Advertentie | |
|
![]() |
|
O.M.G.!!, wat een ******streek van de gemeente!!
maargoed, ik denk dat het wel duur is maar misschien dat het goedkoper mag als je heeel lief kijkt en je verhaal vertelt ![]() Dat jij nu heel veel geld moet betalen omdat de gemeente huizen wil bouwen vind ik echt belachelijk.
|
![]() |
ik denk dat je rond 300 euro moet denken.
Zelf voeren enzo en stro betalen enz. rond 200. Ik zou niet zo snel op een manege gaan staan, omdat je vaak gerichte tijden moet rijden enzovoort, dat vond ik erg lastig. Ook heb je van die kinderen die je pony vanalles gaan voeren en erbij in de stal gaan. Ik heb mijn pony bij een hengstenhouderij gezet met fjorden en friezen, met binnenbak enz. erbij, erg handig, en je mag altijd komen rijden.
|
hmmm, dat is een goed punt dat je daar maakt met die maneges, inderdaad, die kinderen hebben nogal de neiging om er vanalles inte proppen, en op de manege waar ik nu rijd (die dus ook weg moet) is al eens een pony overleden door een acute koliek door al die troep. een ander soort stalling is dus denk ik ook wel beter.
ik hoop maar dat er veel bezwaar komt tegen het bouwen (we hebben al een actiecomite opgericht) want ik wil echt nooit of te nimmer mijn beessie aan zoiets stoms kwijt!
|
Bij een zeg maar goede stal, all in, betaal je in de randstad zo'n 800 tot 1000 euro in de maand, op het platteland zo'n 300 tot 500.
In principe als je je paard alleen recreatief gebruikt en niet voor wedstrijden oid kan je het best een locale boer opzoeken die al een paar paarden heeft en nog plek heeft voor 1 extra. Ben je het goedkoopste uit.
|
dat ligt totaal aan demanege. Ik betaal 220 € per maand voor 1 paard en daarbij is eten, uitmesten en stalling inbegrepen. het paard staat ook de hele dag in een paddock buiten maar asl het regent komt hij binnen. Maar je hebt kalere maneges waarbij je minder betaalt maar dan moet je bijv. zelf uitmesten. Vraag naar verschillende maneges of bekijk de sites. daar staat het vaak op. veel geluk
||
![]() |
Citaat:
|
goh, ik heb eens gevraagd wat wij nou eigenlijk kwijt zijn aan voer en huur van het weitje en elektriciteit enzo... we komen nog niet eens op 50 euro per maand! ik hoop echt van harte dat wij ons beest gewoon thuis kunnen houden, want ik weet niet of plus minus 250 euro per maand wel op is te brengen voor ons...
||
Citaat:
Hoe meer faciliteiten en personeel, hoe meer kosten. Bij een 2/3 sterren manege buiten de randstad is het nog aardig te doen. Dat zijn ook leuke maneges die goede zorgen hebben over je dier. Kom je bij de 4/5 sterren maneges terecht of maneges binnen de randstad, dan krijg je van die kakkerzooi... Ziet er allemaal goed verzorgd uit, is zelfs bijna hygienisch en steriel, vele faciliteiten, maar je betaald er grof geld voor. De randstad vraagt zoveel omdat het pand waar zij zitten ook 5 maal zo dur is als buiten de randstad.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Bij particulieren kan je het vaak zo goedkoop maken als je zelf wilt. Je kan kiezen om alle verzorging zelf te doen en alleen te betalen voor landhuur, stalhuur en gebruik van de bak (dan zit je op zo'n 50 tot 100 euro per maand exclusief voer natuurlijk, die moet je dan ook zelf kopen)
Maar je kan doorgaan tot all-in en dan kom je rond de 150/200 euro per maand uit. Is maar net wat je wilt.
|
Kan alleen praten over onze manege, die hebben een paar pension stallen die ze ook eigenlijk alleen verhuren aan mensen die ze al via de manege oid kennen.. Maar dan heb je een idee.. Tis trouwens gelderland of net brabant weet ik eigenlijk niet..
