Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 17:47
mitsu
mitsu is offline
Hey,

ok ik zit in 3VWO en moet dus gaan kiezen ^^

Ik neig richting E&M vanwege:

-Mij het zakenleven etc. leuk lijkt.
-Ik economie een leuk vak vind.
-Ik niets zie in wiskunde B (dat gaat dus niet zo goed)
-Ik ook niet de "kunst-kant" uit wil met C&M
-En gewoon omdat ik denk dat E&M veel studies bied op exacte vakken na (omdat ik geen wiskunde B enz kies)

In mijn vrije deel was ik dan van plan Management te kiezen omdat ik het wel vond passen bij het pakket E&M .

Nou wil ik graag weten (liefst van mensen die dus ook E&M hebben) hoe het bevalt ^^, en als mijn "voordelen" niet kloppen wil ik het ook graag weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 17:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
nou ja, wat zou je anders moeten doen als de rest je niets lijkt???

economie is een pittig vak, dat moet je niet onderschatten. ik had tenminste in de derde heel simpel economie en in de vierde ging dat niveau opeens tig keer omhoog.

ik heb ook e&m en heb daar bio bij gekozen en wb1. dit is een profiel waar je erg veel mee kunt. net zoiets als je n&g kiest met economie.
economie is gewoon een vak waar je erg veel aan hebt met de meeste studies. als je dus niet echt een speciale kant op wil (talen en technische o.i.d.) dan is e&m gewoon een goede keuze. je kan er erg veel mee.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:59
Verwijderd
Zo heb ik het profiel ook gekozen, ook met Management in het vrije deel, en mij beviel het goed
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:00
mitsu
mitsu is offline
Nou kijk,

Ik denk dat ik me best door de "kunst-kant" van C&M heen kan werken, dus als nou blijkt dat E&M echt een **** profiel is, kan ik ook nog wat andere kanten.

(N&G zou me ook wel moeten lukken, want biologie gaat me goed af, alleen om nou later dieren te gaan bekijken of mensen open te snijden "beetje globaal weet het^^")

Maar de echte exacte vakken snap ik voor een groot deel ben alleen niet echt een held met formules etc. en een professor ofzo wil ik ook niet worden.

iig thnx voor het vertellen over ec in de 4e, zal het ff onthouden.

-edit-

@andijvie wat voor een studie doe je nu dan (of doe je 6e klas nu?) - leuk om te weten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:18
puk_666
puk_666 is offline
ik heb zelf ook E&M
Maar ik heb met lo2 (das dus 2 of 3 uur extra gym in de week )
euhm maar ik ben wel tevreden met het profiel
en als je nu biologie erbij kiest kun je nog meer kanten op dan als je iets anders erbij kiest.... (tenminste da werd bij ons op school gezegd.... )
maar ik vind E&M wel leuk het is niet zon heel erg moeilijk profiel als je tenminste de vakken leuk vind....en ze ook een beetje kunt en je kunt veel kanten op
Oud 10-12-2003, 18:20
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hoi,

Ik heb ook E&M gekozen (dan wel HAVO), maar toch ...

Ik vind het tot nu toe wel allemaal meevallen. Ik heb in het vrije deel Managment & Organistie en boekhouden gekozen. De vakken vullen elkaar dus eigenlijk lekker aan.

Als je economie intreseert is het absoluut geen moeilijk pakket.

