Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 20:37
Apomes
Apomes is offline
hello, yow, yw, hallo..whatever

ik zit nu in mijn laatste jaar Boekhouden informatica en dus meot ik volgend jaar gaan verder studeren. Ik ben van plan Regentaat Burotica (boekhouden, recht, economie, dactylo, handel) te gaan volgen maar dan mag ik nog 1 vak erbij kiezen nu twijfel ik enorm fel tussen Geschiedenis of Engels.

Dus kunnen jullie me mss ff helpen met volgende vragen ivm.

-Welk is het moeilijkst?
-Welk is het meest toekomstgericht?
-Bij welk ga ik rapper werk vinden?
-Is er loonsverschil?

als je er zelf nog kan vinden, mag je dat gerust vertellen hoor.

Ik doe ze allebij even graag en heb op beide goede punten.

Thanks for your help!
Oud 21-12-2003, 20:43
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik zou Engels kiezen, daar kan je veel meer mee. Geschiedenis is meer voor je algemene ontwikkeling denk ik.
Welke het moeilijkst is, kan je alleen zelf kiezen. Voor mij zou het geschiedenis zijn, omdat ik het gewoon supersaai vind.
& Ik denk dat Engels toch wel heel belangrijk is in 'deze tijd'.
Oud 22-12-2003, 11:21
Verwijderd
Ik zou ook voor Engels gaan. Ik weet niet helemaal wat je bedoelt, omdat je het over een keuzevak hebt, maar vervolgens wel naar de toekomstmogelijkheden vraagt. Betekent dit dat je dan ook een baan later in die richting gaat zoeken? Als dat zo is, zou ik ook voor Engels kiezen, omdat ik gehoord heb dat de baangarantie bij geschiedenis de laatste jaren niet zo goed is. Bovendien is Engels steeds handiger bij de steeds verdergaande globalisering. Ik weet niks over loonverschillen ofzo. In ieder geval veel succes
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 11:28
Verwijderd
Als het gaat om toekomstperspectieven, inkomensverwachting en dergelijke, is geschiedenis waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:43
Apomes
Apomes is offline
regentaat is Leerkracht middelbaar btw .
Oud 22-12-2003, 22:07
Verwijderd
Engels, dat scoort denk ik op alle fronten beter
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 12:01
HoopStront
HoopStront is offline
Engels heb je meer aan, geschiedenis is leuker....
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 12:18
Verwijderd
Engels, argumenten zijn al genoemd
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:23
Go
Go is offline
Wat wil je later worden? Is algemene ontwikkeling zeer belangrijk? Dan zou ik voor geschiedenis kiezen. Anders voor Engels. Ik denk dat je met Engels toch echt wat meer kan dan met geschiedenis, zoals hierboven al is genoemd.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:30
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
gerwin schreef op 23-12-2003 @ 15:23:
Wat wil je later worden? Is algemene ontwikkeling zeer belangrijk? Dan zou ik voor geschiedenis kiezen. Anders voor Engels. Ik denk dat je met Engels toch echt wat meer kan dan met geschiedenis, zoals hierboven al is genoemd.
ik wil leekrach burotica -geschiedenis of engels worden.
Oud 23-12-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 23-12-2003 @ 15:23:
Een normaal mens heeft die algemene ontwikkeling volgens mij al wel buitenschools opgedaan. Misschien niet zo diepgaand als wanneer je het vak voltijds als opleiding gevolgd zou hebben, maar een flinke dosis historische kennis van in ieder geval de landen van Europa is naar mijn mening wel een eis die je aan elk gezond, normaal, welopgevoed mens mag stellen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 20:37
rijk_v
rijk_v is offline
Engels, zeker, veel easier! En onze geschiedenisdocente is extreem vervelend, en ze heeft ons verteld dat ze een dood kind betast heeft ( een van onze schoolgenoten pleegde een jaar geleden zelfmoord )
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 21:58
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 23-12-2003 @ 21:37:
Engels, zeker, veel easier! En onze geschiedenisdocente is extreem vervelend, en ze heeft ons verteld dat ze een dood kind betast heeft ( een van onze schoolgenoten pleegde een jaar geleden zelfmoord )
het is niet omdat jij mss geschiedenis moeilijk vindt dat dat voor iedereen is he . ik ken trouwens evenveel vervelende leerkrachten engels dan een ander vak .
Oud 23-12-2003, 22:12
alpha
alpha is offline
persoonlijk vind ik het vak Engels belangrijker dan geschiedenis: met Engels verbreed je je wereld, met geschiedenis minder.
Reageren

Regels voor berichten