225 in de maand, stalling + voer en bij fijn weer weidegang of in de molen als je dat liever hebt.. Daarnaast is er een binnen en een buitenbak waar je altijd gebruik van kunt maken als er geen les is.. Lessen zijn er iedere avond van half 5 tot 11 ofzo en woensdag vanaf half 2 en zaterdag vanaf half 10
|
ik sta bij iemand prive gestalt en daar word een aantal keer per dag gemest en gevoert en daar hoef ik dus niks meer aan te doen. heb een buiten bak en ze geeft zelf les. in bosrijke omgeving en ze hebben daar met die van mij 2 ponys en 2 paarden en 4 schetties. ik betaal 190 euro exclusief de les. heb dan 1 keer in de week prive les en dat is dan een uur voor 15 euries.
groetjes chretienne
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb nog eens zitten denken, en misschien is het ook mogelijk om mijn pony een aantal lessen mee te laten draaien (op een manege) omdat we dan korting krijgen en het bovendien goed voor d'r is, om weer regelmatige beweging te krijgen. heeft iemand hiermee ervaring, en hoe is dat?
||
Citaat:
![]()
|
mijn pony hebben we gekocht van een manege, en ze heeft daar ong. vijf jaar gelopen ( ik weet niet wat ze daarvoor heeft gedaan) maar hard werken is ze dus ( nadat ze langzaam weer 'op gang gebracht wordt') wel gewend. dus dat is hopelijk geen probleem. maar zouden veel maneges dit doen?
||
Citaat:
|
Ik ken ook een meisje die haar pony liet gebruiken voor de manegelessen. Op zich was t wel een goede uitkomst, t was een vrijetijdspony dus niet om serieus wedstrijden mee te gaan rijden (dan zou ik t zeker niet doen!!!) Maar haar pony werd echt vaak meegenomen en t was telkens een teleurstelling als ze op de manege kwam en haar pony bleek weer in gebruik te zijn voor een manege les. Bovendien krijg je dan ook van die kindjes waarvan t de lievelingspony wordt en constant bij hem in de stal willen, poetsen enz.
Ik pesoonlijk zou het niet doen. Tenzij je echt hele goede afspraken kunt maken over de tijden waarop ie meeloopt enz. (maar dan krijg je weer " ja we zaten in nood dus hij meost toch meelopen.." ) Tis ook maar net wat jij van plan bent met je paard. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je pony lief is kan je overwegen om em mee te laten lopen, maar dan heb je net zoals miro zegt kans dat er van die kinderen komen en dan bij em in de stal hangen, of em al gepoetst hebben als jij dat wil doen, of met em willen wandelen en em gaan voeren. Iemand die ik ken heeft dit ook gedaan, maar haar paard werd heel gevoelloos voor beenhulpen ( en jeesz dat was eerst een fijn beestje) en helemaal hard in de mond. verder was het paard geregeld kreupel en moest op de gekste tijden meelopen. ik zou het persoonlijk niet laten doen, tenzij je echt niet anders kan, want het zou best wel eens kunnen dat je pony daarna niet goed meer te rijden is... Misschien is er wel een particuliere stal, die zijn vaak wat goedkoper.. |
![]() |
|
kortom het ligt aan of je pony er geschikt voor is qua moeilijkheid, conditie en ofdat ie een beetje sterk gebouwd is.l..
en het ligt aan wat jij er mee wilt, hij zal afstompen hoe dan ook, maar als jij een recreatieruiter bent dan kan ik me voorstellen dat dat opzich niet zo'n probleem is eigenlijk.. terwijl als je serieus wedstrijden doet het wat anders ligt.. Aan de andere kant is er bij ons ook een meisje die nou twee jaar een pony heeft al die tijd half pension gehad, ze kon niet rijden in het begin en rijd nou ook wedstrijden met hem, je ziet ook wel verschil tussen een manegeklant op hem ofdat zij hem rijdt..
|
nou, ik zou het helemaal niet erg vinden als ze gepoetst werd door andere kinderen! scheelt me een hoop tijd, niet? maar dat met dat voeren is natuurlijk wel zo, dus daar zou ik dan maatregelen voor moeten nemen ( bord op[hangen ofzo) en de mensen op de manege waar ik nu rijd ( waar ik haar ook wil zetten als ze mogen blijven) weten dat het zo'n maf pittig beestje is dat ze aleen gevorderden erop zullen laten rijden denk ik. en ze bijt naar vreemden, dus die leuke schattige ( braak ) paardemeisjes zullen denk ik wel uit de buurt blijven
![]()
||
![]() |
Citaat:
ik dacht dat ik een zeldzame had ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat meisje zoekt serieus naar een oplossing en ik denk niet dat ze er om te springen staat om te horen dat mensen haar pony wel in hun diepvries willen bewaren.. Dus gewoon je bek houden.. Dank u..
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik heb mijn pony's bij een boer staan..
stallen worden uitgemest en ze worden elke dag op de wei en vervolgens weer op stal gezet. En ze worden gevoert. Brokken en eventueel haver ofzo moet je zelf kopen maar hooi (vol op) zit bij de prijs in. En er is een buitenbak en je kunt er erg mooi buiten rijden. Wij betalen per maand voor de stalling 75 euro. en daar komt dan nog de prijs van de brokken bij. |
![]() |
|
|