Groeten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:31
Verwijderd
Ik heb E&M en het is zeker niet makkelijk. Aardrijkskunde en Economie zijn best moeilijke vakken, vooral Aardrijkskunde dat zeker niet lijkt op die van de 3e.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:38
mitsu
mitsu is offline
Sylph wat voor onderwerpen worden er dan in de 4e behandeld? Want wat ik nu heb (rotterdamse haven, mainports en hun functie, European distribution centra etc.) is eigenlijk wel erg makkelijk ja ^^.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:39
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
Dat kunst op c&m is helemaal niet zo (bij ons iniedergeval niet ). Iedereen heeft bij ons ckv en muziek. Het enige andere is, dat je dus 2 halve talen moet kiezen (duits én frans 1). Verder is het niet veel anders. Ik heb e&m, en dat is echt bets lastig. VOoral economie is een kl*te vak. Heel moeilijk, verder valt het allemaal wel mee. Wél heb je bij c&m het voordeel, dat je alleen wiskunde a1 hebt, het makkelijkste van het makkelijkste. Dat sluit je ook af in de 4e (op de havo tenminste, weet niet hoe dat op het vwo zit)Ik heb trouwens geen management en organisatie gekozen, maar tekenen als eindexamenvak. Dat is erg leuk, amper leerwerk en veel excursies Management en organisatie schijnt wel erg moeilijk te zijn. Aardrijkskunde vind ik helemaal niet moeilijk, hoewel ik daar vroeger toch erg moeite mee had, heb ik nu ruim een 7

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
mitsu schreef op 10-12-2003 @ 19:00:

@andijvie wat voor een studie doe je nu dan (of doe je 6e klas nu?) - leuk om te weten.
Ik doe nu Oriëntaalse Talen en Communicatie (HBO), dat is vooral een taal-opleiding (Japans in mijn geval), maar ook vrij economisch. Het economische gedeelte is vooral gericht op de sociale kant binnen bedrijven (dus meer menselijk contact dat cijfers), we leren bijvoorbeeld onderhandelen. Vrijwel iedereen in mijn klas heeft E&M gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:49
mitsu
mitsu is offline
hmm japans klinkt wel leuk, alleen de enige taal die ik goed kan is engels.

Frans -> standaard 5 of lager
Duits&Nederlands -> 6/7
Engels -> 7/8

Dus nou niet echt een talenknobbel of iets .
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:01
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-12-2003 @ 19:31:
Ik heb E&M en het is zeker niet makkelijk. Aardrijkskunde en Economie zijn best moeilijke vakken, vooral Aardrijkskunde dat zeker niet lijkt op die van de 3e.
Ik heb in de 4e aardrijkskunde gehad (daarna heb ik het laten vallen), maar ik vond het echt veel makkelijker dan aardrijkskunde in de 3e.... En ik vond het qua onderwerpen juist wel lijken op de aardrijkskunde van de 3e

Ik zou als ik jou was gewoon E&M gaan doen. Je kunt er meer mee dan met C&M en omdat je economie leuk vindt en talen en kunstdingen niet zo erg.
Met N&G kan je wel meer dingen studeren, niet alleen geneeskunde en biologie enzo, maar dat zei je zelf ook al. Maar als de vakken en de studies die je ermee kunt doen die je met E&M niet kunt doen je niet echt boeien, zou ik gewoon E&M gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:27
NN
NN is offline
Citaat:
mitsu schreef op 10-12-2003 @ 18:47:
Hey,

ok ik zit in 3VWO en moet dus gaan kiezen ^^

Ik neig richting E&M vanwege:

-Mij het zakenleven etc. leuk lijkt.
-Ik economie een leuk vak vind.
-Ik niets zie in wiskunde B (dat gaat dus niet zo goed)
-Ik ook niet de "kunst-kant" uit wil met C&M
-En gewoon omdat ik denk dat E&M veel studies bied op exacte vakken na (omdat ik geen wiskunde B enz kies)

In mijn vrije deel was ik dan van plan Management te kiezen omdat ik het wel vond passen bij het pakket E&M .

Nou wil ik graag weten (liefst van mensen die dus ook E&M hebben) hoe het bevalt ^^, en als mijn "voordelen" niet kloppen wil ik het ook graag weten.
Ik zat zelf in de eerste officiële jaargang van VWO-EM. (Als extra van had ik Filosofie gekozen omdat dat me erg leuk leek.) EM is in ieder geval een prima vooropleiding voor wat wel 'gamma-studies' worden genoemd, de wetenschappen tussen enerzijds taal en cultuur en anderzijds exact.

Jij geeft aan het zakenleven leuk te vinden, dan lijkt mij Management een goede keus. Je hebt dan een prima vooropleiding voor bijvoorbeeld Bedrijfkunde of een commerciële Economie richting.

