Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 16:45
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Hey hey.. Ik hoor steeds vaker dat mensen geen aangifte meer doen etc omdat 'er toch niks aan gedaan wordt'.. Denken jullie dat mensen het recht dan zelf in handen nemen, en wat zou daar aan gedaan moeten worden?

Verder had ik iets gehoord van een duitse moeder die de moordenaar van haar dochter in de rechtzaal neerschoot... Das al een tijdje geleden maar weet iemand waar ik daar informatie over kan vinden.. Op google is namelijk heeelemaal - niks -

Alvast bedankt.. Ciao Dawn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 17:02
Anonymous John
Anonymous John is offline
Als mensen denken dat "er niks aan gedaan wordt", dan denk ik dat dat is omdat de politie er niet achter aan gaat, niet omdat de straffen te licht zijn.

En ik ben er zelf niet voor dat mensen het recht in eigen handen nemen, al zul je mij in sommige gevallen niet horen klagen daarover.
Oud 22-12-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 22-12-2003 @ 18:02:
Als mensen denken dat "er niks aan gedaan wordt", dan denk ik dat dat is omdat de politie er niet achter aan gaat, niet omdat de straffen te licht zijn.
Inderdaad. Trouwens, hoe begrijpelijk ook, ik keur elke eigenhandige wraakneming af.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:26
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik zou het wel snappen. Vooral als je het doet op het moment wanneer het gebeurd. Bijvoorbeeld je zoon ofzo wordt voor jouw ogen neergeschoten/gestoken/geslagen. Dat jij dan op de dader afvliegt en hem terugpakt.
Maar als het al is gebeurd en je was er niet bij laat hem dan gewoon zijn straf krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Dawn15 schreef op 22-12-2003 @ 17:45:
Hey hey.. Ik hoor steeds vaker dat mensen geen aangifte meer doen etc omdat 'er toch niks aan gedaan wordt'.. Denken jullie dat mensen het recht dan zelf in handen nemen, en wat zou daar aan gedaan moeten worden?
nou, ik geloof niet dat dit zo'n issue is, waarschijnlijk iig doordat veel mensen de dader niet kennen. dus maatregelen oid zijn ook niet nodig.
Oud 22-12-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 22-12-2003 @ 19:02:
nou, ik geloof niet dat dit zo'n issue is, waarschijnlijk iig doordat veel mensen de dader niet kennen. dus maatregelen oid zijn ook niet nodig.
Precies, eigenrichting komt heel af en toe wel voor maar het is niet gestegen doordat bijv. de pakkans van delicten gedaald is. Wel is er een soort apathie ontstaan bij mensen. Iemand wiens fiets of autoradio gepikt is, doet geen aangifte in de hoop dat hij die fiets of autoradio ooit nog terug ziet, maar louter voor de verzekering. Dat is wel een verschil. Maar eigenrichting is (nog) een punt dat nauwelijks actueel is.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:59
McCaine
McCaine is offline
Het lijkt me onlogisch om er van uit te gaan dat dit iets met de zwaarte van de straffen te maken heeft.
Reageren

Regels voor berichten