijnzaadoliecapsules nemen.
En natuurlijk lief zijn voor andere mensen

Voor mensen die meer interesse hebben: zoek bij google op visolie of omega-3
Er is ontzettend veel over te vinden (als je de commerciele sites eruit filtert)
Reageren

Regels voor berichten