(Tegenwoordig studeer ik Rechten en ik vind dat EM een goed vooropleiding was.)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:38
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-12-2003 @ 19:31:
Daar moet je inderdaad goed over nadenken!

Ik heb ook E&M gekozen, omdat ik Economie een erg leuk vak vond. Aardrijkskunde is écht moeilijk geworden, maar als je alles gewoon goed leert en bijhoud moet het wel lukken!

Ik heb bovendien ook nog Managment (en Organisatie, zoals dat bij ons heet) gekozen. Maar ik twijfel nu al of ik hier wel wat aan heb en of ik het eigenlijk wel interessant vind.
Bij Managment wordt alles benadert vanuit het bedrijfsleven, Economie daar in tegen is veel globaler. Dat is een van de redenen dat ik Economie interssanter vind. Des al niet te min is E&M met Managment een goede combinatie!
Oud 10-12-2003, 20:08
synclinorium
synclinorium is offline
Ja ik doe ook E&M op de havo.

Het is op zich best een fijn profiel. ik had ook eerst m&o + Informatica als keuzevak, maar ik heb M&O laten vallen. Ik vond het nogal saai.

maar aardrijkskunde vind ik opzich niet zo veel veranderd. Ik leer i.i.g. niet meer dan ik eerst deed.

veel succes met kiezen!

Ireen
Oud 10-12-2003, 21:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja, als ik jouw verhaal zo lees blijven er weinig keuzemogelijkheden over..
gewoon EM doen dus
tot nu toe ( 6 VWO) vind ik het eigenlijk wel makkelijk..
Eco zelf en M&O zijn het simpelst
maar een beetje formules kom je bij eco wel tegen, in de vorm van macro-modellen enzo.. dat betekent steeds qa=qv oplossen..maar om nou te zeggen moeilijk, nee

met jouw niet talen-knobbel zou ik iig geen CM gaan doen..

*ik ben wel bang voor de examens geschiedenis en aardrijkskunde *
Oud 10-12-2003, 21:16
Verwijderd
N&T rocks!! (dat wilde ik ff kwijt )
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:28
Girl87
Girl87 is offline
Ik heb economie&maatschappij met maatschappijleer2 en M&O. Biologie of wiskunde B mocht je helemaal niet kiezen bij ons op school Zelf heb ik E&M gekozen, omdat ik een studie zonder toelatinsgseisen (pedagogische wetenschappen) wil gaan doen. Ik wilde een zo breed mogelijk profiel, van alles wat afweten. En naar mijn mening bereik je dat het best met aardrijkskunde/economie/geschiedenis enz. M&O is trouwens ook handig, eigenlijk altijd wel. (en al helemaal als je in het bedrijfsleven wilt)
Oud 11-12-2003, 08:36
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb E&M gekozen, maar ben er niet zo heel tevreden mee. Economie blijkt behoorlijk tegen te vallen in de vijfde, en achteraf gezien ga ik ook geen studie doen die daarmee te maken heeft. In mijn vrije deel heb ik fa2 en M&O; ik ben een talenfreak, dus achteraf gezien had ik misschien beter C&M kunnen kiezen. Maar E&M gaat ook wel voor mij hoor, het is geen ramp.

Zoals jij het beschrijft past E&M wel bij je denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:20
Angel
Angel is offline
Ik heb E&M (vwo) maar ik baal dat ik dit heb gekozen. Ik wilde in de 3e klas iets met management gaan doen, daarom koos ik dit profiel. Im me vrije deel had ik ckv2 en ckv3 drama en M&O gekozen. Omdat het te zwaar voor mij was heb ik M&O er uit gegooit. Maar ik heb grote moeite met economie en wiskunde. Ik bleef er vorig jaar bijna op zitten, maar door bijlessen is het mij gelukt om over te gaan naar de 6e klas. Achteraf had ik C&M met biologie moeten kiezen. C&M is niet zo moeilijk lijkt me, maar ik had het toen niet gekozen omdat ik dacht dat ik geen frans2 kon, en dan sluit ik wel frans 1 af met een 7,4. Ik begrijp dat nog steeds niet echt.. Ik wil ook al helemaal niet meer de management richting op trouwens. Ik ga volgend jaar psychologie studeren. Maar met het profiel E&M kun je wel meer richtingen uit als je wilt gaan studeren dan C&M.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 13:25
Balance
Balance is offline
Lijkt me een prima keuze, aangezien je zelf al aangeeft dat al de andere opties eigenlijk direct van de baan zijn.
Maar zoals eerder werd gezegd: onderschat het niet. Economie is best moeilijk en ook aardrijkskunde is niet al te simpel (dat moet je in ieder geval wel liggen).
Over M&O ben ik vrij negatief, aangezien het op onze school nogal moeilijk schijnt te zijn. Al mijn vriendinnen die het hebben halen daar onvoldoendes voor en zouden dit nooit meer kiezen.
Wat ik van een vriendin met E&M hoor is dat zij een bepaalde vervolgstudie niet kan doen omdat ze geen tweede vreemde taal heeft. Je zou dus frans 2 of duits2 kunnen overwegen.
Ook heb je bio voor sommige studies nodig, dus kijk of je al enig idee heb wat je wil gaan doen later en bekijk de toelatingseisen.
Oud 11-12-2003, 13:27
Balance
Balance is offline
Oh ja, wat ik meestal als tip geef:
weet je niet wat je in je vrije deel wil nemen, neem dan meerdere vakken. Je mag een vak namelijk altijd laten vallen, zolang er maar 1 vak overblijft in je vrije deel.
Met meerdere vakken kan je dus eerst even proberen hoe de vakken bevallen en dan later kiezen of je ze allebei houdt of niet.
Oud 11-12-2003, 14:13
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Biologie of wiskunde B mocht je helemaal niet kiezen bij ons op school
gaar.. ik zou meteen van school veranderen

Citaat:
Over M&O ben ik vrij negatief, aangezien het op onze school nogal moeilijk schijnt te zijn. Al mijn vriendinnen die het hebben halen daar onvoldoendes voor en zouden dit nooit meer kiezen.
ik ben er van overtuigd dat het niet aan het vak ligt
M&O is goed te doen voor de meesten

Citaat:
Lijkt me een prima keuze, aangezien je zelf al aangeeft dat al de andere opties eigenlijk direct van de baan zijn.

Voor de rest inderdaad gewoon meerdere keuzevakken kiezen, je kunt ze altijd nog laten vallen
Oud 14-12-2003, 21:29
Verwijderd
Ik heb ook E & M + Management en Organisatie...

Je moet goed beseffen dat Economie nu echt pittiger wordt...mja als je er iets voor doet haal je het wel....(alleen doe k er nie veel voor )
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 21:50
El Kim
El Kim is offline
Bij mij op de middelbare was het het makkelijkste pakket, en het sluit ook goed aan op je vervolgopleiding, dus ik zou hiervoor kiezen...
Oud 15-12-2003, 06:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-12-2003 @ 22:50:
Bij mij op de middelbare was het het makkelijkste pakket, en het sluit ook goed aan op je vervolgopleiding, dus ik zou hiervoor kiezen...
wat een onzin, hoezo het makkelijkst? het gaat erom wat je ligt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:28
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 15-12-2003 @ 07:37:
wat een onzin, hoezo het makkelijkst? het gaat erom wat je ligt.
Krijgen we dat weer

Ik zou als je N&G kan, dat kiezen met extra economie en management erbij. Daar kun je veel meer mee kiezen dan met alleen E&M, mocht je zeker weten dat je economie wil gaan doen ofzo, dan is E&M ook wel voldoende. Weet je het echter nog niet zeker, dan is N&G misschien verstandiger om te kiezen, mede doordat je dan wiskunde b hebt, waarmee je direct een groot aantal extra studies kunt kiezen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 14:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 11-12-2003 @ 15:13:
ik ben er van overtuigd dat het niet aan het vak ligt
M&O is goed te doen voor de meesten
daarom zei ik er ook bij 'op onze school', aangezien ik niet kan bepalen of dat aan de leerlingen ligt (denk het niet), aan het vak (zou kunnen) of aan de docent (zou ook heel goed kunnen).
Oud 15-12-2003, 16:54
KleinMeissiej
KleinMeissiej is offline
Het is aan jezelf welk profiel je kiest
Ik heb 2 jaar geleden N&G gekozen
En bij mij lag t eraan
Wat ik eventueel zou kunnen halen
Maar ik heb 2 bijvakken erbij
M&O enne Economie 1
Waardoor toch nog veel opties openblijven, naar mijn mening
Je moet zelf beslissen wat je wil doen
En als je nog geen verdere studie weet
Dan is het moeilijk
Maar kiezen wat het beste ligt is wel het slimst

Succes
*kusje* Karen
Oud 15-12-2003, 17:20
Verwijderd
alles is best maar geen M&O kiezen, ik hoor dat t zuigt, en als ik die cijfers hoor gelukkig heb ik N&T
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:00
desiree1986
desiree1986 is offline
Ik heb zelf EM, met Frans2 en Duits2 in de vrije ruimte. (TIP: doe dat mij niet na. De hele tijd bij economie 2 hoor ik 'dat hebben jullie al bij M&O gehad. Ik niet dus. Ik raad je dus aan om er wel M&O bij te kiezen, al is het wel moeilijk voor zover ik de resultaten zie.)

Ik was van plan om CM te doen, ik wilde allebei de talen maar ik kan niet tekenen en had geen zin in biologie. Bij ons is ckv2/3 nog tekenen dus bleef er voor mij weinig over in dat profiel. Ik had dan allerlei extra vakken en modules moeten kiezen en dat zag ik nog minder zitten.
Nu heb ik dus zo'n 3 jaar geleden EM gekozen en ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Voor een groot gedeelte is het natuurlijk hetzelfde (Ak, Gs en veel mensen hebben Ec1 in de vrije ruimte) en ik vind WiA2 op zich leuk en Ec2 ook. (De lessen zijn ook heel gezellig bij ons voor die vakken, 8 respectievelijk 6 leerlingen!) De resultaten vallen ook nog wel mee ondanks dat ik niet echt een wiskundeknobbel heb.

Toch had ik zelf achteraf gezien gewoon C&M met biologie 1 en wia2 moeten kiezen in de vrije ruimte... Als ik Frans 2 en Duits 2 in mijn profiel had gehad had ik me minder zorgen hoeven maken over mijn cijfers.
Oud 16-12-2003, 14:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 16-12-2003 @ 15:00:
Ik heb zelf EM, met Frans2 en Duits2 in de vrije ruimte. (TIP: doe dat mij niet na. De hele tijd bij economie 2 hoor ik 'dat hebben jullie al bij M&O gehad. Ik niet dus. Ik raad je dus aan om er wel M&O bij te kiezen, al is het wel moeilijk voor zover ik de resultaten zie.)
dat is dan bar slecht van jouw school. ze weten tenslotte dat het geen keuze vak is. bij ons is het eerder andersom: bij m&o zeggen ze dat ze dit al bij economie hebben gehad. maar over het algemeen worden deze twee vakken zoveel mogelijk gescheiden gehouden. en zo hoort het ook. anders hadden ze m&o ook verplicht moeten stellen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 16:43
dummiedegum
dummiedegum is offline
mij lijkt het een slimme aktie er nog een "makkelijk" vak in het vrije deel bij te nemen, zodat je altijd nog m&o kunt laten vallen wanneer het erg tegenvalt.. Bijvoorbeeld beeldende vorming ofzo, waar je niet veel voor hoeft te doen en ook niet voor hoeft te leren, of een vak wat je leuk vind en waar je echt goed in bent.

veel succes met kiezen!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:11
Verwijderd
Ik doe nu 4havo voor de 2e keer met E&M. In het vrije deel had ik eerst een jaar lang M&O maar heb het omgeruild voor informatica.
Ik vond M&O saai en daarnaast word het bij ons in de 5e best zwaar enzo. Hoewel ik moet toegeven dat M&O economie wel makkelijker maakt en andersom. Bij M&O worden sommige delen van economie beter uitgelegt. Er wordt dieper op de stof ingegaan en ook andersom. Als je van economie houdt/er goed in bent is het denk ik wel wat voor je.
Maar zoals al eerder gezegd is zou ik toch een ander vak erbij doen zodat je kan kiezen, en misschien vind je M&O wel helemaal niks en dan kan je het altijd nog laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:12
light fighter
light fighter is offline
Ik heb ook E&m gekozen, ik doen wel havo.

Ik ben heel blij met die keuze want Ckv 1 vond ik al best lastig laat staan dat ik CKV 2&3 voldoende zou kunnen houden. Economie en Wiskunde vind ik heel erg makkelijk maar ik heb een wiskunde A knobbel. Aardrijkskunde vind ik vreselijk moeilijk en geschiedenis is heel goed te doen. Maar voor economie moet je wel veel doen vind ik want wij moeten een hoofdstuk per week maken en dat zijn zo'veertig opgaven en wiskunde vind ik meevallen (dat maak ik nooit)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dummiedegum schreef op 16-12-2003 @ 17:43:
mij lijkt het een slimme aktie er nog een "makkelijk" vak in het vrije deel bij te nemen, zodat je altijd nog m&o kunt laten vallen wanneer het erg tegenvalt.. Bijvoorbeeld beeldende vorming ofzo, waar je niet veel voor hoeft te doen en ook niet voor hoeft te leren, of een vak wat je leuk vind en waar je echt goed in bent.

veel succes met kiezen!
m&o is een vak dat erg veel uur bevat. niet erg handig dus om er nog een tweede vak bij te nemen. m&o is bij ons het maximum aantal uur en onze school heeft al het dubbele dan andere scholen. je kan natuurlijk altijd over het maximum heen, maar liever niet geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 19:16
KleinMeissiej
KleinMeissiej is offline
m&o verschilt per school
Ik heb er 2 bijvakken bij
In totaal 5 extra lesuren in de week
3 uur m&o en 2 uur economie1
Het moet je net maar liggen
Das bij mij niet het geval
Maar ik heb t tot nu toe gehaald
Ik haalde in de 3de voor economie ammal 4en
Maar ik wou t perse erbij
Dus heb ik het erbij genomen
En ik heb het in de 4de gehaald
En ik heb het nu nog steeds
Maar dat is nooit voorspelbaar..

Bij ons op school hoef je geen extra bijvak(ken) te kiezen, omdat je er grieks &/of latijn bij hebt
Het is wel aan te raden, omdat als je eventueel op het eind examen zakt voor grieks of latijn, kan je het op dat moment laten vallen en voor een atheneum diploma gaan,
MAAR dan MOET je een bijvak hebben, omdat je anders niet aan je aantal uren komt...

*kusje* Karen
Oud 16-12-2003, 19:31
Go
Go is offline
Heb ik ook gedaan, i.c.m. wiskunde B1, management en organisatie en Duits 2. De moeilijkheid valt eigenlijk best wel mee, hoewel ik nog maar iets van een half jaar achter de rug heb. Sommigen vinden economie moeilijk, maar ik heb daar geen problemen mee. Om je een tip te geven, volg het nieuws en daarmee het economische nieuws en kijk een naar rtlz.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:32
Nyawa
Citaat:
KleinMeissiej schreef op 16-12-2003 @ 20:16:
m&o verschilt per school
Ik heb er 2 bijvakken bij
In totaal 5 extra lesuren in de week
3 uur m&o en 2 uur economie1
Het moet je net maar liggen
Das bij mij niet het geval
Maar ik heb t tot nu toe gehaald
Ik haalde in de 3de voor economie ammal 4en
Maar ik wou t perse erbij
Dus heb ik het erbij genomen
En ik heb het in de 4de gehaald
En ik heb het nu nog steeds
Maar dat is nooit voorspelbaar..

Bij ons op school hoef je geen extra bijvak(ken) te kiezen, omdat je er grieks &/of latijn bij hebt
Het is wel aan te raden, omdat als je eventueel op het eind examen zakt voor grieks of latijn, kan je het op dat moment laten vallen en voor een atheneum diploma gaan,
MAAR dan MOET je een bijvak hebben, omdat je anders niet aan je aantal uren komt...

*kusje* Karen
Idd, dat systeem hebben wij ook. Ga ook E&M doen volgend jaar (zit nu in 4VWO, doe nu A-stroom met wiskunde B en Grieks), en omdat ik Grieks wil houden in de 5e en 6e kan ik mijn vrije deel onbeperkt uitbreiden. Veel mensen die Grieks en/of Latijn hebben gooien dan ook alles wat ze interessant lijkt in hun vrije deel, wachten even af waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden, en gooien de helft er dan weer gewoon uit. Ideaal systeem.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:43
TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
ik heb ook E&M met Management & Organisatie...

dit heb ik gekozen omdat ik graag een of ander bedrijfskundig iets wil doen... maar kom mezelf nu wel tegen want ik ben niet echt een ster in economie, nog in M&O. Als je het niet bijhoudt dan krijg je echt een probleem.. maar ik denk dat dat voor alle vakken geldt..

economie vind ik erg lastig worden, maar dat kan ook door ons verrotte boek komen.. ook lig ik niet helemaal op dezelfde lijn met mijn leraar, maarja.. dat kan gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:51
Philemon
Philemon is offline
Ik heb ook heel lang lopen twijfelen tussen E&M en N&G... Uiteindelijk heb ik toch maar voor N&G gekozen, waarom?
N&G is voor mijn gevoel breder en ik was dan gelukkig van Aardrijkskunde af. Verder heb ik als bijvakken nog Grieks, Latijn, Frans2 en Economie1 genomen, zo kreeg ik toch nog wat mee van de economie.

Bij ons op school hoor ik de mensen helemaal niet over M&O klagen, zal ook wel aan de leraar liggen, maar ja...

Verder zou ik als ik jou was wel E&M kiezen, maar houd er wel rekening mee dat je dan wel Aardrijkskunde houdt, en dan je ook Geschiedenis 2 moet doen (tenminste dat is zo bij ons op school)... Succes met de keuze
Oud 24-12-2003, 17:44
Verwijderd
Ik doe nu ook E&M met Duits2 en ik vind het goed te doen...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 17:51
herbalpower
herbalpower is offline
e&m is zeker een goede keuze. Maar weet je zeker dat je managemet wel wil kiezen. het is namelijk (vindt ik) een heel erg moeilijk vak, waar veel uren in gaan zitten. Het staat wel mooi op de lijst als het vak hebt gehad, maar het kan wel te koste gaan van de profiel vakken. Behalve als je natuurlijk een voorbeeldige student bent zoals velen op het VWO .

En als je later het bedrijfsleven in wil en je gaat economie studeren op de unie hebben ze ook het liefste dat je E&M hebt gehad.

Veel succes met je keuze, want er kan veel vanaf hangen.
Oud 25-12-2003, 14:02
@Moon
@Moon is offline
Ik denk dat als je E&M gaat doen en later bv Economie wilt gaan studeren dat het echt raadzaam is om Management (& Organisati toch? ) er bij doet. Ik studeer nu Economie en ik ben echt ontzettend blij dat ik dat toen had gedaan. Maar wat ook erg raadzaam is, is om ook wiskunde B1 te nemen als je Economie wilt gaan studeren. Ik merk dat de meeste mensen die wiskunde A12 hebben gedaan het gewoonweg niet kunnen bijbenen. Wiskunde B1 is idd wel pittig maar je hebt er dan ook echt voordeel mee.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:24
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik zit zelf in 4VWO (gymn.) en doe e&m met filosofie en bio. Ik vind het tot nu toe niet egt moeilijk, maar dat kan na de kerst nog komen. Als je nog niet echt zeker weet wat je wil gaan doen is n&g denk ik t beste, maar zelf weet ik al zeker welke richting ik op wil gaan. (marketing)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:28
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik zou ook E&M doen! Ik doe nu zelf C&M maar eigenlijk wilde ik e&m maar ja ik kan dus geen wiskunde.....
Reageren

Regels voor berichten